Kulkevatko 18/19-vuotiaanne vielä perheen mukana matkoilla/kylässä?
Kommentit (10)
Sukulaisperheen omillaan asuva 30-vuotias poika tulee vielä usein kyläilemään meille 300 km päähän kun vanhempansakin.
Miten milloinkin, tilanteen mukaan.
Ainoastaan isompiin juhliin tulee mukaan. Muuten menee miten menee.
Matkoille tulee mukaan ja isompiin juhliin.
Meillä vanhin on 14-vuotias ja jäisi mielellään jo kyläilyistä ja lyhyiltä kotimaan matkoilta pois. Kuvittelen, että nuorena aikuisena tulee mielellään mukaan kylään jos on mieluisa isäntäväki tai hyvä juhlan aihe. Matkoille lähtee silloin varmaan jo omin päin. 14- ja 19-vuotias eivät arvosta samoja asioita.
Meidän 18v asuu jo omassa asunnossaan ja elää omaa elämäänsä. Vastaus kysymykseen siis: ei kulje mukana. Käy tapaamassa esim. sukulaisia sitten kun itse haluaa.
Enimmäkseen kyllä, mutta tykkää myös jäädä yksin kotiin silloin tällöin, tai palaa pitemmältä matkalta hieman aikaisemmin kuin vanhemmat. N. 75-prosenttisesti kulkee vielä mukana. Omia reissuja ei ole vielä tehnyt, paitsi joskus harvoin yöpynyt kaverillaan. Ajattelin joskus, että pitäisikö olla huolissaan, mutta on niin tasapainoisen ja tyytyväisen oloinen, että kaipa hän sitten vain viihtyy kotona.
Olen reilu parikymppinen ja asun omillani. Sukulaisissa usein kyläilen vanhempieni kanssa, ei sinne muuten tulisi mentyä ja kulkeminenkin olisi hankalaa ilman omaa autoa. Reissuissa käydään yhdessä, mutta myös vanhemmat joskus keskenään ja minä tietenkin omissa porukoissani. Se, että muutin pois kotoa ei tarkoita sitä etten enää kuuluisi perheeseeni.
Menevät omia menojaan.