Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Perhanan proput!!!

Vierailija
17.11.2014 |

Mistä noita oikein sikiää! Juuri kun saat edelliset pullautettua nielurisoista ulos, niin eiköhän ala uusi propun käry tulla nielusta kohti nenää.

Osaako joku kertoa, kuinka nopealla aikataululla uusia proppuja syntyy, jos oletetaan, että nielurisan onkalot on saatu edellisen siivouksen yhteydessä täysin puhtaaksi?

Todella yököttävä vaiva, leikkaukseen en kuitenkaan ole vielä valmis :-/

Neuvojakin noiden hirmuhaisuleiden häätämiseen saa antaa.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mula leikattiin niiden vuoksi nielurisat. Ei ole yhtä ainoaa proppua sen jälkeen näkynyt. Suosittelen.

Vierailija
2/24 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et ole valmis leikkaukseen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo nielurisojen leikkaus vie ne todelaakin lopullisesti ja täydellisesti pois. Nimim enne oli kamalat kurkkukivut ja sitten propuja. Kerran jopa paise kurkussa.

Vierailija
4/24 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mul ne on vähentynyt huomattavasti ku rupesin syömään puolukkasosetta 500g päivässä. Toi puolukkahan on Supermarja joka tehoaa moneen muuhunkin "sairauteen".Googleta puolukka ja lue niin huomaat kuin paljon siitä on hyötyä.

Mul proput vähentynyt ja nyt ne tulee
nestemäisenä ku painaa risoja. Se tuoksu on samanlainen ku haava joka märkii eli melko siedettävä.

Ennen puolukkakuuria minul tullut sellasia kiinteitä paskalta haisevia palleroita.
Kiitos puolukoiden:-).

Vierailija
5/24 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla hävis proput kokonaan, kun siivosin ruokavalion :)

Vierailija
6/24 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 20:40"]

Mul ne on vähentynyt huomattavasti ku rupesin syömään puolukkasosetta 500g päivässä.

[/quote] Sokerilla vai ilman?

Vierailija
7/24 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne ON vittumaisia, mulla viellä tuolla niin alhaalla, etten saa niitä tyhjättyä itse. Joskus kurkkulääkäri niitä poisti ja mainitsi siinä sitten, on kuin finnejä puristelisi.

En ole löytänyt keinoa, millä niistä pääsisi eroon, koska nielurisat on pienet, ei syytä leikata.

Vierailija
8/24 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle lääkäri sanoi vielä ennen leikkaustakin että risat on sen verran pienet ettei ehkä kannattais leikata. En suostunut perumaan leikkausta. Leikkauksen jälkeen sanoi että oho, olipas ne sittenkin isot, vaikka päälle päin näytti muulta. Olit olleet täynnä proppuja ja myös mätää siellä oli ollut. :P Luojan kiitos tuo vaiva on mennyttä elämää.

Vierailija
9/24 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teetkö suolaveden itse vai ostatko apteekista valmista? Miten olis viisainta?

Täytyy parimillinen ase noutaa apteekista proppu-jahtia varten, kiitos vaan vinkistä :-)

ap

Vierailija
10/24 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suolavedelle (merisuola) jokailtainen kurlaus auttaa. Voit tehdä ihan itse. Minulla oli todella pahat proput, mutta suolavedellä ja muutamalla ab-juurilla hävisivät. Luojan kiitos :)

Vierailija
11/24 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvokaa please, kun oksennusrefleksi on niin voimakas, että pelkän hammasharjan työntäminen syvemmälle kielen takaosaan saa aikaan yökkäyksen, miten saan proput pois?

Vierailija
12/24 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 20:42"][quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 20:40"]

Mul ne on vähentynyt huomattavasti ku rupesin syömään puolukkasosetta 500g päivässä.

[/quote] Sokerilla vai ilman?
[/quote]Ilman sokeria. esim.puuron sekaan tai raejuuston.Tietysti voi syödä sellaisenaankin.

Vierailija
13/24 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin oli pienet, mutta todella kuoppaiset risat. Ne siis leikattiin. Olivat kipeät ja hyvin proppuiset.

Vierailija
14/24 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläkin oli ennen proppuja. Jätin sokerin pois ruokavaliosta, ja samalla proppujen tulokin lakkasi.

Vierailija
15/24 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin loppui proppujen tulo lähes kokonaan, kun siirryin vehnättömään ruokavalioon ja nautin jälkiruokia ja muita sokerijuttuja hyvin harvoin. Omalla kohdallani liittyi siis selvästi tuohon, sekä erityisesti sipsien syönnin jälkeen ilmaantui. Nykyään ehkä kerran kuukaudessa topsipuikolla tarvii sorkkia.

Vierailija
16/24 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten noita puristetaan? Mulla tulee välillä sellainen ällöttävä haju nenään ja nielusta tulee sellaisia pieniä, keltaisia ydinjätteen hajuisia palleroita. Onkohan ne proppuja?

Vierailija
17/24 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse septidinillä putsaan hammasharjan väärän pään ja sillä painelen propun vierestä/ympäriltä kunnes tulee semmoinen kökkö. Ällöä puuhaa. Ja toiselta puolelta on jotenkin vaikeampi saada irti.

Lopuksi kurlaan suuvedellä

Vierailija
18/24 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mitä on tapahtunut, minäkin olen kyllä vähentänyt sokerin syömistä ja jättimäiset kitarisani ovat kutistuneet normaalin näköisiksi. Proppuja en ole huomannut muutamaan vuoteen. Nyt pitkässä räkätaudissa siellä näkyy jotain vaaleutta, haju paljon lievempi.

Vierailija
19/24 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouduin muusta syystä syömään kolmen viikon antibioottikuurin kesällä ja 30 vuotta vaivanneet proput katosivat. Muistaakseni oli kefalosporiinia.

Vierailija
20/24 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä olen saanut pyöriteltyä pumpulipuikolla niitä irti, mutta tämänkertaisen kurkkukivun aiheuttaja oli syvällä risoissa. Pumpulipuikolla sohiminen aiheutti vain pari valtavaa verenvuotoa ympärillä olevaan kudokseen. Niinpä sitten pumpulipuikolla vierestä painaen nyppäisin pinsetillä irti viheliäisen kökkerön. Leikkausta odotellessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kaksi