Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nelikymppiset, mitä "vaihdevuosioireita"?

Vierailija
17.11.2014 |

Olen 42v, ja viime aikoina olen tiennyt menkkojen alun siitä, että edeltävällä viikolla alkaa armoton yöhikoilu. Hikoilen siis niin, että lakanat ja yöpaita ovat märkiä. Muilla samaa? 

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei nyt vaihdevuodet neljäkymppisenä tule! Mitä ihmettä sä höpiset???

Vierailija
2/23 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

46 v ja ei ole tuollaista ollut ??? Käy lääkärissä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kanssa voimistuvaa yöhikoilua. Olen 39v ja rv 41+1 on meneillään. En usko, että tuo yöhikoilu liittyy ainakaan mulla vaihdevuosiin. Eka hikoiluepisodi oli parikymppisenä, kolmikymppisenä alkoi lisääntyä kausittaisena ja nyt kun olen raskaana niin hikoilu on jokaöistä ja todella runsasta (yöpaita vaihdettava joka yö vähintään kerran , lakanat ja peiton pesen joka viikko, samalla vaihdan petarinsuojuksen. Aamuisin on olo kuin olisi saunonut koko yön)

Vierailija
4/23 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen hikoillut öisin aina, se johtuu stressistä. 

Vaihdevuosioireita ei ole, mitta muuta vanhuuden oiretta kyllä, erityissti asentovirheistä johtuvaa  kolotusta ja kipua siellä täällä, nivelissä ja hartioissa.

Vierailija
5/23 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 19:53"]

Mulla on kanssa voimistuvaa yöhikoilua. Olen 39v ja rv 41+1 on meneillään. En usko, että tuo yöhikoilu liittyy ainakaan mulla vaihdevuosiin. Eka hikoiluepisodi oli parikymppisenä, kolmikymppisenä alkoi lisääntyä kausittaisena ja nyt kun olen raskaana niin hikoilu on jokaöistä ja todella runsasta (yöpaita vaihdettava joka yö vähintään kerran , lakanat ja peiton pesen joka viikko, samalla vaihdan petarinsuojuksen. Aamuisin on olo kuin olisi saunonut koko yön)

[/quote]toi hikoilu kuulostaa joko kilpirauhasen toimintahäiriöltä tai jonkun syövän oireilta

Vierailija
6/23 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niukentuneet menkat, jo 36-vuotiaana. Sain lapsen vielä 41v, joten hetki menee ennenkuin ne kunnolla alkaa. T:45v.

Vierailija
7/23 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kierto alkanut lyhentyä, eli menkat entistä useammin. Nyt kierto ehkä 23 pv tms. Luin jostain, että näin tapahtuisi ennen vaihdevuosia... Ikää 40.

Vierailija
8/23 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 46-vuotias eikä ainakaan toistaiseksi ole ollut vaihdevuosioireita. 

Mietin tuota yöhikoilua, kannattaisi käydä lääkärillä jos se on alkanut yhtäkkiä. Voi olla ihan vaaratonta (tämä todennäköisin vaihtoehto), mutta joskus voi olla myös syövänä oire (epätodennäköinen, mutta mahdollinen vaihtoehto).

Vierailija
9/23 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 49-vuotias, eikä muita oireita kuin että kk:t välillä heittelee, viimeksi oli 3 kk väliä.

Vierailija
10/23 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdevusioireet voivat aivan hyvin alkaa nelikymppisenä.

Vierailija
11/23 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla alkoi vaihdevuodet 40-vuotiaana. Oli hikoilua, unettomuutta, kuivuutta. Hormoonikorvaushoito auttoi.

Vierailija
12/23 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saattaa olla perinnöllistä milloin alkaa. Äidilläni oli vasta jotain 50+ vuotiaana, hyvän matkaa yli 50-vuotias oli.

Vierailija
13/23 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 20:07"]Mulla on kierto alkanut lyhentyä, eli menkat entistä useammin. Nyt kierto ehkä 23 pv tms. Luin jostain, että näin tapahtuisi ennen vaihdevuosia... Ikää 40.
[/quote] mulla sama juttu. Ikää 37vee

Vierailija
14/23 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kierto on lyhentynyt, partakarvoja joudun nyppimään muutamia, ja hiukset ovat kihartuneet. Nämä kaikki ovat mielestäni oireita hormonitasojen muutoksista. Ikää 41,5 v

Vierailija
15/23 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloin olla kuumissani öisin puolitoista vuotta sitten, 42-vuotiaana. Luulin sitä esivaihdevuosioireiksi, mutta kun kun vihdoin todettiin kilpirauhasen laiskistuneen ja aloitin lääkityksen, yöllinen hikoilu loppui kuin seinään. Samoin kuukautiset säännöllistyivät sillä tavoin, että pms-oireet katosivat, kuten myös muutaman päivän kestänyt tiputteluvuoto ennen varsinaista vuotoa. Jee :)

Toisin sanoen: oireesi voivat johtua muustakin kuin lähestyvistä vaihdevuosista. Lääkäriin, ja tarkistuta myös kilpirauhasarvot.

Vierailija
16/23 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei mitään oireita.

Vierailija
17/23 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 20:07"]

Mulla on kierto alkanut lyhentyä, eli menkat entistä useammin. Nyt kierto ehkä 23 pv tms. Luin jostain, että näin tapahtuisi ennen vaihdevuosia... Ikää 40.

[/quote]

Mulla lyheni kierto 28:sta 23 vuorokauteen 31-vuotiaana ja sen jälkeen sain vielä neljä lasta, nuorimmaisen 42-vuotiaana. Kierto oli tuon 23 vrk 52-vuotiaaksi asti, jolloin kuukautiset loppuivat kohdunpoistoon. No tapahtuihan tuo lyheneminen ennen vaihdevuosia, mutta en sitä siltikään vaihdevuosioireena pitänyt. Mitään muita oireita ei koskaan ollut.

Vierailija
18/23 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vielä mitään oireita.

Ikää on 46v.

Vierailija
19/23 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne ovat hyvin yksilöllisiä. Mulla on joskus hiki öisin, mutta aika harvoin sitäkään ja juuri mitään muita oireita ei ole. Kärttyinen ämmä olen ollut aina, joten sekään ei tapauksessani päde. Ikää on pian 51. 

Vierailija
20/23 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään täytin 45 vuotta. Ei mitään oireita, ehkä kuukautiskierto aavistuksen verran epäsäännöllisempi entisen 28 vrk sijaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi viisi