Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Joka joulu tulee kuitenkin joulukortti. Sellainen jossa on kuva.

Vierailija
17.11.2014 |

Entinen paras ja hauskin, läheisin ja aikuisella iällä kanssani ystävystynyt ystäväni lakkasi vastaamasta kun yritin soittaa. Kerran laittoi jonkun tekstarin, jossa kyseli takaisin lainamaansa meikkiä. Olin sen jo palauttanut joten se siitä.

Raskaudestaan kuulin usean mutkan kautta. Minulle ei kertonut edes että yrittävät. Tunsin siis miehenkin, ja olimme viettäneet paljon aikaa pariskuntina, mielestäni kaikki viihtyivät hyvin yhdessä.

Joka vuosi tulee joulukortti. Sellainen jossa on sen lapsen kuva tonttulakissa. En ole koskaan saanut tutustua koko lapseen, en tunne häntä enkä tiedä hänestä tai hänen perheestäkään enää mitään. Kuvista päätellen lapsi kasvaa kait kuten pitääkin. 

Kysymys kuuluu, jota joka vuosi ihmettelen, että miksi se kortti laitetaan meille? 

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mullekin tuli vuosikausia lapsikuvia jouluna vaikkei olla missään tekemisissä muulloin, outoa minusta. Olen laittanut vastakortin sitten kohteliaisuudesta.

Vierailija
2/7 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakin kummastuttaa, miksi noita lapsikuvia lähetellään kaukausillekin tuttavilla, joita nähdään tosi harvoin. Tuntuu hassulta saada kuva lapsesta joita ei ole vältttämättä koskaan nähnytkän. Mutta ei se minua haittaa ollenkaa, muistamiset on aina mukavia:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko teillä mitään riitaa tms? Oudolta kuulostaa, mutta sattuuhan näitä. Yhdellä minulle läheisellä ihmisellä oli ystävä, joka sanoi kesken puhelun että odotas, käyn tupakalla ja soitan vartin päästä. Vartti meni ja on nyt ollut 10 vuotta. Ei soittanut enää, ei vastannut puheluihin, ei tullut edes sitä joulukorttia: katosi ihan täysin läheiseni elämästä. Joskus on kuulunut yhteisten tutun tuttujen kautta, että ihan hyvin sillä menee, joten ei tapahtunut mitään traagista ainakaan.

(Ja olin läsnä tuon viimeisen puhelun aikana, joten tiedän, että mitään riitaa tai muuta ei ollut. Ihan normipuhelu. Olivat läheisiä ystäviä, vaikka asuivatkin kaukana toisistaan.)

Vierailija
4/7 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummallisia. Mä olen lakannut lähettämästä korttia yhdelle ystävälleni, jonka kanssa ei olla oltu missään tekemisissä pariinkymmeneen vuoteen.
Ja aina vaan sieltä tulee joulukortti minulle.

Vierailija
5/7 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 19:32"]

Kummallisia. Mä olen lakannut lähettämästä korttia yhdelle ystävälleni, jonka kanssa ei olla oltu missään tekemisissä pariinkymmeneen vuoteen. Ja aina vaan sieltä tulee joulukortti minulle.

[/quote]

Näissä voi tosin olla sellainenkin ajatus takana, että lähetetään kaikille kummin kaimoille ja tutun tutuille kortit, jotta saataisiin kortit takaisin. Tunnen nimittäin ihmisiä, jotka kilpailevat sillä, että saavat valtavasti joulukortteja ;)

Vierailija
6/7 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta se on ilmaus ajattelukyvyttömyydestä ja kertoo millaisessa mammakuplassa se lähettäjä,  entinen ystävä elää. 

Jos itse on omalla päätöksellään ja käytöksellään ensin katkaissut välit johonkin vanhaan ystävään, niin mitä varten jotain pallonaamaisia tonttulakki-vinossa kuvia ja kortteja vielä vuosia lähetetään perään. 

Vaikka ystävä ei enää kelpaakaan, niin kuitenkin se oma kultanassu on tietysti, kaikille, niin ihana että ilman muuta sen pitää olla kiitollinen ja ikuisesti ilahtunut kortista. 

Mulle tulee kortti jossa toivotellaan lämpöistä joulua ja talvenlämmintä sydän-sydän ja ajatuksin jne jne. Vuosikausiin ei ole ex-ystävä ottanut mitään  yhteyttä. Minulle tulee siitä hämmentynyt ja surullinenkin olo. Mies sanoo, että älä nyt välitä, mutta kyllä se kummalliselta tuntuu. 

Voisiko joku, joka juurikin askartelee näitä hopeahippukortteja lastensa kuvilla, hieman avata, että miksi lähetätte niitä kortteja ihmisille joiden kanssa ette halua olla tekemisissä kuitenkaan?

Vierailija
7/7 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minunkin ystäväni (ex) sai muksun 1,5 vuotta sitten. En tiedä edes pennun nimeä tai mitään. Raskaus oli loppuun asti kuin valtiosalaisuus, minullekin valehteli päin naamaa kuukausi tolkulla että en ole raskaana, kun sitä varovasti kysyin koska oireet täsmäsi (pahoinvointi, väsymys, keskittymiskyvyn puute, ajatusten harhailu ja pätkiminen) . Olimme tekemisissä lähes päivittäin, suunnittelimme ulkomaanmatkaa, joka sitten tyssäsi noihin "selittämättömiin" oireisiin . En odota joulukorttia, en kuvallista enkä kuvatonta.