Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sairaanhoitajana vaikea saada parempipalkkaista työtä kuin se oma hoitotyö - moni alanvaihtaja palaa hoitsuksi!

Vierailija
27.09.2021 |

Että näin omien havaintojeni mukaan

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitajilla on joku kummallinen kuvitelma, että KAIKKI muut tienaavat AMK-koulutuksella - yliopistokoulutuksesta puhumattakaan - vähintään kolme tonnia kuussa ja että heidän palkkansa olisi jotenkin erityisen huono...

Vierailija
2/20 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvitteletko hoitajien tienaavan yli 3000 e?

Mitäs tienaa putkimies? Sähkömies? Vai ovatko henkilöitä jo?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raha vetää hoitotyöhön. Sairaanhoitaja voi nostaa jopa 3500 euroa kuukaudessa. Siinä jäävät taakse useat AMK-alat.

Vierailija
4/20 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En, vaan päivätyöstä ilmeisesti noin kaksi ja puoli tonnia ainakin palstan keskustelujen mukaan. Ja sehän on päivätyöstä ihan kohtuullinen palkka koulutukseen verrattuna.

Vierailija
5/20 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairaanhoitajan keskipalkka on yli 3000. Eli se tietenkin tarkoittaa että jotkut tienaavat jonkin verran alle (noin 2600 ja jotkut jonkin verran päälle noin 3600)

Sähkömiehet ja putkimiehet saa parempaa palkkaa, yksityinen sektori, paremmat liitot ja niin edelleen.

Vierailija
6/20 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä yritä. Itse jätin sairaanhoitajan työt ja teen töitä tomaattiviljelmillä. Palkka on pienempi, mutta työ ma- pe päivätyö. Mieluummin kasvattelen tomaatteja ilman stressiä, kuin hoidan 3- vuorotyössä huonossa työyhteisössä potilaita, jotka haukkuvat minua. En voisi olla onnellisempi. 🍅🍅🍅

Vierailija
7/20 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä yritä. Itse jätin sairaanhoitajan työt ja teen töitä tomaattiviljelmillä. Palkka on pienempi, mutta työ ma- pe päivätyö. Mieluummin kasvattelen tomaatteja ilman stressiä, kuin hoidan 3- vuorotyössä huonossa työyhteisössä potilaita, jotka haukkuvat minua. En voisi olla onnellisempi. 🍅🍅🍅

Tarvitsetteko työntekijöitä?

Vierailija
8/20 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei amk:sta valmistuneet tradenomit tai insenöörit valtiolla ja kunnilla ansaitse sen enempää kuin hoitajatkaan. Hoitajavat vaan mielestään tekevät arvostetumpaa työtä ja ovat mielestään oikeutettuja korkeampiin palkkoihin. Tai sitten vertaavat yksityisen puolen palkkoihin.

Vähän kuin lennonjohtajat aikoinaan lakkoilivat saadaksen lentäjien palkat. Sitten ihmetellään, kun hankitulla koulutuksella ei muissa hommissa saakaan enempää.

Vierailija
9/20 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta allekirjoitat siis, ettei hoitajien palkat ole pienet kuten julkisuudessa valehdellaan.

Vierailija
10/20 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtiolla työskennellyt insinööri kirjoitti:

Ei amk:sta valmistuneet tradenomit tai insenöörit valtiolla ja kunnilla ansaitse sen enempää kuin hoitajatkaan. Hoitajavat vaan mielestään tekevät arvostetumpaa työtä ja ovat mielestään oikeutettuja korkeampiin palkkoihin. Tai sitten vertaavat yksityisen puolen palkkoihin.

Vähän kuin lennonjohtajat aikoinaan lakkoilivat saadaksen lentäjien palkat. Sitten ihmetellään, kun hankitulla koulutuksella ei muissa hommissa saakaan enempää.

Valtiolla työskentelevät insinöörit ja tradenomit tienaavat sen verran kuin virkanimike antaa palkkaa. Ei siellä kukaan ole tradenomin virassa. Useimmat valtiolla työskentelevät amk-tutkinnon suorittaneet todennäköisesti tienaavat enemmän kuin sairaanhoitajat.

Vierailija
11/20 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta allekirjoitat siis, ettei hoitajien palkat ole pienet kuten julkisuudessa valehdellaan.

Palkkatilastot ei valehtele. Jos julkisuudessa kerrotaan niistä, on ikävää jos tämä leimataan valehteluksi.

Vierailija
12/20 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaen huomioon että laitoshuoltajat perushoitajat hoiva avustajat ja sairaala apulaiset keittiö apulaiset keittäjät emännät ja muu tienaa 1600-2200 kk miinus eläkemaksut ja verot yms. Niin siihen nähden noiden sairaanhoitajien valitus on ahneutta .

Vierailija
13/20 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

LVI-asentaja ja sähköasentaja. Tienestit vaihtelevat paljon. Osa heistä kun on yrittäjiä.

Vierailija
14/20 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahneet kutsumustyössä kirjoitti:

Ottaen huomioon että laitoshuoltajat perushoitajat hoiva avustajat ja sairaala apulaiset keittiö apulaiset keittäjät emännät ja muu tienaa 1600-2200 kk miinus eläkemaksut ja verot yms. Niin siihen nähden noiden sairaanhoitajien valitus on ahneutta .

Sairaanhoitajatkin maksaa eläkemaksut ja verot.

Vierailija
15/20 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valtiolla työskennellyt insinööri kirjoitti:

Valtiolla työskentelevät insinöörit ja tradenomit tienaavat sen verran kuin virkanimike antaa palkkaa. Ei siellä kukaan ole tradenomin virassa. Useimmat valtiolla työskentelevät amk-tutkinnon suorittaneet todennäköisesti tienaavat enemmän kuin sairaanhoitajat.

Ensimmäinen väiteesi pitää palkkansa, toinen 20 vuoden kokemukseni mukaan ei. AMK-tutkinnolla on vaikeaa etenkin kunnan ja valtion viroissa nousta parempipalkkaisiin töihin. Yksityisellä se käy kokemukseni mukaan helposti. Minunkin peruspalkkani nousi 2800€:sta 4200€:oon, bonuksineen 6500€:oon, kun vaihdoin yksityiselle.

Vierailija
16/20 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahneet kutsumustyössä kirjoitti:

Öh, sairaanhoitajan lähtöpalkka on karvan alle 2400e/kk kvtessin mukaan. Kyllä se on vähän. Sairaanhoitajalla on kuitenkin hippasen pidempi koulutus ja monessa paikassa kova vastuu. Ja kyllä näissä kuuluu puhua lähtöpalkoista, joihin ei lisiä lasketa mukaan. Joku tienaa 3000 koska on siellä töissä aamusta yöhön ja kaikki mahdolliset pyhät ja ylityövuorot mitä irti lähtee.

Ja kun puhutaan että sairaanhoitaja haluaa vaihtaa muihin töihin palkan takia, se ei välttämättä tarkoita että pitää saada enemmän palkkaa. Vaan että vaihtaa työhön jossa palkka ON SUHTEESSA työn vaatimuksiin. Eli se 2200e on ihan ok jos vastuu ei ole suuri, saa pitää taukonsa eikä tartte tehdä koko ajan kolmivuorotyötä yms.

Ja ap;n huomiot nyt ei paina p*skaakaan, kun tilastot kertoo ihan muuta. Mut jatkakaa toki. Parjaamallahan te varmasti niitä hoitajia sinne saatte, hömelöt.

Vierailija
17/20 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse mietin sitä, että työ on perheelliselle hankalaa kolmivuorotyötä. Päivätyöhön on ilmeisesti vaikeaa päästä ja jos se onnistuu, palkka jää todella matalalle.

Vierailija
18/20 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palkat on pienet suhteessa siihen työhön. Ei välttämättä suhteessa muihin töihin. Mutta todellakin moni mieluummin tekee ihan jotain muuta, vaikka sitten pienemmällä palkalla.

Vierailija
19/20 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lähihoitaja, vanhuspuolella, kunnalla. Palkkani 2155€/kk. Lisiä 200- 300/kk. En pysty tekemään jokaista viikonloppua, iltoja, koska hoidan myös iäkästä vanhempaani samalla. Nettona sain syyskuussa 1560 € . Olen aivan loppu. Irtisanouduin työstäni, sain 3kk: n karenssin. Jään hoitamaan omaistani, kun en enää jaksa töitä ja omaiseni hoitamista samaan aikaan.

Vierailija
20/20 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen lähihoitaja, vanhuspuolella, kunnalla. Palkkani 2155€/kk. Lisiä 200- 300/kk. En pysty tekemään jokaista viikonloppua, iltoja, koska hoidan myös iäkästä vanhempaani samalla. Nettona sain syyskuussa 1560 € . Olen aivan loppu. Irtisanouduin työstäni, sain 3kk: n karenssin. Jään hoitamaan omaistani, kun en enää jaksa töitä ja omaiseni hoitamista samaan aikaan.

Olisitko jaksanut pidempään tonnia paremmalla palkalla?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kolme