Kuinka suoraan pitää sanoa että mies tajuaa?
Eivätkö miehet ihan oikeasti ymmärrä minkäänlaista vihjailua mistään asiasta? Tällä hetkellä vituttaa mies, joka ei tajua jättää rauhaan, vaikka kuinka sanon ettei minulla ole nyt aikaa tavata ja olen kiireinen jne. Pitääkö mun oikeasti sanoa, etten juuri nyt halua tavata? Siis miten vaikeaa oikeasti voi olla ymmärtää selkeitä vihjeitä?!
Kommentit (10)
Yleensä aika suoraan. Miehet (tai monet suoomalaiset naisetkaan) eivät ymmärrä kohteliasta yritystä kieltäytyä, vaan vaaditaan sitä surullisenkuuluisaa suomalaista rehellisyyttä.
Lopeta se tekosyiden käyttö. Sano, että pidät hänestä, mutta et halua treffailla ja sinulla ei ole aikaa/ voimia/ jotain uuden ihmissuhteen ylläpidolle.
[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 14:06"]
Yleensä aika suoraan. Miehet (tai monet suoomalaiset naisetkaan) eivät ymmärrä kohteliasta yritystä kieltäytyä, vaan vaaditaan sitä surullisenkuuluisaa suomalaista rehellisyyttä.
[/quote]
Totta. Suomalaisilta puuttuu monesti tilannetaju täysin, arvostetaan sitä että asiat sanotaan suoraan vaikka siinä samalla loukattaisiin toista verisestikin.
Mutta ihan oikeasti, ettekö tekään ymmärtäis vihjetta jos jokaiseen ehdotukseen sanoo että ei ole nyt aikaa ja on kiire?? Siis miten vajaa pitää olla että kaikki pitää rautalangasta vääntää että menee perille... ap
Naisilla on yleensäkin ihme tarve esittää asiansa vihjailuilla ja kaiken maailman kiertoilmaisuilla. Varsinkin parisuhteessa tämän huomaa. Sitten ollaan vihaisia, kun mies ei tajunnut mitä toinen tarkoitti.
Miksen vain voi sanoa miten asiat ovat?
[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 14:27"]
Naisilla on yleensäkin ihme tarve esittää asiansa vihjailuilla ja kaiken maailman kiertoilmaisuilla. Varsinkin parisuhteessa tämän huomaa. Sitten ollaan vihaisia, kun mies ei tajunnut mitä toinen tarkoitti.
Miksen vain voi sanoa miten asiat ovat?
[/quote]
No vaikka siksi, että sellainen suomalaisjunttimainen töksäyttely nyt vaan on tökeröä? Mies vaihtoon, jos ei ymmärrä.
[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 13:58"]
Eivätkö miehet ihan oikeasti ymmärrä minkäänlaista vihjailua mistään asiasta? Tällä hetkellä vituttaa mies, joka ei tajua jättää rauhaan, vaikka kuinka sanon ettei minulla ole nyt aikaa tavata ja olen kiireinen jne. Pitääkö mun oikeasti sanoa, etten juuri nyt halua tavata? Siis miten vaikeaa oikeasti voi olla ymmärtää selkeitä vihjeitä?!
[/quote]
Miten tuosta vihjauilusta olisi mahdollista tajuta onko kyse siitä ettei vaan ole aikaa, vai siitä ettei halua tavata?
Ja miksei voi sanoa suoraan ettei halua tavata, vaan pitää turvautua johonkin vihjauksiin joiden jälkeeen sitten huudetaan naama punaisena että saatanan ääliö mikset jätä rauhaan vaikken halua tavata? Se vasta loukkaavaa onkin.
Muutaman kerran kun on päätynyt tilanteisiin että kiinnostava nainen pari vuotta myöhemmin (naimisissa, yksi lapsi) kysyy että mikset enää pyytänyt treffeille kun oli olllut jonkun aikaa kiireistä, niin yrittää varmistella ettei tee samaa virhettä toiste.
Sano suoraan vain. Senkin voi tehdä kohteliaan napakasti. Toinen varmaan loukkaantuu, ihan sama miten asian esittää, mutta parempi hänellekin, kun asia tulee selväksi. Kaikki eivät tosiaankaan vain tajua (tai pikemminkin halua tajuta) vihjeitä, vaikka ne olisivat kovin selkeitäkin.
[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 14:39"]
Sano suoraan vain. Senkin voi tehdä kohteliaan napakasti. Toinen varmaan loukkaantuu, ihan sama miten asian esittää, mutta parempi hänellekin, kun asia tulee selväksi. Kaikki eivät tosiaankaan vain tajua (tai pikemminkin halua tajuta) vihjeitä, vaikka ne olisivat kovin selkeitäkin.
[/quote]
Näin just. Koen vihjailun jotenkin pelkuruutena, kyvyttömyytenä ottaa toisen tunnereaktio rohkeasti vastaan. Itse sanon asiat suoraan ja odotan sitä myös muilta. Asian voi ilmaista kauniisti ja kuitenkin niin selvästi, vaikka rautalangasta vääntämällä, että toinen ei voi käsittää asiaa muulla tavoin kuin se on.
Oletko teini vai mikä kun et itse osaa suoraan sanoa toiselle, ettei ole aikaa? En käsitä ihmisiä, jotka turvautuu vihjailemiseen.