Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sara Tickle kehottaa vaatimaan kätilön vaihtamista halutessaan ja aikoo tuoda synnytykseen mukaan kynttilät, musiikit, omat viltit jne.

Vierailija
27.09.2021 |

"Synnytystoivelistaan kannattaa ainakin listata, että toivoo mahdollisimman ihmisläheistä kätilöä. Mä aion ainakin tehdä niin ja vaatia kätilön vaihtoa jos ei kemiat kohtaa."

Onko siis ihan normaalia, että kätilöitä saa tuosta noin vaan vaihtaa syystä että "ei nyt kemiat kohtaa"? Miten tuosta synnyttämisestäkin saa tehtyä noin vaikeaa? Hirveät vaatimukset tuntuu olevan ja kaiken lisäksi raahataan synnytyssaliin omat musiikit, viltit, villasukat, led-kynttilät jne.

Ja kuka sen määrittää, että onko kätilö ihmisläheinen vai ei?

Kommentit (71)

Vierailija
21/71 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin no meidän pikkusairaalassa oli yöllä tasan kaksi kätilöä. Onneksi oli vain kaksi synnyttäjää samaan aikaan. Toki olisimme päittäin voineet vaihtaa jos ei olisi miellyttänyt, mutta ei kyllä käynyt mielessäkään.

Vierailija
22/71 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mäki tilasin tunnelmallisen lääkkeettömän luomu allassynnytyksen, mutta kiireellinen sektio tuli.

Elämä on.

Mut tuntuu et näillä mittatilaussynnytyksillä pedataan synnytyspettymystä, eikä tarvitse edes sektioksi mennä.

Heh mulla sama juttu. Jouduin odottamaan kuitenkin salin vapautumista pari tuntia ja onneksi oli vanhempi kätilö, jonka kanssa juttelin niitä näitä sen ajan. Mä olin ainakin niin ilokaasupöllyissä et vaikka kätilönä olis ollut rosameriläinen tai airasamulin niin mitäs tuosta.

Ensimmäisessä synnytyksessäni kätilönä oli se noita Henkien kätkemä-elokuvasta. Tosi hauska nainen. Tai ainakin sellaiset muistikuvat minulla on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/71 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mäki tilasin tunnelmallisen lääkkeettömän luomu allassynnytyksen, mutta kiireellinen sektio tuli.

Elämä on.

Mut tuntuu et näillä mittatilaussynnytyksillä pedataan synnytyspettymystä, eikä tarvitse edes sektioksi mennä.

Tosiaan, Elämä on. Ja onneksi on.

Vierailija
24/71 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurahdin kyllä vähän tälle. Mutta juu, vieköön vaikka oman sohvan mukanaan.

Vierailija
25/71 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis täähän just kerto, että vauvaa tarkkaillaan parin viikon päästä, kun kasvaa todella paljon alakäyrän alapuolella (tmv.?) Lisäksi hänellä on kaksiosainen(?) kohtu, että luulisi ettei paljoa kätilön vaihdot mietitytä mutta näköjään ne onkin tärkeämpiä asioita.

Vierailija
26/71 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täähän ei oo varmaan yhtään kerännyt raskauskiloa, vaa'alle meno kuulemma kauhistuttaa, koska on joskus sairastanut omien sanojen mukaan ortoreksiaa. Ihmekös, että vauva on todella pieni. Perusteli joskus vauvan pientä kokoa muuten sillä, että vanhemmat on pieniä. Höpö höpö, sarahan on 164 cm eli ei mikään pieni.

Vierailija
27/71 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikea uskoa tämän Vannisen olevan 32-vuotias, kuvissa näyttää helposti yli 40-vuotiaalle. Olisiko tupakoija vai mikä noinkin nuoren ulkonäön on romahduttanut?

Ei käytä filttereitä.

Vierailija
28/71 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen synnyttänyt kaksi lasta; eka kerralla supistukset alkoivat aamulla, iltayöstä sairaalaan. Toivoin luomusynnytystä, mutta seuraavana aamuna sain epiduraalin ja sen jälkeen käynnistyksen. (Sairaalassa oli kiireinen yö: 2 kätilöä ja 4 synnytystä samaan aikaan).

Toisella kertaa pyysin heti kipulääkitystä, mutta kätilön mukaan mitään puudutuksia ei enää ehdi antaa, koska kohdunsuu auki 8cm. No, pari tuntia synnytin "luomusti" yli kymmenen opiskelijan katsellessa. 

Varmasti saraticlejen toiveet toteutuvat paremmin, toivon kaikkea hyvää !

Vierailija
29/71 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kättärillä kymmenisen vuotta sitten oli semmoinen kiire, että hyvä kun huikkasi ovelta ja kysyi tarviiko jotain. Siinä siunatussa tilassa sai tulla vaikka Saatana avustaa, kunhan joku oli apuna.

Vierailija
30/71 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko hän synnyttäjä kirjoitti:

Ja kuka on tämä Sara Tickle ??

Sitä minäkin mietin. Siksi varmaan laukoo typeryyksiä että olisi julkisuudessa ja pääsisi seuraavaan turhaan tosiTV ohjelmaan.

Vierailija
31/71 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikea uskoa tämän Vannisen olevan 32-vuotias, kuvissa näyttää helposti yli 40-vuotiaalle. Olisiko tupakoija vai mikä noinkin nuoren ulkonäön on romahduttanut?

Taisi sairastaa joskus syömishäiriötä ja kehossa ei ollut varmaan grammaakaan rasvaa missään. Luin blogia silloin ja oli kuiva kuin korppu ja näytti jo silloin paljon vanhemmalta. On kai jättänyt jälkensä.

Vierailija
32/71 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elämä on.

Heh mulla sama juttu. Jouduin odottamaan kuitenkin salin vapautumista pari tuntia ja onneksi oli vanhempi kätilö, jonka kanssa juttelin niitä näitä sen ajan. Mä olin ainakin niin ilokaasupöllyissä et vaikka kätilönä olis ollut rosameriläinen tai airasamulin niin mitäs tuosta.

Kiireellinen sektio mitä odotellaan pari tuntia ja vielä ilokaasua siinä ootellessa? Tota... Ihan nyt en usko.

Vierailija
33/71 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis täähän just tosiaan kerto, että vauva on todella pieni, oliko jopa alakäyrien alapuolella tmv. Silloin ei paljoa olisi led kynttilät mielessä kyllä itsellä. :O

Vierailija
34/71 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elämä on.

Kiireellinen sektio mitä odotellaan pari tuntia ja vielä ilokaasua siinä ootellessa? Tota... Ihan nyt en usko.

Voi olla että on yritetty alateitse ilokaasun avulla, mutta ei ole edennyt. Sitten pistetty kiireellisten jonoon, ja siinä menee hätäsektiot yms edelle.

Mä myös kiireellisessä sektiossa, mutta menin sinne heti kun sairaalaan pääsin ja todettiin, että turha räpeltää alateitse mitään. Jonoja suunnitelluista tai hätäsektioita ei tuolloin ollut niin pääsin heti.

Vierailija
35/71 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elämä on.

Kiireellinen sektio on eri asia kuin hätäsektio.

Vierailija
36/71 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tää on joku parodia some-vaikuttajista.

Vierailija
37/71 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sattui tosi hyvät kätilöt jokaisella kolmella kerralla. Jotenkin oli kuitenkin niin yliaistillisia kokemuksia, ettei kätilöt jääneet kunnolla mieleen. Muistan vain, että kaikki olivat päteviä, minua vanhempia ja blondeja. Oon monesti miettinyt, että sattuiko sama kätilö joka kerta saliin, mutta ei kai... Ei kyllä mieskään muista heistä mitään. Muistan sentään Last luokanopettajat ja neuvolaterkan, mutta harvoin jää ihminen kerrasta mieleen edes synnytyksessä. Sen Muistan kun yksi kätilö sanoi osastolla, että en saa laihduttaa kun kerran jätin perunamuusia yli, mutta en kyllä sitäkään miltä täsmälleen näytti. Ja ei siis ole kasvosokeutta. Perfektionismikaan ei ole suunnaton hyve ja synnytysperfektionistit AINA pettyvät, traumatisoituvat ja masentuvat. Joten jos synnytysperfektionismi on omalla kohdallasi jo vähä liiallista kuten tällä naisella, kannattaa sitäkin alkaa työstää en synnytystä eikä vain hioa synnytyksen käsikirjoitusta koko odotusaikaa. Se synnytys menee ehkä mukavammin jos ei ala kätilölle keksimään vuorosanoja.

Vierailija
38/71 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kätilöä saa vaihtaa jos haluaa. Näin on ollut mun mielestä jo hyvin pitkään. Jos mammat eivät ole halunneet/kehdanneet/tienneet, että kätilöin voi vaihtaa niin ei se sitä tarkoita etteikö joku muu voisi niin tehdä. Ei se ole mikään ihmeellinen asia niille kätilöille ainakaan.

Vierailija
39/71 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tirsk. Huomaa, että eipä tyttö tiedä vielä mistään mitään.

Sama ajatus.

Vierailija
40/71 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täähän ei oo varmaan yhtään kerännyt raskauskiloa, vaa'alle meno kuulemma kauhistuttaa, koska on joskus sairastanut omien sanojen mukaan ortoreksiaa. Ihmekös, että vauva on todella pieni. Perusteli joskus vauvan pientä kokoa muuten sillä, että vanhemmat on pieniä. Höpö höpö, sarahan on 164 cm eli ei mikään pieni.

Kuulostaa ennemmin anorektiselta, jos vaa'alle meno kauhistuttaa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme viisi