Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tunneköyhä ja kylmäkiskoinen mies

Vierailija
27.09.2021 |

Onko tuttu luonnehdinta, miten olette tulleet toimeen, vastauksia mielellään naisilta, ei miehiltä. Kiitos!

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksaisi alkaa ainakaan parisuhteeseen. Nämä eivät osaa kertoa tunteistaan ja yleinen asenne on "mikään ei tunnu miltään", ollaan niin coolia niin coolia. Mistään ei hermostuta, mikään ei oikeasti ilahduta.

Pyrkii usein kontrolloimaan myös läheistensä tunteita ja varsinkin tunteiden ilmaisua, esimerkiksi lasten liian äänekäs nauru ärsyttää. Kaikki patoutuu sisälle ja sitä ahdistusta sitten lääkitään alkoholilla tai muilla päihteillä.

Vierailija
2/28 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähde toiseen suuntaan nopeasti. Ketään ei ole tarkoitettu tunneköyhän ja kylmäkiskoisen ihmisen kumppaniksi, oli mies tai nainen!

Olen nainen, 42

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veturinkuljettaja?

Vierailija
4/28 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea parisuhde, jos et itse ole samanlainen.

N70v.

Vierailija
5/28 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun yhteinen elämä heittää ensimmäisen esteen tielle, niin tulet näkemään että tuollaisella ihmisellä ei ole kenellekään mitään arvoa missään suhteessa. Saat itse suruistasi selvitä, mutta ilman häntä rinnallasi voit ainakin selvitä niistä tulematta koko ajan dissatuksi, halvennetuksi, tunteesi mitätöidyiksi. Ei ikinä enää. 

Eikä heistä iloissakaan ole ilon kaksinkertaistajiksi.

Vierailija
6/28 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi pitäisi esittää positiivisia tunteita siitä että häiriikö juoksee miehen perässä? ihmisslä on oikeus valita seuransa, tykkää taka-aasikko asiasta tai ei.

ei kannata jatkaa häiriköintiään miesasiakkaalle. ei sitä kiinnosta häiriintynyttä nu..ia tai lasten tarjoilusi.

Vierailija
7/28 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos itse kallistut enemmän räväkän ja temperamenttisen puolelle, niin etsi suosiolla itsellesi erilainen mies. Minä tyynenä ja "tunneköyhänä ja kylmäkiskoisena" -miehenä välttelen kovin tunteella käyviä naisia. En kaipaa elämääni draamaa ja tunteenpaloa, vaan päinvastoin. Kaipaan tyyneyttä ja seesteisyyttä. Valitettavasti minun kaltaiset miehet eivät ole naisten keskuudessa kovin suosittuja, joten jotkut ottavat räväkän vuoristoratanaisen (luultavasti kun ei ole parempaakaan ollut tarjolla) ja tulos on nähtävillä ap:n aloitusviestissä.

Vierailija
8/28 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulle sopii paremmin räiskyvä, temperamenttinen ja vahvamielipiteinen mies.

Tollanen hiiri oli just eksäni ja viskasin nössöllä vesilintua.

Vierailija
9/28 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunteileva ja kuumana käyvä mies pitää olla.

Eihän sitä muuten saa edes turpaan ja pääse vauvapalstalle avautumaan.

Vierailija
10/28 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs siitä, jos on rauhallinen eikä halua draamaa. Jäätävä kylmäkiskoisuus näkyy kuitenkin toisen ajatusten ja olemisen dissaamisena. Täydellinen tyrmäys asiaan kuin asiaan. Väärin tunnettu, väärin ajateltu. Tällainen korostuu etenkin elämän vaikeissa paikoissa, kun tulee esimerkiksi omia tai lapsen sairauksia.

MIkään ei myöskään elähdytä, mikään ei ilahduta. Naama peruslukemilla: syytä ei ole iloon eikä myöskään suruun tai väsymykseen silloin, kun on niiden aika.

Vierailija
11/28 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä koko kylmäkiskoisuus on vääriymmärretty. Ihmiset taistelee omasta kuvitellun hyvän oikeuden kuvasta ja tarvitaan tämä antagonisti eli syntipukki keskinäinen tasapaino roolien suhteen olisi ideaali jossa tunnistetaan erilliset toiveet ja velvollisuudet sälyttämättä niitä omia velvollisuuksia toiselle juuri se peli jossa velvollisuudet olemisen tunteen suhteen sälytetään toiselle luo draaman kaaren. Sitten on erillaisia kontrollointi manipulointi tapoja jotka toimii aikansa ne ovat eräänlaisia riippuvuuden muotoja kaikki se kärsimys luo taas draamaa jos sitä roolien dynamiikkaa yrittää kuvata koska tarve kieltää syyllisyys ja tarve korostaa omaa hyveellisyyttä on ihmiselon tekopyhyyttä jokseenki eräänlainen ihmiselon tauti.

Vierailija
12/28 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnekylmä sekä ilkeä mies. Eivät kiinnostu auttamaan muita sekä puolustamaan ja tukemaan muita. Vähättelevä sekä mahdollisesti hyvin alentava. Vaatii vahvan ymmärtävän sekä hyväksyvän naisen joka ei tarvitse varsinaisesti miestä tukemaan itseänsä elämässä. Miehelle tulee sanoa asiat suoraan ja rehellisesti. Voi toimia jos mies osaa arvostaa hyvää naista.

Vierailija
13/28 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin hyvin toimeen, erosin välittömästi kun asia paljastui. Miksi olisin tuollaisen miehen kanssa?

Vierailija
14/28 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä koko kylmäkiskoisuus on vääriymmärretty. Ihmiset taistelee omasta kuvitellun hyvän oikeuden kuvasta ja tarvitaan tämä antagonisti eli syntipukki keskinäinen tasapaino roolien suhteen olisi ideaali jossa tunnistetaan erilliset toiveet ja velvollisuudet sälyttämättä niitä omia velvollisuuksia toiselle juuri se peli jossa velvollisuudet olemisen tunteen suhteen sälytetään toiselle luo draaman kaaren. Sitten on erillaisia kontrollointi manipulointi tapoja jotka toimii aikansa ne ovat eräänlaisia riippuvuuden muotoja kaikki se kärsimys luo taas draamaa jos sitä roolien dynamiikkaa yrittää kuvata koska tarve kieltää syyllisyys ja tarve korostaa omaa hyveellisyyttä on ihmiselon tekopyhyyttä jokseenki eräänlainen ihmiselon tauti.

Näissäkin tarinoissa tulee ymmärtää että joko asia todellakin on totta tai toisen osapuolen kertomusta osittain tai kokonansa.

Vierailija
15/28 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi haluat viettää aikaa tunnekylmän ihmisen kanssa? Kuvitteletko että hän muuttuu sinun kanssasi erilaiseksi? Kokemusta on, ei muutu. Valitse sellainen joka on aidosti kiva.

Vierailija
16/28 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ollut vuosikymmeniä naimisissa miehen kanssa jolla on aleksitymia eli hänellä ei ole sanoja tunteille.

Netistä löytyy  aleksitymiaa käsittelevä todella hyvä kirjoitus esimerkiksi Duodecim Tunnistamattomat tunteet. Artikkelissa selvitetään hyvin kattavasti miten aleksitymia ilmenee.

Tällä kokemuksella ja näiden vuosien jälkeen voin sanoa, mieti tarkaan jaksatko elää tunneköyhän kylmäkiskoisen henkilön kanssa. 

Minä olen sopeutunut tilanteeseen, enää en mieti eroa, ja olen hyväksynyt mieheni ominaisuuden, koska hänessä on myös paljon hyviä  puolia.

Minulla on paljon harrastuksia ja ystäviä, jotka ovat vuosien varrella tukeneet minua, koska aleksityyminen ihminen ei siihen pysty. 

Vierailija
17/28 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei onnistu kun olen vahvasti ja monipuolisesti tunteva nainen. Lisään että tunteita on minulla muitakin kuin yllättävä halisrmaton reagointi. Tunteminen liitetään suomessa nykyään suoraan pelkkään epävakauteen. Tunteista on tehty sairautta.

Vierailija
18/28 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiva täytyypi olla ja mukava

Vierailija
19/28 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En näe mitään järkeä yrittää tulla toimeen tuollaisen miehen kanssa. Thank you, next.

Vierailija
20/28 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos itse kallistut enemmän räväkän ja temperamenttisen puolelle, niin etsi suosiolla itsellesi erilainen mies. Minä tyynenä ja "äväkän ja temperamenttisen puolelle, -miehenä välttelen kovin tunteella käyviä naisia. En kaipaa elämääni draamaa ja tunteenpaloa, vaan päinvastoin. Kaipaan tyyneyttä ja seesteisyyttä. Valitettavasti minun kaltaiset miehet eivät ole naisten keskuudessa kovin suosittuja, joten jotkut ottavat räväkän vuoristoratanaisen (luultavasti kun ei ole parempaakaan ollut tarjolla) ja tulos on nähtävillä ap:n aloitusviestissä.

Tunteellinen ihminen ei ole sama asia kuin räväkkä ja temperamenttinen. Tunneköyhyys ja kylmäkiskoisuus ei tarkoita tyyneyttä ja seesteisyyttä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kaksi