Jos sinulla olisi viisi vuotta elinaikaa, niin muuttuisitko ihmisenä jotenkin?
Miten, jos muuttuisit? Oletko nyt sellainen kuin haluat olla? Katuisitko mitään? Vai onko sama vaikka jatkat samanlaisena, oletko itseesi näin tyytyväinen?
Kommentit (12)
Hemmottelisin itseäni. Ottaisin ihmisiin enemmän yhteyttä, enkä arkailisi.
Viisi vuottahan on jo aika pitkä aika. Koettaisin elää täydemmin, nauttia joka hetkestä, halailla lapsia aina kun voin, harrastaa enemmän seksiä ja nauttia toisen ihmisen kosketuksesta, katsella auringonlaskuja ja -nousuja ja olla ekstrakiltti muille ihmisille.
Miettisin paljon vähemmän (jos ollenkaan) töitä. Yrittäisin tehdä mielekkäitä asioita joista olen haaveillut kauan kunnes rahat loppuisi.Sitten loppuajan lukisin kirjastoa tyhjäksi.
Ottaisin loparit ja muuttaisin etelään nauttimaan elämästäni.
Ryyppäisin ja aloittaisin tupakoinnin. Ehkä huumeitakin kokeilisin. Söisin epäterveellisesti ja liikaa. Jättäisin asunnon ikkunat pesemättä, kyllä noista sen viisi vuotta pihalle näkee. Suunnittelisin hautajaiseni ja hävittämisen turhat tavarat- omaisille helpompaa.
Mitä tarkoitat olenko nyt sellainen kuin haluan olla? En kai persoonaani pysty muuttamaan vaikka ymmärtäisinkin että olisi parempi jos olisin vaikka vähän kunnianhimoisempi. Elämäni ei ole kaikilta osin sellaista kuin haluaisin, mutta yritän kyllä sitä lykkiä haluttuun suuntaan ilman mitään kuoleman uhkaa. Tai ainahan se on olemassa meillä kaikilla. Elämäni menee aika pitkälle lasten mukaan, en voi alkaa ryyppäämään enkä häipyä reppureissaamaan väli-amerikkaan.
Minusta tuntuu, etten minä varmaan tekisi mitään eri tavalla. Elämäni ei ole täydellistä, mutta toisaalta en minä osaa kaivata mitään muutakaan.
Korkeintaan sen viikkosiivoojan voisin ottaa taas. Elän jo nyt niin näköistäni elämää, jossa olen ihan tyytyväinen. Olen tietoisesti pyrkinyt siihen ja tehnyt isojakin päätöksiä sen mukaisesti.
Työnkuvaan liittyen asiat voisivat olla paremminkin, mutta ei työelämä ole kellään koskaan pelkkää itsensätoteuttamisen pinkkiä hattaraa. Kaikkialla on asioita, jotka vain täytyy hoitaa.
Kiitos kysymyksestä, tuntui hyvältä todeta tämä. Sillä elämä on nyt ja huomista ei kellekään meistä ole luvattu.
Itse yrittäsin selvittää miksi tietyt ihmiset ovat jostain syystä kadonneet elämästäni. Selvittäsin onko siihen joku syy, olenko loukannut. Haluaisin ainkin kaikki välit kuntoon ihmisten kanssa. Tietysti nauttisin vieläkin enemmän tästä ihanasta perhe elämästä ja tietty seksiä joka päivä, nyt on vain joka toinen päivä. Ottasin muutenkin rennosti. Nauttisin. Läheisyyttä ja tunnetta vieläkin enemmän.
Lopettaisin sen viimeisenkin yrittämisen olla muille mieleen.
Muuttaisin Kreikkaan ja eläisin täysillä
Tuskin muuttuisin, yhtä paska mä olisin kuitenkin. Olen yrittänyt muuttua, siinä onnistumatta. Nyt olen jäänyt täysin yksin kenenkään minua kaipaamatta. Kertoo jotain, millainen olen ihmisenä läheisilleni.
Joo alkaisin ryypätä ja rellästää ja polttaisin pilveä.