Apua tarvitaan: Deittailu 2010-luvulla, miten se toimii
Eli eli. Olen pari kuukautta sitten eronnut avopuolisostani, jonka kanssa oltiin kimpassa 15 vuoden ajan. Aloitimme seurustelun 19-vuotiaina. Erotyötä tuli tehtyä jo suhteessa viimeiset vuodet, syitä tähän toki monia, joten nyt alkaa olemaan eron ahdistus pikkuhiljaa nollattu (tai ainakin näin oma tuntemus on).
Päättyneestä avoliitosta jäivät 14-vuotias ja 11-vuotias lapsi, aivan mahtavia tapauksia molemmat. Jaamme huoltajuuden viikko/viikko -periaatteella ja olemme myös exäni kanssa hyvissä väleissä, mutta mitään kaipailua vanhaan ei ole. Ero oli kaikenkaikkiaan helpotus, niin itselle, lapsille kuin käsittääkseni myös puolisolle. Mitään draamaa asiaan ei sisältynyt, vaan kliseisesti "kasvoimme erillemme" ja olimme viimeiset vuodet kuin kaksi kämppistä jakamassa laskut ja arjen rutiinit.
Pohjana nyt se, että en ole koskaan käynyt treffeillä, en edes millään treffeiksi kutsuttavalla. Päättynyt parisuhde ja sitä edeltäneet lyhyemmät pätkät ovat olleet sellaisia baarissa samantien rakastumisia, josta on siirrytty samantien parisuhdestatukseen :-)
Noh, se taustoista. Mielenkiintoiseksi homma menee nyt, kun olen tässä pyöritellyt pikkuhiljaa ajatusta kokeilla tapailla myös uusia ihmisiä. Suht hyvännäköisenä, mutta toivottoman ujona kaverina tässä on ongelmana se, että en uskalla oikein lähestyä baareissa ketään ja kasvotustenkin olen ensialkuun vähän varautunut ennenkuin opin tuntemaan ihmistä paremmin.
Tinder viehättää ajatuksena, systeemi jossa torjuntaa ei varsinaisesti tule. Uskoisin olevani tekstimuodossa tutustumisessa kohtuuhyvä, mutta askarruttaa siinäkin mm..
-kertoako jo verkkojuttelussa että olen isä vai pitäisikö se jättää kasvotusten kerrottavaksi, jolloin mahd taustat osaisi kertoa myös? Profiiliin en uskaltaisi laittaa, koska haluaisin että tuo tieto ei rajaisi, vaan siitä voisi keskustella kun on edes vähän ehtinyt jakaa ajatuksia..
-hirvittääkö naisia hypätä sellaisen miehen kanssa treffeille, jolla on takana lähes yhden aikuisiän mittainen parisuhde takana?
-miten tämä homma noin muuten toimii... Sanotaan nyt vaikka Tinderin kautta, chattailya ensin pari päivää ja pyytää sitten kahville(ko?) ja katsoa sitten onko kasvotusten kemiaa ja sopia siitä sitten mahdollisesti toisia treffejä? Vai?
Auttakaa nyt :-)
t: M34
Mun mielestäni sä voit hyvin laittaa profiiliin, että olet hiljattain eronnut ystävinä, juuri kuten kuvasitkin ja että olet isä ja lyhyt kuvaus siitä, milä lailla lapset ovat osa elämääsi.
Vastuullisuus isänä on aina plussaa, eli et ole jättänyt vaimoa ja lapsia kuin nalli kalliolle tai pettänyt tms. Naiset, joilla on itsellään lapsia myös tai jotka voisivat kuvitella itsensä uusperheellisenä tai asua samassa kotitaloudessa kun lapsesi tulevat esim. viikonloppukylään, arvostavat sitä, että mies on vastuullinen ja välittävä isänä. Joka tapauksessa se karsii pois ne, jotka eivät missään tapauksessa voi nähdä itseään uusperheellisenä missään muodossa, koska siitä tulisi muuten iso ongelma ajan mittaan.
Laittaisin myös sen, että olet tottumaton deittailemaan, koska sekin antaa positiivisen kuvan. Nykyään naiset ovat niin kyllästyneitä miehiin, jotka eivät näytä kykenevän pysähtymään ja tutustumaan keneenkään vaan siirtyvät aina seuraavaan. Sinä olet lisäksi osoittanut halua ja kykyä sitoutua etkä ole ikisinkku, niin nehän ovat juuri hyviä puolia, joita kannattaa tuoda esiin.
Luulen, että sulla on melkoinen menekki markkinoilla nyt. On niin paljon sitoutumiskyvyttömiä sarjadeittailijoita ja ihmisiä, jotka eivät arvosta perhe-elämää, että kunnolliset hetkeksi sinkkuuntuneet miehet revitään käsistä. Kannattaa muuten panostaa ulkonäköön ja kuntoilla, ellet ole sitä ennen tehnyt. Jos on liikakiloja niin vähän keventää. Ja varmistaa, että tyyli on ajantasainen, vaattet, hiukset jne.