opiskelu, etätehtävät ja ystävät/tuttavat ym.
Onko kellään muulla opiskelijalla samaa ongelmaa kuin mulla? Eli olen siis opiskelija, kokopäiväinen. Lukujärjestyksen perusteella sitä ei uskoisi: ensi viikolla esim. mulla on läsnäolo-opetusta peräti 4 tuntia. Etätehtäviä sitten sitäkin enemmän. Suurin osa opiskeluista hoidetaan itsenäisesti, muutamia luentoja lukuunottamatta, ja tentit. Etätehtävät on työläitä, jos ne haluaa tehdä kunnolla, hyvin arvosanoin, ja vaikka tyytyisi läpi menoon, vaatii sekin panostusta.
Jostain syystä ihmiset ympärilläni kuvittelee, että mulla on VAPAATA, kun en ole konkreettisesti koulun penkillä istumassa. No, ei ole, jos meinaan edistyä.Vaikka selitän, että tarkoitus on tehdä tehtäviä, ajatellaan, että silti voi tulla kahville, tai pyytää mua auttamaan milloin missäkin "tarkeässä", niinkuin mun omat jutut ei niin tärkeitä olisi.Kokemuksia?
Kommentit (5)
Mikäs ongelma on sanoa ystäville: ei käy kun teen kouluhommia. Kai ne ystävät nyt kahville saa kysyä?
No älä kerro niille sun lukkaria. Äläkä vastaa puhelimeen, kun teet kouluhommia. Mene kirjastoon opiskelemaan, jos meinaavat tunkea ovelle. Ryhdistäydy.