Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

IL: Taas räikeä esimerkki siitä kuinka tt-tukea on haettu ja saatu täysin ilman tarvetta - Olisiko jo aika luopua tuosta tt-tuen jakamisesta jos sen jakaminen on noin leväperäistä

Vierailija
27.09.2021 |

Kommentit (65)

Vierailija
1/65 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisen arvion mukaan meillä on enemmän ihmisiä jotka eivät nosta kaikkia tukia joihin he ovat oikeutettuja kuin niitä jotka väärinkäyttävät tukia.

Vierailija
2/65 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa. Itse en saanut edes sähkölaskuun tukea, vaikka meni yli perusosan. Valitus on ollut kolme kuukautta vetämässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/65 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap itse on työtön tai etätöissä, miten muutoinkaa kerkis palstalla roikkua (;

Vierailija
4/65 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap itse on työtön tai etätöissä, miten muutoinkaa kerkis palstalla roikkua (;

Eivät kaikki ole töissä arkipäivinä 8-16. Yhteiskunta pyörii 24/7 jos et ole sattunut huomaamaan

Vierailija
5/65 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hienoa. Itse en saanut edes sähkölaskuun tukea, vaikka meni yli perusosan. Valitus on ollut kolme kuukautta vetämässä.

Jos saat toimeentulotuen perusosaa, saat automaattisesti tuen myös sähkölaskuun. Ei tarvitse tehdä mitään erillistä hakemusta, vaan kiikutat laskun kelaan ja homma on sillä selvä.

Ei siihen saa mitään erillistä hakemusta tehdä, eli vika oli sinussa ei kelassa.

Vierailija
6/65 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas esimerkki huijaavasta yrittäjästä. Suuryrityksen johtajista kolmasosalla on rikostuomio. Psykopaattisuusj ja rikollisuus taitavat olla yliedustettuja myös pienyrittäjien keskuudessa.

Vierailija
7/65 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

aloituksen esimerkki varmasti aika harvinainen mutta esim niitä pimeitä raksatöitä ja muita varmaan jonkin verran tehdään ja nostetaan kaikki korvaukset

monet työssä käyvätkin nostavat vaikka mitä korvauksia kuten sairauslomat, äitiyslomat, muut kela korvaukset, lapsilisät, matkakorvaukset ja vaikka mitkä, jotka vaikuttavat merkittävästi siihen veroon, joka aloituksessa mainittiin

Vierailija
8/65 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi soittaa kelalle. On niin kiharainen juttu tt-tuen kanssa. 

Vierailija
9/65 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos saat toimeentulotuen perusosaa, saat automaattisesti tuen myös sähkölaskuun. Ei tarvitse tehdä mitään erillistä hakemusta, vaan kiikutat laskun kelaan ja homma on sillä selvä.

Ei siihen saa mitään erillistä hakemusta tehdä, eli vika oli sinussa ei kelassa.

Mistä sinä tiedät, ettei Kela ole voinut tehdä virhettä?

Kannattaa myös tehdä uusi hakemus. Tosin valitettavasti sitä ei pysty hakemaan jälkikäteen enää.

Vierailija
10/65 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitää tehdä, kun tavallisesti en ole oikeutettu toimeentulotukeen, koska työttömyystukeni lasketaan 21.5 kertoimella. Kun tulee isompia suurempia laskuja tai menoja, niin ne menevät sen verran tuosta rajasta yli, että saa toimeentulotukea. Ja vaikka olisinkin saanut aiemmin sille kuulle toimeentulotukea, niin uutta hakemusta sähkölaskun osalta ei olisi pitänyt hylätä.

Vierailija
11/65 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä sinä tiedät, ettei Kela ole voinut tehdä virhettä?

Kannattaa myös tehdä uusi hakemus. Tosin valitettavasti sitä ei pysty hakemaan jälkikäteen enää.

Varasin heti soittoajan Kelaan ja sieltä sanottiin, että pitää laittaa valituksena sieltä omakelasta.

Vierailija
12/65 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä tarkoitettiinkin ehkä tilannetta, että omat tulot riittävät siihen perusosan määrään, noin 500 euroa yksinasuvalla, ja sähkölaskun suuruus oli niin paljon, että olisi osa tai kokonaan mennyt sen itsemaksetun noi 500 ruroan päälle.

Eli ei muuten saa tt-tukea eikä ole voimassa olevaa myönteistä päätöstä.

Itselläni on juuri tämä tilanne. En saa tt-tukea, koska eläkkeestä jää juuri ha juuri tai vähän alle 500 euroa.

Mutta talvella on isot sähkölaskut, saisin niihin osan

tt-tukea. Mutta en vaan halua lähteä siihen ensimmäisen kerran hakurumbaan, vaarana on kuitenkin hylkäys jonku tarkistuksentarkistuksen vuoksi

Teen niunkuin moni muukin: maksan itse ja elän alle 500 euron perustuloilla ne kuukaudet.

Tilanne on kyllä, ainakin minun tuttavapiirissäni, että moni jättää hakematta ja elää alle tt-tuen määrittelemän summan.

Kyllähän ne, jotka ovat päässeet siihen "tt-tuloputkeen " saavat automaattisesti myös sähkölaskun ja heille jää aina tuo noin 500 euroa perusmenoihin. Heiltä myös harvemmi sen jälkeen tarkistellaan mitään.

Mutta ne, jotka ensimmäisen kerran tekee tt-tukihakemuksen ja ei ole suurempia elämänhallintaongelmia, joutuvat pahempaan syyniin kuin rangaistusvanki.

Esimerkiksi kun ainoastaa isompi sähkölasku oikeuttaisi saamaan tt-tukea.

Vierailija
13/65 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta jos ei saa tt-tukea niin sähkölaskuun täytyy tehdä hakemus jos se ylittää perusosan.

Silloin onkin helpompaa vain maksaa itse ja elää alle perusosan määrän. Näin moni tekee.

Oikeidenmukaistahan se ei ole, mutta ei vaan jaksa hakurumbaa ja mahdollista hylkäystä jonkin Kelan virheen tai huomiomattomattoman selvityksen vuoksi.

Moni on sanonut, että uusille tt-tuenhakijoille Kela lähettää aina ensin hylkäyksen. Toivovat varmaan, että ihminen lannistuu heti ja jättää valittamatta.

Vierailija
14/65 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa jutussa ei kerrottu milloin juttu pantu vireille. Luulisi että kymmenessä vuodessa ehtinyt jo mennä vanhaksi? Eikös noissa ole joku aika milloin juttu pitää ehtiä laittaa vireille kun mahdolliset väärinkäytökset on havaittu? Ihmetyttää jos Espoossa herätty tutkimaan 10-vuoden jälkeisiä, niin miten paljon juttuja onkaan sitten jonossa!

Vierailija
15/65 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyisen arvion mukaan meillä on enemmän ihmisiä jotka eivät nosta kaikkia tukia joihin he ovat oikeutettuja kuin niitä jotka väärinkäyttävät tukia.

Käsittääkseni moni vanhus ei osaa edes hakea mitään etuutta.

Vierailija
16/65 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miten ihmiset saa ylimääräisiä tukia, kun itselle on hirmu vaikeaa saada edes niitä joihin on oikeutettu. Olen kerran joutunut hakemaan toimeentulotukea, eikä penniäkään herunut, vaikka tuloja oli alle perusosan. Olin tuolloin päässyt lukiosta ja muuttanut omilleen. Olisi pitänyt kuulemma ottaa lainaa ensisijassa.

Vierailija
17/65 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on totta, ja tämä myös tulee yhteiskunnalle valitettavan kalliiksi. On halvempaa jakaa tukia "liikaa" kuin hoitaa ne ongelmat jotka tulevat tukien alikäytöstä.

Vierailija
18/65 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku on epärehellinen ja tekee rikoksen ja siitä pitää kaikkien muiden toimeentulotukien saajien kärsiä? Melkoinen logiikka sinulla. Sama kuin työkaverisi tekisi rikoksen ja koko työporukka saisi potkut.

Vierailija
19/65 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisikään saada? Pysy annetuissa rajoissa niin saat sen mihin olet oikeutettu. Eihän tuokaan mies saanut osaansa enempää vaan valehteli omista tuloistaan jotta sai tukea ylipäänsäkään.

Vierailija
20/65 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku on epärehellinen ja tekee rikoksen ja siitä pitää kaikkien muiden toimeentulotukien saajien kärsiä? Melkoinen logiikka sinulla. Sama kuin työkaverisi tekisi rikoksen ja koko työporukka saisi potkut.

Työssä käyvä (yrittäjä) toi huijari oli, ja sillä logiikalla kaikki töissä käyvät (varsinkin yrittäjät) on huijareita, jotka varastaa köyhien toimeentulotuet. Että ihan omaan nilkkaan ap potkaisi.

En ihmettele elinkeinoelämän alamäkeä ja työttömyyttä, jos toi on työnantajien ja yrittäjien yleinen toimintatapa. Puolet koijaa ja loput haukkuu köyhiä kun ne ei halua tehdä ilmaiseksi / huonoilla ehdoilla työtä ja saa vielä toimeentulotukea.