Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voisitteko vaan antaa sen kuitin?

Vierailija
16.11.2014 |

Pitääkö joka kerta erikseen kysyä? Kun kone joka tapauksessa suoltaa sen kuitin, niin mitä jos vaan antaisitte sen? Osaan kyllä itse laittaa sen roskiin, jos en tarvitse.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 13:40"]

SE ON NYKYÄÄN LAKISÄÄTEISTÄ. Eli on pakko kysyä. Elämäänsä kyllästyneet täällä argumentoitte innoissaan, vaikka näin yksinkertainen vastaus.

[/quote]

Pyh!

Ei noudateta sitä lakia. Turha olla niin auktoriteettiuskoinen.

Vierailija
2/26 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos osaat itse laittaa roskiin, olet harvinaisuus. Itse joudun kysymään kuitin tarvitsemisesta ihan sen vuoksi, että muutoin kassa-alue lattioineen ja kassakaukalo olisi peittyneenä kuitteihin.

Myös jos ojennan kuitin sinulle, on yleensä mahdotonta sanoa "ei kiitos". Sehän on niin erikoista, että ostoksista ojennetaan kuitti.

Tällaisia havaintoja minulla myyjänä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ota koskaan kuittia vastaan. Ovat niin myrkyllisiä.

Vierailija
4/26 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma lukunsa on se, jos olet töissä paikassa, jossa myydään jotain pikkuostoksia, esim. limupulloja, karkkia tai tupakkaa, joista suurin osa ihmisistä ei tarvitse kuittia. Noh, eka kokeilet sitten olla tarjoamatta kuittia kaikille kokispullon ostajille yms. Kunnes tulee se 50. asiakas, joka kilahtaa siitä, kun ei ole saanut kuittia kokispullostaan. Sittenpä jatketaankin taas kysyen kuittia kaikilta, olipa ostos tulitikkuaski tai mikä tahansa kalliimpi.

Eli kuten 12 sanoi, teetpä niin tai näin niin teet aina väärin.:)

Vierailija
5/26 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikissa paikoissa ei tulostu automaattisesti kuitti. Sellaisissa paikoissa kysytään ihan vain sen takia, ettei tarvi turhaa tulostella kuitteja.

Vierailija
6/26 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

juuri niin!

Vierailija
7/26 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 11:56"]

Kaikissa paikoissa ei tulostu automaattisesti kuitti. Sellaisissa paikoissa kysytään ihan vain sen takia, ettei tarvi turhaa tulostella kuitteja.

[/quote]

Ruokakaupoissa ainakin näyttää aina tulevan ja silti kysyvät.

Vierailija
8/26 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ap-raukkaa! Ootko ihan joutunut sanomaan jotain myyjälle? On suomalaisilla rankkaa, ku ei voi edes kaupassa käydä ilman että pitää avata suunsa.

Vierailija
9/26 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä osaat laittaa sen roskiin, iso osa asiakkaista viskoo kuitin lattialle siivottavaksi. Kivampi kysyä kuin siivita.

Vierailija
10/26 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 11:58"]

Voi ap-raukkaa! Ootko ihan joutunut sanomaan jotain myyjälle? On suomalaisilla rankkaa, ku ei voi edes kaupassa käydä ilman että pitää avata suunsa.

[/quote]

No eipä se nyt ole myyjällekään kivaa sanoa 1000 kertaa päivässä siitä kuitista. Miksi ei voi vaan antaa sitä ja sitten laittais pienen roskiksen siihen, johon asiaks voi laittaa, jos ei halua pitää sitä.

Vierailija
11/26 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyin sitä melkein aina, useimmat ei kuittia halunneet. Polasin joka tilityksestä sitten itselleni ylimääräistä muutaman satasen. 

Vierailija
12/26 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ainakin asiakkaan kuitti pitää tulostaa erikseen. Miksi suotta tulostaa sitä jos asiakas ei sitä tarvitse.

Vierailija
13/26 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläpäin taas myyjä on aina kuitti ojossa, ja itse saa sanoa en tarvitse.

Vierailija
14/26 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 12:00"]

[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 11:58"]

[/quote]

No eipä se nyt ole myyjällekään kivaa sanoa 1000 kertaa päivässä siitä kuitista. Miksi ei voi vaan antaa sitä ja sitten laittais pienen roskiksen siihen, johon asiaks voi laittaa, jos ei halua pitää sitä.

[/quote]

Myyjä sanoo 1000 kertaa päivässä myös hei, kiitos, ole hyvä, kiitos hei.. Pitäiskö nekin lopettaa.. 

Vierailija
15/26 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska jotkut hermostuvat jos antaa kuitin kysymättä. Tai vaihtoehtoisesti viskaavat sen kassapäätyyn tai lattialle pahimmassa tapauksessa. On myös asiakkaalle helpompaa vastata kysymykseeni "en tarvi" kuin yrittää ehtiä sanoa "entarvikuittia!!" siinä välissä kun kaivan kassalippaasta vaihtorahoja takaisin.

Vierailija
16/26 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän yhden, joka ei anna kuittia, koska ei juurikaan lyö koneeseen asiakkaan ostoksia. Tai, no, lyöhän se sinne jotakin ettei ihan liian röyhkeäksi mene. Siinä on se huono puoli, ettei se uskalla ottaa lomaa. Jos siihen samaan pisteeseen tulee joku toinen, joka tosiaan lyö kaikki ostot koneelle, niin rahaa alkaisi tulla yhtiölle huomattavasti enemmän. Pattitilanne. Kaveri väittää, ettei hän noista lomista niin välitä. 

Vierailija
17/26 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa valtava ongelma jos joutuu vastaamaan myyjälle "Joo" tai "Ei" ( en oletakkaan että laittaisit "kiitos" siihen perään). En tiedä miksi en itse koe tuota mitenkään ylitsepääsemättömänä asiana.

Vierailija
18/26 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin opiskeluaikoina myyjä ja arvatkaa vaan montako kertaa sain kuulla kuittia antaessa "en mä mitään kuittia tarvii ellei siinä satu olemaan sun puhelinnumero *silmänisku*" tai "en mä sillä mitään tee ellei sillä voi maksaa". Tai kysyessäni saako asiakkaalle olla kuittia asiakas ärähtää "no tietysti haluan kuitin" tai "no mitäs luulet?!". Eli ei voi voittaa kumminkaan päin, yrititpä antaa kuitin kysymättä tarviiko asiakas sitä tai kysymällä tarviiko, aina tekee kuitenkin väärin.

Vierailija
19/26 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli-innokkaat virkamiehet kerääntyneet tänne? Mihin ihmeeseen sitä kuittia tarttette. Jos leivät on homeessa saat ne vaihdettua ilman kuittiakin? Jos muuten vaan on tähden väärässä asennossa ja mieli maassa, niin ei se kuitti sitä iloa elämään tuo. Ja jos sitä kuittia hingutte, testatkaa mistä sen saatte ja käytettte sitten sitä kauppaa jatkossa, ei ole noin vaikeaa. Meidänkin perhettä kohti on yksi töissä julkisella sektorilla, mitään en ole tosin koskaan pyytänyt sieltä, joten siellä on sitten ilmeisesti aikaa jonninjoutavuuksien pohdinnalle usean sadantuhannen ihmisen voimin.

Vierailija
20/26 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 12:43"]

Yli-innokkaat virkamiehet kerääntyneet tänne? Mihin ihmeeseen sitä kuittia tarttette. Jos leivät on homeessa saat ne vaihdettua ilman kuittiakin? Jos muuten vaan on tähden väärässä asennossa ja mieli maassa, niin ei se kuitti sitä iloa elämään tuo. Ja jos sitä kuittia hingutte, testatkaa mistä sen saatte ja käytettte sitten sitä kauppaa jatkossa, ei ole noin vaikeaa. Meidänkin perhettä kohti on yksi töissä julkisella sektorilla, mitään en ole tosin koskaan pyytänyt sieltä, joten siellä on sitten ilmeisesti aikaa jonninjoutavuuksien pohdinnalle usean sadantuhannen ihmisen voimin.

[/quote]

En tiedä kaupoista mutta ravintola-alalla on ainakin tarkastajia usein liikkeellä anonyymisti. Esim.yökerhossa tekeytyvät asiakkaiksi ja tarkkailevat palvelutilanteita. Jos ei kuittia anna asiakkaalle siitä tulee huomautus. Usko tai älä, myyjät ei itse ole keksineet niitä kuittisääntöjä.