Mitä olette tehneet (puolison lihominen)
Jos puolisonne on lihonut jo niin paljon, ettet enää tunne seksihaluja häntä kohtaan?
Kommentit (56)
Ylipaino ja liikkumattomuus on terveysriski. Ne tappavat. En ainakaan minä aio katsella sivusta kun rakastamani ihminen voi huonosti. Haluan että meillä on pitkä yhteinen elämä. Jokainen on vastuussa itsestään, mutta myös siitä, että jaksaa huolehtia perheestään ja arjesta puolison kanssa. Koskee niin ylipainoa kuin työstressiä, riippuvaisuuksia jne.
[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 11:52"]
[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 11:25"]
En ole antanut miehelle mahdollisuutta lihomiseen. Jos herkuttelee liikaa, pakotan lenkille. Todellakin pakotan, ja hän on siitä jälkeenpäin aina kiitollinen että tuli lähdettyä. Mukavuudenhaluisena ei itse lähtisi. Olemme molemmat pysyneet koko avioliiton 25 vuotta samassa painossa +-3 kg.
[/quote]
Aika monille olisi maanpäällinen helvetti, että samassa taloudessa olisi joku, joka vahtisi syömisiä, pakottaisi lenkille ja sitten hänelle pitäisi vielä olla kiitollinenkin. Siinä moni ei tuntisi itseään aikuiseksi ihmiseksi ollenkaan. Teillä on kyllä käynyt hyvä tuuri, että olette löytäneet toisenne, monen muun kanssa tuollainen vahtiminen ja määräily ei onnistuisi ollenkaan.
[/quote]
Niin se nykyaikana onkin varmaan joo maanpäällinen helvetti syödä terveellisesti, pitää paino terveellisissä lukemissa ja liikkua kun yli puolet suomalaisista mässää liikaa ja tästä seurauksena ylipaino. Mut hei, kaikilla toki harrastukset...
Menisi kyllä multakin viimeisetkin seksihalut, jos mies alkaisi valittamaan kiloistani. Lihoin raskauden aikana 10kg, joista 5kg vielä jäljellä. Maha on kieltämättä löysä ja raskausarpiakin löytyy mahasta ja reisistä. Mies on kuitenkin ihanan kannustava ja aina kehuu kauniiksi ja seksikkääksi. Tulee itselle hyvä mieli ja tekee mieli pitääkin itsestä huolta, ei vain ulkonäön vaan myös terveyden takia. Elämässä voi tulla eteen kaikenlaisia tilanteita. Minä nyt en näköjään ole yksi niistä naisista, jotka ovat heti parin viikon jälkeen lähtöpainossa ja -kunnossa.
Negatiivinen kuittailu ja erolla uhkailu pahentaa ainakin tilannetta.
[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 12:02"]Ylipaino ja liikkumattomuus on terveysriski. Ne tappavat. En ainakaan minä aio katsella sivusta kun rakastamani ihminen voi huonosti. Haluan että meillä on pitkä yhteinen elämä. Jokainen on vastuussa itsestään, mutta myös siitä, että jaksaa huolehtia perheestään ja arjesta puolison kanssa. Koskee niin ylipainoa kuin työstressiä, riippuvaisuuksia jne.
[/quote]
Lievästi ylipainoiset ovat kaikkein terveimpiä ja elävät pisimpään.
[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 12:10"][quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 12:02"]Ylipaino ja liikkumattomuus on terveysriski. Ne tappavat. En ainakaan minä aio katsella sivusta kun rakastamani ihminen voi huonosti. Haluan että meillä on pitkä yhteinen elämä. Jokainen on vastuussa itsestään, mutta myös siitä, että jaksaa huolehtia perheestään ja arjesta puolison kanssa. Koskee niin ylipainoa kuin työstressiä, riippuvaisuuksia jne.
[/quote]
Lievästi ylipainoiset ovat kaikkein terveimpiä ja elävät pisimpään.
[/quote]
Totta. Ja laihan ja merkittävästi ylipainoisen sydänkuolemariski on sama!
No ei kyllä silloin, jos mahanympärys on reilusti yli metrin! Ap
En usko, että monikaan tässä keskustelussa on oikeasti huolissaan kumppaninsa terveydestä. Pinnalliset syyt täällä monella tuntuvat olevan. Lievä ylipaino ei nimittäin ole mikään terveysriski. Kannattaisi ehkä pitää huolta myös sen kumppanin henkisestä hyvinvoinnista, jos on muka niin huolissaan. Ei varmastikaan auta kiloista huomauttelu ja lenkille pakottaminen. Sittenhän se suklaa alkaa vasta maistua. Miltä teistä itsestä tuntuisi, jos sairastuisitte ja lihoisitte sen takia ja kumppani vain kaiken kukkuraksi huomauttelisi kiloista? No, parisuhteita on näköjään monenlaisia ja olen näitä kommentteja luettuani entistä tyytyväisempi omaan mieheeni.
[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 12:21"]En usko, että monikaan tässä keskustelussa on oikeasti huolissaan kumppaninsa terveydestä. Pinnalliset syyt täällä monella tuntuvat olevan. Lievä ylipaino ei nimittäin ole mikään terveysriski. Kannattaisi ehkä pitää huolta myös sen kumppanin henkisestä hyvinvoinnista, jos on muka niin huolissaan. Ei varmastikaan auta kiloista huomauttelu ja lenkille pakottaminen. Sittenhän se suklaa alkaa vasta maistua. Miltä teistä itsestä tuntuisi, jos sairastuisitte ja lihoisitte sen takia ja kumppani vain kaiken kukkuraksi huomauttelisi kiloista? No, parisuhteita on näköjään monenlaisia ja olen näitä kommentteja luettuani entistä tyytyväisempi omaan mieheeni.
[/quote]
Peesi.
[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 09:36"]Jos puolisonne on lihonut jo niin paljon, ettet enää tunne seksihaluja häntä kohtaan?
[/quote]
Ja minä hoikka, kaunis ja hyvä sydäminen nainen olen vuosia ollut sinkkuna. Noh vakka on kantensa vallinnut.
Kauheen surullista, miten epäkannustavia kumppaneita täällä on. Erolla uhkaamista ja kiristelyä, voi apua... Kyllä suoraan saa miehelle sanoa ja itse näyttää esimerkkiä, et nyt alkaa terveellinen elämä!
[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 11:25"]
En ole antanut miehelle mahdollisuutta lihomiseen. Jos herkuttelee liikaa, pakotan lenkille. Todellakin pakotan, ja hän on siitä jälkeenpäin aina kiitollinen että tuli lähdettyä. Mukavuudenhaluisena ei itse lähtisi. Olemme molemmat pysyneet koko avioliiton 25 vuotta samassa painossa +-3 kg.
[/quote]
Aika monille olisi maanpäällinen helvetti, että samassa taloudessa olisi joku, joka vahtisi syömisiä, pakottaisi lenkille ja sitten hänelle pitäisi vielä olla kiitollinenkin. Siinä moni ei tuntisi itseään aikuiseksi ihmiseksi ollenkaan. Teillä on kyllä käynyt hyvä tuuri, että olette löytäneet toisenne, monen muun kanssa tuollainen vahtiminen ja määräily ei onnistuisi ollenkaan.