Kuinka monta sairauslomapäivää sairauspoissaoloa tänä vuonna?
Eli montako päivää olet joutunut olemaan oman tai lapen sairastamisen takia poissa töistä tänä vuonna ja miten työnantaja suhtautuu?
Kommentit (41)
232 päivää tänä vuonna ja jatkuu edelleen :)
En yhtään päivää. Meitä on töissä meidän osastolla noin 35 ja minun lisäkseni taitaa yksi toinen työntekijä olla ollut tasan 0 päivää pois omien tai lasten sairastelun vuoksi. Suurin osa tuntuu olevan noin 6-10 päivää pois vuodessa ja sitten on muutamia, jotka ovat enemmän.
Parempi silti olla pois kuin tulla töihin sairaana. Jos tulee töihin sairaana, sairaus yleensä pitkittyy ja saattaa myös tartuttaa muita. Lisäksi jotkut vaan sairastuvat helpommin, ei sille voi mitään. Toki myönnän, että on meilläkin joitakin, jotka aika usein ovat yhden päivän pois ja sitten seuraavana päivänä tulevat taas terveenä töihin.
Nolla. Työnantajaa ei kiinnosta edes selvät lintsaustapaukset. Yhdellä saikun syynä oli migreeni, ja sen aikana oli facebookin mukaan hyvissä bileissä. Omalla ilmoituksella saa olla kolme päivää pois.
0 päivää. Poika on ollut sairaana ja sen takia olen ollut kotona muutaman päivän tämän vuoden aikana.
Enpä ole tainnut olla päivääkään. Sairaslomat ovat hankalia, niitä pitää järjestellä viikkoja etukäteen. Yleensä silloin pitää olla jo kyse leikkauksesta tai luunmurtumasta, että kotiin järjestyy hoitoapua :D Sairastin kerran influenssan ja toikkaroin 40 asteen kuumehoureissa monta päivää, mutten saanut kotiin ketään auttamaan. Niin moni muukin oli sikainfluenssassa, henkilökuntaa ei vain ollut.
Kahden omaishoitaja
Muistaakseni 2 mahataudin takia. Meillä saa olla 3 päivää omalla ilmoituksella ja yleensä ne on flunssia ja mahatauteja. Työpaikalla suhtaudutaan ihan ok niihin ja muihinkin sairauspäiviin. Yksi tt poti selkäänsä tosi usein ja lähetettiin kuntoutukseen. On sanont jälkeenpäin että se oli tosi hyvä ja käänteentekevä juttu hänelle, oppi elämään selkänsä kanssa ja sairauspäiviä on ollut selän takia minimaalisesti kuntoutuksen jälkeen.
Oliskohan 10 työpäivä? Sairastin pitkän flunssan hekmikuussa, kuume pyöri 40 hujakoilla reilun viikon.
Ja mitäpä työnantaja siihen, pomo toivotteli paranemisia. Työt odotti mua kyllä.
40 päivää ehkä, ja mitäs työnantaja siihen voi sanoa, ei mitään. Toiset on enemmän kipeenä kun toiset.
Varmaan 10 päivää täälläkin. Lapsista ehkä 7 päivää, itseltä 3.
Kahden vuoden aikana 3 päivää. Lomaa 0 päivää. Saan rahana lomat.
kiire ja paine koko ajan. Reissutyö.
Onneksi miehellä arkipäivätyö ja pystyy hoitamaan lapset ja olemaan pois töistä kun ne on kipeänä.
1 päivä. Meilla vaaditaan terveydenhoitajan/lääkärin kirjoittama sairauslomalappu heti 1. päivästä lähtien.
Ehkä 10, lapsista ehkä 3, puoliso pystyy myös hoitamaan lapsia kun sairastuvat.
Mä olen ollut neljä päivää, nyt syksyllä 2 kertaa flunssassa. Lapset olleet syksyn terveitä, keväästä en muista. Mutta tuskin mitään ihmeitä. Meillä on mies lähes aina kotona jos lapset sairastaa.
0 päivää omia sairauksia, 0 lasten. Sairausloma on niin hankala järjestää, että helpommalla pääsee kun tekee kipeänä töitä. T: pph
5 pv. Ääni pois ja siitä 2pv. Loput meni oudon pääkivun takia. Toivottavasti koskaan ei enää joudu sellaista kokemaan.
Lapsen sairauden takia yhden ja oman neljä päivää.
Kuusi viikkoa. Mutta en omasta syystä. Vituttaa vieläkin, että jouduin olemaan pois töistä toisen henkilön tekemän virheen takia.
0 päivää
N49