Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaellustelttaa ostamassa. Muutama kysymys

Vierailija
16.11.2014 |

-Saako enintään 300 eurolla asianmukaisen ns. ensimmäisen teltan 1-2 henkilölle?

-Vesipatsas on luku mitä ilmeisesti kuvailee teltan vedenpitävyyttä, mutta tarvitseeko silti huomioida sateet esimerkiksi jollain muovipeitteellä?

-Millaisissa lämpötiloissa voi oikeasti nukkua ulkona?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

300e saa ihan ok:n teltan
Jos oikeasti haluat vaeltaa teltan kanssa, niin sillon et jaksa kyllä kantaa mitaa ylimääräisiä muovipeitteitä, jolloin teltan oma vedenpitävyys on erittäin tärkeä.
Makupussi on tärkeämmässä asemassa kuin teltta kylmässä nukkumiselle. Kesämakupussissa voi nukkua 15c mutta kunnon talvimakupussissa jopa -40 asteessa. Itse olen nukkunut ilman kaminaa kylmimmillään -15. Silloin kyllä pitää myös olla mietittynä hyvin ne vaatteet mitä pitää nukkuessaan päällä, koska makupussiin pitää jäädä reilusti ilmatilaa.
T. Partiolainen ja entinen erätarvikkeiden myyjä

Vierailija
2/3 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla kertoa esimerkiksi valmistajia mitä on syytä välttää?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siitä on niin monta mielipidettä. Mutta 300e kyllä saa ihan hyvän teltan, kun kaikki oikeesti paskamerkit on halvempia.
Itselläni on hillebergin vaellusteltta. Kevyt, nopea kasata ja hyvin vedenpitävä.
Suosittelen, että menet esim. Partioaittaan, etsit kokeneen näköisen myyjän ja kyselet häneltä enemmän teltoista.
Firma, missä työskentelin, antoi huonon koulutuksen teltoista ja eri merkkien eroista. Piti vain myydä paljon paskaa kalliilla. Tämä ei ollut mikään suomalainen firma.
Enemmän tiedän teltoista oman kokemuksella, mutta eri merkkejä on tullut vähän testattua. Ne Haltin teltat jossa olen nukkunut, ovat olleet hinta laatusuhteelta ihan ok, vain vähän hitaita koota.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kahdeksan