Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

ihastunut :(

Vierailija
16.11.2014 |

Olen naimisissa ja ihastunut toiseen mieheen. En aio tehdä asialle mitään mutta miten pääsisin asian yli? Tätä on kestänyt jo yli vuoden. Mies taitaa tykätä minusta myös, mikä ei tietenkään auta tunteitani. Emme ole kuitenkaan asiasta puhuneet. Onko vinkkejä? Kokemuksia?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku negatiivinen mielleyhtymä häneen voisi kyllä auttaa. Kuvittele hänelle kuppa ja hiv, kuvittele hänen äänestävän perussuomalaisia, kuvittele hänen halveksivan naisia ja tuntevan sinut vastenmieliseksi. 

Mulla on joskus ihastuksiin auttanut myös ihan reilut pakit. Ei auta haikalla, kun tietää, että toista ei nappaa.

Vähän molemminpuolisesta ihastumisesta ylipääseminen on todella, todella paljon vaikeampaa. 

Vierailija
2/16 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 02:34"]

No älä ny ainakaan mene äijälles kertomaan. Ihastuksesta pääsee eroon, ku kuvittelet sen miehen vaikkapa mikromunaiseksi.

[/quote]

Minkälaisissa suhteissa te oikeen elätte? Kai nyt kaikki ihastukset pitää toisen tietoon saattaa. Silloin ne yleensä hälveneekin samaa tietä. Kai pariskunnat ei vaan nykyään puhu tunteistaan. Kaikki patoutuu ja purkaantuu perhesurmina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pidän itseäni ja parisuhdettani todella avoimena, mutta etäihastuksia en kyllä ikinä alkaisi kertomaan. Miksi pahoittaa toisen mieli tuollaisella asialla, jolle kukaan ei voi mitään, ja jonka kertomisesta seuraisi parhaimmillaankin vain epävarmuutta, alemmuudentunnetta, epäluuloisuutta? 

Itse en myöskään missään nimessä haluaisi tietää, jos miehelläni olisi etäihastus, joka ei kuitenkaan vaikuttaisi mitenkään suhteeseemme. 

Yksi vaihtoehto ap:lle on olla aktiivisesti yrittämättä hallita tunteitaan, nauttia ihastuksentunteesta ja ammentaa siitä iloa ja virkistystä omaan suhteeseen. Kyllä se aikanaan ohi menee tai laimenee. 

Vierailija
4/16 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 03:00"]

Miksi pahoittaa toisen mieli tuollaisella asialla, jolle kukaan ei voi mitään, ja jonka kertomisesta seuraisi parhaimmillaankin vain epävarmuutta, alemmuudentunnetta, epäluuloisuutta? 

[/quote]

En oikein ymmärrä millä perustelet tuon. Eikö epäluuloisuutta nimenomaan seuraa toisen poissaolevuudesta ja haaveissaan pyörimisestä. Ja kenelle jostain täysin luonnollisesta tulisi muka alemmuudentunnetta. Tunteet on ja ne näkyy tiiviissä suhteessa halusi tai ei.

Vierailija
5/16 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pahoittaa toisen mieli tuollaisella asialla, jolle kukaan ei voi mitään, ja jonka kertomisesta seuraisi parhaimmillaankin vain epävarmuutta, alemmuudentunnetta, epäluuloisuutta? 

[/quote]

En oikein ymmärrä millä perustelet tuon. Eikö epäluuloisuutta nimenomaan seuraa toisen poissaolevuudesta ja haaveissaan pyörimisestä. Ja kenelle jostain täysin luonnollisesta tulisi muka alemmuudentunnetta. Tunteet on ja ne näkyy tiiviissä suhteessa halusi tai ei.

Vierailija
6/16 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 02:34"]

No älä ny ainakaan mene äijälles kertomaan. Ihastuksesta pääsee eroon, ku kuvittelet sen miehen vaikkapa mikromunaiseksi.

[/quote]

Mutta jos se on rikas ja sillä on BMW?

Vierailija
7/16 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 03:07"]

[/quote]

[/quote]

Onko se sitten parempi ihan 100% varmaksi tietää toisen poissaolevuuden ja haaveilun johtuvan ihastuksesta johonkuhun muuhun? Mä en tiedosta mun mieheni koskaan olleen ihastunut keneenkään muuhun kuin minuun, vaikka mitä luultavammin tämmöistä on joskus tapahtunut 10 vuoden yhdessäolon aikana. Olen paljon tyytyväisempi näin. Mies tietää joitakin mun pikkuihastuksiani, mutta vaikka ne ilmeisesti eivät hänelle mikään valtavan vaikea juttu olekaan, en tiedä, onko hänelle/meille mitään hyötyäkään siitä, että hän tietää - enpä usko.

Luulen, että aika monelle tulee alemmuudentunnetta, jos saa tietää puolisonsa haikailevan jonkun muun perään. Ihan mahtavaa, jos teidän suhteessanne luottamus on sillä tasolla, että mikään ei hetkauta, mutta ei sitä yleisenä ohjeena oikein voi antaa. Väittäisin, että aika harvassa ovat ne suhteet, johon on sattunut kaksi noin rautahermoista yksilöä. 

Vierailija
8/16 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 04:33"]

Onko se sitten parempi ihan 100% varmaksi tietää toisen poissaolevuuden ja haaveilun johtuvan ihastuksesta johonkuhun muuhun?

...

Luulen, että aika monelle tulee alemmuudentunnetta, jos saa tietää puolisonsa haikailevan jonkun muun perään. Ihan mahtavaa, jos teidän suhteessanne luottamus on sillä tasolla, että mikään ei hetkauta, mutta ei sitä yleisenä ohjeena oikein voi antaa. Väittäisin, että aika harvassa ovat ne suhteet, johon on sattunut kaksi noin rautahermoista yksilöä. 

[/quote]

On se meillä ainakin monesti helpottanut semmosia inhottavia jännitteitä ja lähentäny suhetta, kun on avannut ihastumisiaan. Ja todellakin on mahotonta antaa ohjeita kenenkään suhteeseen. Joku aika sitten jossain tiedotusvälineessä puitiin pettämistä ja tultiin siihen lopputulokseen, että jos pettää ei tarvitse kertoa, koska se loukkaa ja kertominen olisi vaan itsekästä anteeksi anomista. Voi vaan kysyä miten kaukana tämmöisessä suhteessa elävät ihmiset ovat toisistaan. Toisissa suhteissa tunteet. Toisissa kaiketi arjen pyöritys ja puhdas hyöty. Suurinosa kai jotain siltä väliltä.

Vierailija
9/16 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihastuminen on ihastumista, jos ruokit sitä, niin et varmasti pääse siitä eroon. Eli nyt mietit haluatko ihastuksestasi eroon vai et. Jos haluat jatkaa oman miehen kanssa, niin teet ihastukseen selkeän eron ja lopetat haihattelut hänen suuntaansa täysin - tämä on vain ja ainoastaan sinun ongelmasi ja tehtäväsi.

Jos taas et halua ihastuksestasi eroon, niin sitten otat eron miehestäsi ja kerrot hänelle myös syyn eroon valehtelematta ja kiertelemättä, sinähän tämän olet aiheuttanutkin. Eli sinulla on kaksi vaihtoehtoa ellet meinaa jatkaa erittäin teinimäistä kaksoiselämääsi vielä. Selkärankaa nainen, sitä sinulta vaaditaan. Et voi ottaa vain rusinoita, vaan sinun pitää ajatella muitakin ihmisiä välillä - edes joskus. Äläkä itke miehesi perään enää ikinä jos valitset ihastuksesi ja ihastuksesi kanssa elämä ei sujukaan haaveittesi tavalla. Anna miehesi elää elämäänsä ilman sinun itkujasi, hän on joutunut elämään sinun sekavuutesi kanssa nytkin jo tarpeeksi kauan.

Vierailija
10/16 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotku (liian nuorena avioituneet?) avioliitossa elävät eivät useinkaan käsitä, minkälainen viidakko parisuhde tai sinkkuilumaailma avioliiton ulkopuolella on. Avioliitossa elävä ihastuu monesti johonkin ja tunteet menee eeppisiin mittoihin ja ollaan dramaattisia, kun vaikka se ihastuksen kohde voi olla mukana vain huvikseen ja kiusallaan tms.., sitte ku aviopuoliso saa tietää tilanteen ja voi tulla ero ja todellisuus iskee kun ihastus oliki Idiootti jne, onkin itku puserossa...

siis pointt oli, ei kannata ainakaan ruusunpunasia unelmia rakentaa jotain ulkopuolista kohtaan... Useinkaan toi ei ole edes perusteltua ihastumista, kenties vaan jotain euforian tunnetta haetaam hieman romantiikan nälkään jotain tms jne yms... Ihastukaa aviopuolisoonne tai ottakaa ero jos ette enää rakastakaan. Sitten ehkä parin vyoden päästä voi ihastua oikeesti johonkin uuteen.

aamen! Tulipas moraalisaarna. Mutta jotakin perää voi olla..

Vierailija
11/16 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin olen ollut, vaikka olen naimisissa. Mä olen pyrkinyt välttämään ihastuksen näkemistä ja siitä on ollut apua. Edelleen pidän tyypistä, mutta se ihastuminen on vähentynyt, kun en ole nähnyt. Aika myös auttaa. Kyl se siitä, suuntaa energiaa vaikka liikuntaan.

Vierailija
12/16 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 07:59"]Itsekin olen ollut, vaikka olen naimisissa. Mä olen pyrkinyt välttämään ihastuksen näkemistä ja siitä on ollut apua. Edelleen pidän tyypistä, mutta se ihastuminen on vähentynyt, kun en ole nähnyt. Aika myös auttaa. Kyl se siitä, suuntaa energiaa vaikka liikuntaan.
[/quote]

Sama mulla. Itselläni auttoi, kun en nähnyt tyyppiä pariin kuukauteen.
Pikkuhiljaa vain lakkasin ajattelemasta häntä.
Pitää osata päästää irti ihastumisen tuomasta tunteesta.

Vierailija
13/16 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitit, että "mies taitaa tykätä minusta myös" - eli mikä teidän suhde oikein on? Onko teillä säpinää välillänne vai ei? Onko tämä ihastumisesi siis vain kaukoihastumista sinun puolelta? Kehittelet päässäsi omia visioitasi mitä tekisit ihastumisesi kanssa, miten olisitte hymyssä suin ja kihertelisitte toistenne kanssa - vai mitä?

Minkälainen suhde sinulla on miehesi kanssa? Onko se vähän arkinen ja aavistuksen väljähtänyt, mutta muuten ihan ok kaikilla mittapuulla?

Vierailija
14/16 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olethan puhunut oman miehesi kanssa. Kannattaa jakaa kaikki tommoset normaalit tunnejutut parisuhteessa ihan reilusti, muuten saattaa tulla ongelmia.

Vierailija
15/16 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
16/16 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua pahoittaa mieheni mieltä koska kyseessä on meidän molempien ystävä. En siis halua kertoa hänelle asiasta. Ehkä kuvittelen sitten ihastukselleni mikropeniksen, vaikken usko sen auttavan.