Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nuoret työharjoittelussa

Vierailija
16.11.2014 |

tuli tuosta subway- ketjusta mieleen...Muistakaa, kun työpaikallenne tulee nuori tutustumaan työelämään, antakaa tehdä "oikeita" töitä. Itse teen ns. alihankkijana esim. hääkakkuja, voileipäkakkuja ym. Teen ravintolan tiloissa työni. Olen nähnyt liian monta kertaa kun koululainen laitetaan siivoamaan jotain nurkkia. Oikeasti nuo nuoret on itse valinnut, että pääsevät tutustumaan ravintolatyöhön ja innoissaan tulevat. Se into laantuu nurkkia siivotessa. Yksi esimerkki: eräs nuori pyöritti lihapullia 6h putkeen. Oli liian arka pyytääkseen päästä edes vessaan. Itse annan kyllä heille tilaisuuden ja koristella kakkua tms. Mutta liian usein se teini haetaan pois niitä nurkkia nuohoamaan.

Ajatelkaa ihmiset työpaikoillanne kun seuraavan kerran tulee nuori työelämään tutustumaan. Antakaa tehdä oikeita töitä. Nuoret ovat tulevia asiakkaita, duunareita ja veronmaksajia.

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen täysin samaa mieltä.

Oikeasti se ongelma on se että nuori otetaan harjoitteluun, mutta kuka sitten perehdyttää/opettaa sen nuoren työhön? Yhdellekään työntekijälle ei varata sitä aikaa ja esimies ei ehdi. Tämä on se yleisin ongelma kaikessa harjoittelussa/työkkärin työelämään tutustumisessa/missä vaan "ilmaisen työvoiman" tapauksessa.

Itse ainakin mieluusti opettaisin nuoria työhön ja haluaisin antaa positiivisen kuvan työelämästä, mutta miten sen teet kun et yksinkertaisesti töiltäsi ehdi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi yhdeksän