Mammabloggaajat jotka eivät ärsytä?
Kommentit (203)
[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 10:00"]Lilyssä on muutama äitiysblogi, joita seuraan mielellään. Eivät ärsytä, kirjoita besserwissermaiseen sävyyn ja kirjoittavat muustakin kuin kullanmussukoistaan!
[/quote]
Jooo esim Mun elämä milloin siitä tuli näin (ihana)! Ihan ykkössuosikki
My Exploration. Ei kyllä ehkä mammablogi, mutta aika paljon siellä on kyllä Amilastakin juttuja:).
Bunnymode ei ärsytä, mutta toisaalta hyvän blogin kuuluisikin vähän ärsyttää, muuten lopputulos on aika hajuton ja mauton. Sellainen "ihan kiva".
[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 10:03"]
[quote author="Vierailija" time="15.11.2014 klo 23:23"]Puutalobaby <3 [/quote] Mua kyllä ärsyttää. Aluksi tykkäsin tosi paljon, mutta kun Seela syntyi niin Krista upposi ihan totaalisesti äitiyteen ja jutuissa ei meinaa enää olla yhtään järkeä. Harmi.
[/quote]
Minua ärsyttää myös se, kuinka kehuskelee miten hyviä kasvattajia ovat (esikoinen on rauhallinen ja tottelevainen luonne tai ainakaan muuta ei kerrota julkisesti) mutta mitää kasvatuksen tai perheen tapojen outouksia ei saa kommentoida negatiivisesti tai antaa ongelmiin parannusehdotuksia, koska he haluavat jääräpäisesti noudattaa omia järjenvastaisiakin valintojaan. Toki heillä on siihen oikeus, mutta se ärsytti minut pois blogin parista.
Nyt puhutaankin kerrankin niistä mitkä ei ärsytä, joten jätetään kritiikit toisaalle ja keskitytään nyt puhumaan ei-ärsyttävistä.
[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 10:30"]
[quote author="Vierailija" time="15.11.2014 klo 23:23"]Puutalobaby
[/quote]
Minua ärsyttää myös se, kuinka kehuskelee miten hyviä kasvattajia ovat (esikoinen on rauhallinen ja tottelevainen luonne tai ainakaan muuta ei kerrota julkisesti) mutta mitää kasvatuksen tai perheen tapojen outouksia ei saa kommentoida negatiivisesti tai antaa ongelmiin parannusehdotuksia, koska he haluavat jääräpäisesti noudattaa omia järjenvastaisiakin valintojaan. Toki heillä on siihen oikeus, mutta se ärsytti minut pois blogin parista.
[/quote]
Mä taas tykkään, enkä kyllä menisi ulkopuolelta tuomitsemaan toisten ihmisten valintoja "järjenvastaisiksi". Ja uskon kyllä, että ovat hyviä kasvattajia (esim. itse en ole, olen hirveän lyhytpinnainen, ja se on tosi paha juttu lapsen kanssa).
Olen lukenut niin monia mammablogeja esikoisen vauva-aikana, mutta enää seuraan oikeastaan muutamaa äitiaiheista blogia Lilyssä ja yhtä Kideblogeissa. Muuten en jaksa enää lukea vauvajuttuja vaan kaipaan enemmän esim. muotiin -ja sisustukseen liittyviä blogeja.
[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 10:36"]
[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 10:30"]
[quote author="Vierailija" time="15.11.2014 klo 23:23"]Puutalobaby
[/quote]
[/quote]
Mä taas tykkään, enkä kyllä menisi ulkopuolelta tuomitsemaan toisten ihmisten valintoja "järjenvastaisiksi". Ja uskon kyllä, että ovat hyviä kasvattajia (esim. itse en ole, olen hirveän lyhytpinnainen, ja se on tosi paha juttu lapsen kanssa).
[/quote]
Voi olla, että yllättyvät, jos/kun Seelaan ei toimikaan samanlainen "Katsos kulta, siskon hiuksia voi silittää kun tulee pipi jos repii"-lässytys, kuin temperamentiltaan helpomman esikoisen kanssa. Muutenkin jotenkin blogissa painottuu tällainen "Silva mahtava ja taitava, älykäs ihmelapsi - Seela huutaa eikä mikään kelpaa"-asetelma. Tuskin tarkoituksella, mutta jostain syystä positiiviset postaukset koskevat aina Silvaa ja negatiiviset (väsy, valvominen, kaaos) menevät Seelan piikkiin.
Yritin jo avata tälle omaa ketjua ilman vastauksia, mutta yritetään vielä vaikka tässäkin! Eli tiedättekö bloggaajia, jotka odottavat nyt toista lastaan? Voi olla pienempikin blogi, vertaistukea kaipaisin.
[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 05:35"]
Pipsa! <3 Kai sen voi jo mainita, vaikka raskaus vasta ihan aluillaan?
[/quote]
Mahan koon perusteella voisi kyllä luulla, että on ihan viimeisillään, ja odottaa vähintään kolmosia.
[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 11:02"]
Yritin jo avata tälle omaa ketjua ilman vastauksia, mutta yritetään vielä vaikka tässäkin! Eli tiedättekö bloggaajia, jotka odottavat nyt toista lastaan? Voi olla pienempikin blogi, vertaistukea kaipaisin.
[/quote]
Kideblogeissa Minishow
[quote author="Vierailija" time="15.11.2014 klo 23:23"]Puutalobaby <3 [/quote] Mua kyllä ärsyttää. Aluksi tykkäsin tosi paljon, mutta kun Seela syntyi niin Krista upposi ihan totaalisesti äitiyteen ja jutuissa ei meinaa enää olla yhtään järkeä. Harmi.
[/quote]
Mä aluksi tykkäsin kans mut sit se ällösöpökiintiö kilahti täyteen. Jotenkin teinimäistä jatkuvasti hössöttää siitä että voi kun minä oon niin hassu ja erilainen ja ihana ja voi kun mun mies on söpö ja ihana ja voi kun meidän lapsi on niiiiiin ihmeellinen ja söpö ja ihana ja ollaan niin maan lutusia. Voi oksennus. Ei mitään asiaa, ikinä.
[quote author="Vierailija" time="15.11.2014 klo 23:23"]Puutalobaby <3
[/quote]
Mua kyllä ärsyttää. Aluksi tykkäsin tosi paljon, mutta kun Seela syntyi niin Krista upposi ihan totaalisesti äitiyteen ja jutuissa ei meinaa enää olla yhtään järkeä. Harmi.