Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

miksi naisten odotetaan hankkivan lapsia?

Vierailija
15.11.2014 |

Tämä on todella rasittavaa, koska en itse aio koskaan lapsia (olen vela) ja sukulaiset ja ystävät jopa tietyllälailla painostavat minua siihen!

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on vela?

Usko vaan, yhden lapsen vanhemmalla on vielä tukalammat paikat kun sitä toista lasta vingutaan joka suunnalta.

Vierailija
2/32 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei 30-vuotiaana ole vielä mitään aikeita, niin sitten alkaa sukulaiset jo hermostuneina odotella. Siis jos nainen on vakaassa parisuhteessa tai naimisissa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailma olisi onnellisempi paikka, jos lapsen saisi hankkia vain omasta vapaasta tahdostaan ilman mitään ulkopuolisia paikkoja.

Vierailija
4/32 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmat hankkii lapsia, joten varmaan siitä syystä. Älä suotta ahdistu, kyllä ne kyselyt loppuu, kun oot täyttänyt neljäkymmentä. 

Vierailija
5/32 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska biologia. Koska ihminen on laumaeläin ja laumaan halutaan lisää jälkeläisiä ihan luonnollisten viettien vuoksi. On loppujen lopuksi varsin luonnon vastaista olla haluamatta lisääntyä, joskin ihmisillä toki on muitakin vaikuttimia, kuin viettinsä, kun olemme niin kamalan kehittyneitä ja älykkäitä.
Mutta miksi annat muiden odotusten vaikuttaa? Eikös sen voi ihan suoraan sanoa, että ei lapsien teko ole sinun juttusi ja olla ottamatta sen kummempia paineita?

Vierailija
6/32 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen saman painostuksen.

Olen 27-vuotias ja ollut vuoden ajan naimisissa. En voi sanoa käyväni lääkärissä tai terveyskeskuksessa ilman että puoli sukua supisee minun olevan nyt sitten raskaana. Yhteisissä juhlissa ja muissa kokoontumisissa monen mielestä on ihan soveliasta kysellä lisääntymisaikeistamme tai muuten kommentoida asiaa. Minun oletetaan olevan kiinnostunut muiden lapsista ja kaikista vauvoihin liittyvästä.

Olisipa varmaan hauskaa jos oikeasti yrittäisimme raskautta eikä se millään ottaisi onnistuakseen. Nyt vain vähän ärsyttää. Ja sitten kun joskus myöhemmin tulee se aika, kun halutaan lasta ja olen raskaana, saa varmaan kuulla tietäväisiä kommentteja siitäkin.

Vierailija
7/32 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep. Samaa ei kysellä samassa tilanteessa olevilta miehiltä. Niinku se perheeb perustaminen olis joku naisten juttu.

Vierailija
8/32 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
9/32 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai miksi naisen pitäis seurustella? Oon 25 enkä aio enää seurustella, ainakaan miehen kans.

Vierailija
10/32 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, älytöntä miten noin yksityistä asiaa pidetään sellaisena, josta saa +-30-vuotiaita naisia suorastaan kiusata. Kaikesta mitä tekee / ei tee vedetään yhtäläisyysmerkit raskauteen. Raivostuttavaa! No, jokainen nainen tän joutunee käymään läpi jossain määrin. Huoh. Ja todella, miehet saa olla möllöttää miten haluaa ihan rauhassa. Niiltä mitään udella.

Vierailija
11/32 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.11.2014 klo 18:16"]

Koska biologia.

[/quote]

Miksi kirjoitat noin? Etkö osaa kirjoittaa "Biologian takia"? Oletko ulkomaalainen? Tiedoksi sinulle, että "Koska tämä" -tyyppistä lauserakennetta ei suomessa ole.

Vierailija
12/32 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
13/32 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saahan sitä olettaa :D ei mua kiinnosta, se on niiden ongelma. Sanon aina rehellisesti etten halua lapsia.

Vierailija
14/32 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odota vaan kun pääset työnhakuun ja saat kerta toisensa jälkeen pakit vaan siksi, että työnantaja pelkää sun jäävän sen rahoilla kotiin seuraavaksi 3-10 vuodeksi...

Vierailija
15/32 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on musta vähän samaa, kuin että eskareilta aina kysytään jännittääkö kouluun meno, lukiolaisilta mitä meinaavat opiskella, sitten tulee työpaikat ja luonnollisena jatkumona kysytään häiden jälkeen vauva-aikeista. Kaikissa vaiheessa ihmisillä on paljon muitakin mielenkiinnon kohteita, mutta vähän tuntemattomat eivät keksi muuta kysyttävää. Pitää vain itse aktiivisesti keksiä muitakin aiheita ja olla aloitteellinen, niin vähenee vauvahöpinä ehkä vähän. Eihän se tahdikasta ole (etenkin tahattomasti lapsettomille vaikeaa), mutta selittyy varmaan myös sillä, että lasten syntymä on ollut suurimmalle osalle kyselijöistä parasta elämässä ja he ehkä ihan aidosti vaan iloitsevat ajatuksesta, että joku muu nuorehko on yhtä onnellisessa asemassa. Sehän juuri satuttaa tahattomasti lapsettomia ja toisaalta velat, eivät ymmärrä tätä näkökulmaa.

Vierailija
16/32 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 08:17"]Tää on musta vähän samaa, kuin että eskareilta aina kysytään jännittääkö kouluun meno, lukiolaisilta mitä meinaavat opiskella, sitten tulee työpaikat ja luonnollisena jatkumona kysytään häiden jälkeen vauva-aikeista. Kaikissa vaiheessa ihmisillä on paljon muitakin mielenkiinnon kohteita, mutta vähän tuntemattomat eivät keksi muuta kysyttävää. Pitää vain itse aktiivisesti keksiä muitakin aiheita ja olla aloitteellinen, niin vähenee vauvahöpinä ehkä vähän. Eihän se tahdikasta ole (etenkin tahattomasti lapsettomille vaikeaa), mutta selittyy varmaan myös sillä, että lasten syntymä on ollut suurimmalle osalle kyselijöistä parasta elämässä ja he ehkä ihan aidosti vaan iloitsevat ajatuksesta, että joku muu nuorehko on yhtä onnellisessa asemassa. Sehän juuri satuttaa tahattomasti lapsettomia ja toisaalta velat, eivät ymmärrä tätä näkökulmaa.
[/quote] Mutta siitä suorastaan VAINOTAAN ihmisiä?

Vierailija
17/32 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 20:56"]Koska ei naisista ole muuta hyötyä yhteiskunnalle.
[/quote] omfg aijjaa xDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD

Vierailija
18/32 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
19/32 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.11.2014 klo 19:11"][quote author="Vierailija" time="15.11.2014 klo 18:16"]

Koska biologia.

[/quote]

Miksi kirjoitat noin? Etkö osaa kirjoittaa "Biologian takia"? Oletko ulkomaalainen? Tiedoksi sinulle, että "Koska tämä" -tyyppistä lauserakennetta ei suomessa ole.
[/quote]

No voi hyvää päivää mikä nillittäjä. Ei tullut mieleen, että se voisi olla ikäänkuin tehokeino? Tuliko nyt hyvä mieli, kun pääsit sanomaan? :D
En kyllä ymmärrä tekstini saamia miinuspeukkuja. Voiko joku avata, miksi antoi alapeukun? Onhan se oikeasti ihan biologian kannalta ymmärrettävää, että lapsia tutuilta ja sukulaisilta odotetaan, mutta eihän se nykyihmiselle ole enää mikään pakko.
6

Vierailija
20/32 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kaksi