jaa'a, mies joutuu vankilaan 6kk ajaksi
mitäs nyt? olen aivan sanaton.. en ajatellu että tämä pitkään kestänyt rulianssi päättyisi näin! meillä on 2 ja 4v lapset hoidettavana, sekä omakotitalo ja sen laina. tuntuu aivan järkyttävältä ajatella, miten selviän kun mies on aina ollut mukanani, viimeiset 10v.. huoh:'(
voitteko kertoa vinkkejä, miten te yksineläjät lapselliset pärjäätte ja jaksatte?
kaikki neuvot ja arkea helpottavat asiat ovat tervetulleita!!
Ettei kukaan tunnista, lyhyesti; miehellä oma firma jonka veroissa ja laskutuksessa ollut häikkää.
Kommentit (34)
[quote author="Vierailija" time="15.11.2014 klo 13:22"]
[quote author="Vierailija" time="15.11.2014 klo 13:17"]
Pysyisitte asiassa: AP ei pyytänyt kommentoimaan tuomion syytä vaan neuvomaan raha-asioissa lyhyen vankeusajan aikana.
[/quote]
COME ON! olet av-palstalla. koska täällä olisi asiallista keskustelua, joka pysyisi aloituksen aiheessa? =D
[/quote]
Silloin, kun kysytään kirjavinkkejä. Muulloin näitä urpoja toisten ongelmia ylenkatsovia ja omia puutteitaan näkemättömiä on ketjuissa valtaosa.
Musta asiallisiin kysymyksiin on hyvä edes jonkun vastata asiallisesti. Itse olen jopa AV-palstalla hyvinkäyttäytyvä.
-10-
[quote author="Vierailija" time="15.11.2014 klo 13:18"]
Hyh. Jos mun miestä uhkais linna, ottaisin välittömästi eron :o aivan sama vaikka kymmenen kakaraa.. Mutta ap taitaa olla itsekin laitapuolen kulkija..
[/quote]
No mieluummin linnankundi kuin kokoomuslainen, jos näistä kahdesta on pakko valita.
No käyt töissä, ostat kaupasta ruokaa, laitat sitä pöytään jne jne. Onhan sulla tietenkin työpaikka?
no nythän oot puol vuotta sinkkuna. Kokeile muita miehiä? (tai naisia)
Jokainen tietää että ihan normi ihminen ei vankilaan joudu, eikä varsinkaan ilman syytä. Eipä niitä kannata sääliä eikä hyysätä vaikka niin moni nainen toimii. Eihän tämäkään mies piitannut miten teille/talolle/veloille käy kun teki rikoksensa, ei paljon häpeillyt. Se on sitä rakkautta ja toisista välittämistä, joopa. Tunnetusti vankila ei ketään paranna, siellä sitä oppii aika monet metkut lisää. Ei käy aloittajan elämä kateeksi, eikä lasten. Jossain joku kuitenkin tietää että isä vankilassa ja siitähän juttu leviää. Jos olisin aloittaja niin aloittaisin ihan uuden elämän lasten kanssa jossain muualla. On siinä lapsille varsinainen esimerkki, ajattele nyt hyvä ihminen kerrankin omilla aivoillasi.
Lue tästä mihin joutuu varautumaan. Onneksi teidän lapset ovat pieniä. Mutta kyllä hekin tulevat saamaan kylmää kyytiä.
http://yle.fi/aihe/artikkeli/2014/04/10/polttomerkitty-perhe
[quote author="Vierailija" time="15.11.2014 klo 13:19"]Eräs tuttavani oli aivan samassa tilanteessa. Kaksi tuonikäistä lastakin. Hän löysi todella fiksun lakimiehen ja meni tämän kanssa naimisiin. Ovat olleet naimisissa 40 vuotta. Saivat monta lasta lisää. Aluksi olleet 2 lasta jaettiin, toinen naiselle ja toinen ex-miehelle.
[/quote]
Tämä oli hyvä neuvo.
Ei tuota nyt lapsilta kannata salaillakaan. Kerro heille, että tätä sitten seuraa jos tekee rikoksia. Toivottavasti miehesi ottaa tuosta kerralla opikseen. Jaksamista!