Uskomatonta, mieheni valitsee herkut!
Tämä on niin kamalaa :'(
Mies haluaa vain herkutella ja lihoo, eikä välitä terveydestäänkään enää. Mahanympärys on reilusti yli metrin, mikä vaikuttaa tietysti monin tavoin seksielämäämmekin. Mikään ei tunnu auttavan, herkuttelu vie aina voiton. Mitä helvettiä voin tehdä? Ajattelin pitää vielä yhden puhuttelun asiasta. Tilannehan on se, että vaikutus myös mun elämään on niin suuri että katson oikeudekseni puhua suuni puhtaaksi. Miksei se voi edes välittää mun mielipiteestä sen verran, että tekisi jotain??!
Kommentit (56)
Ap olin samassa tilanteessa mieheni kanssa. Muutamassa vuodessa lihoi yli 40kg! :( Suhteen alussa oli sportinen, harrasti kilpailutasolla potkunyrkeilyä. Joten kroppa oli enemmän kun kunnossa! Lihoaminen alkoi heti, kun lopetti kilpailun polvivamman vuoksi. Ja on ok, että ihminen ei voi olla ns. kisakunnossa koko ajan.. se, että lihoaa 5-10kg on ok. Mutta ei +40kg! :(
Moni ei ymmärrä miten tuo lihoaminen vaikuttaa parisuhteeseen, haukutaan pinnalliseksi jos arvostelee puolison lihoamista.. Oli syy siihen sitten mikä tahaansa. Asia on vaan niin, että ulkopuoleen ihastutaan. Rakkaus tulee vasta myöhemmin. Itse en olisi välttämättä edes vilkaissut oman mieheni perään, jos olisi ollut tuossa kunnossa suhteen alussa. Lihoaminen on muutti avokkiani niin fyysisesti kuin henkisestikin. Mikään ei kiinnostanut, minnekään ei jaksanut läheteä.. Ennen oli aina ensimmäisenä menossa.. (Olemme olleet yhdessä 12-vuotta)
"Nalkutin" asiasta yli 2 vuotta, että miten paljon asia minua häiritsee.. Vasta kun jouduimme lopettamaan 10-vuotiaan koiramme kasvaimen vuoksi, alkoi mies laihduttaa vuokseni. Viimeisinä koiran elinvuosina ei lähtenyt edes minun ja koiran kanssa lenkille.. Itselle lenkkeilystä oli tullut koiran kanssa osa arkea, itkin miehelleni että kuka minun kanssa lähtee lenkille.. Kun ei ole enää koiraa lenkkiseurana.. En tiedä vaikuttiko koiran kuolema avopuolisoonikin.. Mutta alkoi lähteä kanssani lenkille, ehdotti ihan itse.. Välillä olemme käyneet 10km lenkeillä.. Otettu kamera mukaan ja katseltu maisemia. Herkkujen syöntikin (etenkin karkit ja limppari) vähentynyt.. Nyt syö tuoretta ananasta ja juo kivennäisvettä.. Nyt 6kk aikana kiloja tippunut reilu 10kg! :) Toivottavasti tämä jatkuu, eikä tiputetut kilot tule takaisin. :)
Sympatiat sulle ap! Oisko teillä jotain yhteistä juttua mitä voisitte tehdä?
Kiitos 23. En todellakaan olisi minäkään mieheeni ihastunut, jos olisi ollut yhtään lihava kun tapasimme.
Ei tähän valitettavasti auta mitkään yhteiset jutut. Miehen pitäisi lopettaa sokerin mättäminen ja piste. Mies jopa liikkuu paljon, mutta eihän se laihduta, kun sokeria menee lähes päivittäin niin jumalattomasti.
Ap
Meillä auttoi, kun mies sai valita herkkujen sijaan oluet. Aijemmin oluet oli kielletty. Kirpaisihan se vähän, mutta hauska nähdä mies hyväntuulisena ja hoikkana.
Kyllä mieheni oluttakin juo aina kun haluaa. Mutta ei halua niin paljon, että kiloakaan olisi oluilla lihonut.
Ap
Oon tosi pahoillani 23:n puolesta, tuli ihan kyyneleet silmiin kun omallakin koiralla on kasvain. Mutta onneksi miehesi rakastaa sua ja halusi auttaa sua ja itseään.
Ap:lle: et tosiaan voi oikein itse vaikuttaa toisen riippuvuuteen. Mies muuttuu, kun tahtoo itse muuttua. Tsemppiä sulle. Voit toki yrittää kertoa, miltä susta tuntuu katsoa toisen lyhentävän omaa elämäänsä ja yrittää ehkä herätellä tilanteen vakavuuteen. Älä puhu ulkonäöstä ainakaan, puhu terveydestä tai älä mistään.
[quote author="Vierailija" time="15.11.2014 klo 12:18"]
Meillä auttoi, kun mies sai valita herkkujen sijaan oluet. Aijemmin oluet oli kielletty. Kirpaisihan se vähän, mutta hauska nähdä mies hyväntuulisena ja hoikkana.
[/quote]
Onko sulla yhtään käsitystä paljonko kaljassa on kaloreita? :D Jos lähdetään tolle linjalle että herkut tai ryyppäys.. Niin valittais sitten edes sitä viiniä tai viskiä, missä on puolet vähemmän kaloreita kun kaljassa. + ei tarvitse juoda niin paljoa jos haluaa pään sekasin.
Viinistäkin voi tehdä "kevyt drinksuja" vaikka valkkaria + kivennäisvettä ja viipale sitruunaa. Itse juon tätä kesäisin, on raikkaan makuista. Ja vaikka viskiä light colalla.. Itse en tosin mitään colaa suostu viskin sekana laittamaan. Viski viskinä, ja cola colana. Pyhäinhäväistys sotkea viskiin mitään!
Kiitos 27! <3
Lopettaminen otti koville, koira oli ensimmäinen lemmikkini. Mutta päässä olevalle kasvaimelle ei voinut enää tehdä mitään. Joten pakko oli päästää kivuista. :'(
Ehkä tässä koiran menetyksessäkin oli jotain hyvää. Avokkini rakastaa eläimiä, olenkin luvannut että voimme ottaa ihan minkälaisen koiran tahaansa seuraavaksi.. Kunhan hän lupaa olla myös se, joka koiraa lenkittää. Edellinen koira vanhus oli vaan aina avokin sylissä sohvalla syömässä miehen kanssa herkkuja.. "yksi sinulle, yksi minulle, yksi sinulle yksi minulle.." Nyt ei ole enää kenen kanssa jakaa herkkuja, niin ei herkutkaan maistu..
T:23
[quote author="Vierailija" time="15.11.2014 klo 11:59"]
Lisäksi mies yrittää vierittää syytä minun niskoilleni, koska en "anna" käydä salilla illalla töiden jälkeen. Meillä on vauva, mies tulee normaalisti kotiin töistä seitsemältä ja vauva menee nukkumaan kahdeksalta, en tosiaan hyväksy siihen päälle salilla käymistä monta kertaa viikossa iltaisin! Sanoin, että käy aamulla (aloittaa työt klo 10) tai myöhään illalla kun vauva nukkuu, mutta ei kuulemma jaksa.
2
[/quote]
Sinähän hieno ihminen olet. Vaadit laihduttamaan, mutta sitten valitat, jos miehesi asialle yrittää jotain tehdä. Miten se on sinulta pois, jos mies on illalla salilla?
Voin kyllä arvata yhden syyn miksi miehesi niitä herkkuja syö.
Minulle mies valitti koko ajan läskeistä ja minä annoin sille kenkää. Otin uuden miehen, entistä paremman, joka ei koskaan marise kiloistani, vaan ostaa mulle minun herkut, ja kas, olen laihtunut 15 kg ... Salli sinäkin ap miehesi mennä itselleen kauniimman naisen syliin.
[quote author="Vierailija" time="15.11.2014 klo 12:48"]
[quote author="Vierailija" time="15.11.2014 klo 11:59"] Lisäksi mies yrittää vierittää syytä minun niskoilleni, koska en "anna" käydä salilla illalla töiden jälkeen. Meillä on vauva, mies tulee normaalisti kotiin töistä seitsemältä ja vauva menee nukkumaan kahdeksalta, en tosiaan hyväksy siihen päälle salilla käymistä monta kertaa viikossa iltaisin! Sanoin, että käy aamulla (aloittaa työt klo 10) tai myöhään illalla kun vauva nukkuu, mutta ei kuulemma jaksa. 2 [/quote] Sinähän hieno ihminen olet. Vaadit laihduttamaan, mutta sitten valitat, jos miehesi asialle yrittää jotain tehdä. Miten se on sinulta pois, jos mies on illalla salilla? Voin kyllä arvata yhden syyn miksi miehesi niitä herkkuja syö.
[/quote]
Niin, kyllähän tuossa luki aivan selvästi miten se olisi kirjoittajalta pois, jos mies on illalla salilla: tämä ei näkisi vauvaansa ollenkaan. Mutta tämäkö olisi OK koska kyseessä on mies?
[quote author="Vierailija" time="15.11.2014 klo 11:59"] Lisäksi mies yrittää vierittää syytä minun niskoilleni, koska en "anna" käydä salilla illalla töiden jälkeen. Meillä on vauva, mies tulee normaalisti kotiin töistä seitsemältä ja vauva menee nukkumaan kahdeksalta, en tosiaan hyväksy siihen päälle salilla käymistä monta kertaa viikossa iltaisin! Sanoin, että käy aamulla (aloittaa työt klo 10) tai myöhään illalla kun vauva nukkuu, mutta ei kuulemma jaksa. 2 [/quote] Sinähän hieno ihminen olet. Vaadit laihduttamaan, mutta sitten valitat, jos miehesi asialle yrittää jotain tehdä. Miten se on sinulta pois, jos mies on illalla salilla? Voin kyllä arvata yhden syyn miksi miehesi niitä herkkuja syö.
[/quote]
No mitenhän se on minulta pois?! Vaikka siten, että mies ei koskaan näe lastaan hereillä, jos menee salille töiden jälkeen?! Nukkuu pitkään aamulla ja lähtee heti herättyään töihin, valvoo sitten myöhään yöllä, kun vauva jo nukkuu.
Kuten sanoin, ehdotin kahta vaihtoehtoista aikaa salille menemiseen, mutta ei kelpaa. Ei myöskään suostu vaunulenkillä tms. Itse liikun joko lapsen kanssa tai illalla, kun lapsi nukkuu.
2
Kyllä mies yleensä valitsee seksin ennen mitä tahansa. Ehkä hänelle seksi on ollut pettymyksiä ja tyhjiä lupauksia?
"Tilannehan on se, että vaikutus myös mun elämään on niin suuri että katson oikeudekseni puhua suuni puhtaaksi."
No siinäpä puhut ja lisäät negatiivista ilmapiiriä seksin saralla.
Mikähän on syy herkutteluun? Mikä on miehesi mukaan muuttunut? Onko hän tylsistynyt, ahdistunut, väsynyt, stressaantunut, uupunut? Jokin muutos on aina muutoksen takana.
[quote author="Vierailija" time="15.11.2014 klo 12:51"]
[/quote]
Niin, kyllähän tuossa luki aivan selvästi miten se olisi kirjoittajalta pois, jos mies on illalla salilla: tämä ei näkisi vauvaansa ollenkaan. Mutta tämäkö olisi OK koska kyseessä on mies?
[/quote]
Mieshän meni aamulla vasta kymmeneksi töihin ja ainakin meillä vauvat on heränny noin kudelta, eli mies ehtii nähdä vauvaa aamulla.
Taitaa olla taas kontrollifriikki kotinatsi kyseessä, kyllä se pistää miehen epätoivoisekisi.
Kun kyseessä on addiktio, mikään ei auta. Paitsi oma motivaatio pyristellä siitä eroon. Olisi pitänyt heti tajuta eikä haaskata aikaa terveellisten annosten kantamiseen miehen nenän eteen. Todellakin keskityn nyt ja jatkossa vain omaan kroppaani, enkä lähesty asiaa enää mitenkään.
Niin ja miehen herkuttelu ei todellakaan haittaa siksi, että munkin tekisi mieli. Kyllä mäkin herkuttelen - ja muutan kalorit lihakseksi salilla.
Ap