Uskomatonta, mieheni valitsee herkut!
Tämä on niin kamalaa :'(
Mies haluaa vain herkutella ja lihoo, eikä välitä terveydestäänkään enää. Mahanympärys on reilusti yli metrin, mikä vaikuttaa tietysti monin tavoin seksielämäämmekin. Mikään ei tunnu auttavan, herkuttelu vie aina voiton. Mitä helvettiä voin tehdä? Ajattelin pitää vielä yhden puhuttelun asiasta. Tilannehan on se, että vaikutus myös mun elämään on niin suuri että katson oikeudekseni puhua suuni puhtaaksi. Miksei se voi edes välittää mun mielipiteestä sen verran, että tekisi jotain??!
Kommentit (56)
Mä taas olen ollut aina hoikka ja kaikki raskauskilotkin tiputtanut kahdesti, nyt treenaan lähestulkoon fitnesskroppaa. Meillä sama, mies oli laiha nuorena. Ahdistaa!
Ap
Sovitte karkkipäivästä? :) jos muuten syö terveellisesti niin ei kerta viikkoon herkkuja pitäisi erityisemmin lihottaa jos ei nyt kilokaupalla namuja vedä. Niistä herkuistakin nauttii enemmän kun saa vain kerran viikossa :)
Mies haluaa mättää herkkuja joka päivä.
ap
Laihdutus, kuten moni muukin asia lähtee itsestä. Valitettavasti et voi pakottaa miestäsi muuttamaan tapojaan jollei hän siihen ole itse halukas.
Kai nyt jumalauta aikuinen mies saa itse päättää mitä syö!
En kuuntelisi tollasta ininää. Jos ei kelpaa niin ulos pääsee aina. Ei täällä väkisin ketään pidetä.
[quote author="Vierailija" time="15.11.2014 klo 11:02"]Laihdutus, kuten moni muukin asia lähtee itsestä. Valitettavasti et voi pakottaa miestäsi muuttamaan tapojaan jollei hän siihen ole itse halukas.
[/quote]
tää on kyllä nähty joo ja toki seuraavakin kommentti pitää paikkansa. Mies ei vain tunnu edes käsittävän tilanteen vakavuutta ja vaikutusta myös mun elämään. Ap
Mun on nyt esimerkiksi sitten ajateltava, että seksielämäni on mennyttä. Sekään ei miestä rassaa tippaakaan. Uskomatonta! Ap
Kiinnostaisi tietää millä mentaliteetilla olet ottanut asian puheeksi. Lihavuus ja epäterveelliset elämäntavat ovat niin henkilökohtaisia juttuja, että ihminen hyvin henkilökohtaisesti nousee puolustuskannalle - ja yleensä silloin, v-ttuuntuneena ja loukattuna (vaikka ne muutamat mahamakkarat olisi itsekin tiedostettu!) tulee helposti syötyä lisää, oikein provosointina.
Ei miestä saisi salille mukaan, tehkää yhdessä jälkiruokaa jnejne. Tai tee mitä teet, mutta älä ainakaan hauku tai aloita keskusteluja miehesi vartalonmallista "sä et ikinä/sä aina/sulla on isompi perse kun mulla" jnejnejne -tavalla. Siinä mennään pyöreä persus edellä puuhun.
Kai käsität että jos tilanne olisi toisin päin niin täällä ulvottaisiin ettet oikeasti rakasta kun vyötärönympärys on niin tärke ja itseasiassa olet sovinisti alistaja ja urhea vaimosi on uhri :D teetkö muuten kotitöitä tasapuolisesti?
En mä tee enää mitään. En edes puhu koko asiasta. En vaikka mies puhuisi. Keskityn vain oman kroppani laittoon. Katsotaan mitä sitten tapahtuu. Helvetin katkera kyllä olen. Ap
Olkoon sitten niin, että mies todellakin valitsi herkut.
Ap
Tuollainen herkkuhimo kertoo muun ruokavalion epätasapainosta. Et voi kieltää mieheltäsi herkkuja (ei se mitään auta), mutta voit yrittää vaikuttaa siihen, että hän syö tarpeeksi laadukasta ruokaa päivän mittaan. Miehen annoksia. Ehkä herkut vähitellen lakkaavat maistumasta tai ainakin vähenevät.
Voi olla että miehesi ei nyt voi oikein hyvin, siis mielenterveydellisesti. Itse olen masennukseen taipuvainen ja aina välillä tulee alakuloisuuskausia, jolloin ei voi juuri olla syömättä kaikkea epäterveellistä. Se on ihan huumeen kaltainen koukku siinä vaiheessa. Kun vire taas nousee, ei terveellinen syöminen ole mikään ongelma. Huonon kauden aikana lähinnä raivostuttaa jos joku edes puhuu terveellisestä syömisestä, siis vaikka televisiossa tai radiossa.
Mies on ollut aina sokeriaddikti. Luulin että tajuaisi vähentää kun alkoi lihota, vaan väärässä olin. En mä pysty tekemään asialle mitään. Etenkään kun nyt tilanne on se, ettei mies edes halua. Ap
Meillä loppui kun mies sai valita karkin sijaan tötsyttelyn tai oluet kerran viikossa.
Aijemmin äijä söi suruunsa joka ilta 500g irtokarkkipussin. Nykyään on hoikistunut ja odottelee innoissaan päihdepäivää eli juuri lauantaita. Kyllähän se vähän korpeaa katsella humalaista tai paukuissa olevaa miestä, mutta ainakin on hoikka ja lupsakka.
Nro 2:n mies on lihonut hitaasti mutta varmasti 10 vuoden kuluessa, kyse ei ole mistään kriisistä tai vaiheesta. En ole kritisoinut miehen kehoa tai saamattomuutta, yritän vaan kannustaa. Tarjosin jopa porkkanaksi helikopterilentoa (miehen unelma, mutta on tällä hetkellä liian painava), jonka maksaisin kun mies on laihduttanut noin 5 kg, mutta ei auttanut.
Lisäksi mies yrittää vierittää syytä minun niskoilleni, koska en "anna" käydä salilla illalla töiden jälkeen. Meillä on vauva, mies tulee normaalisti kotiin töistä seitsemältä ja vauva menee nukkumaan kahdeksalta, en tosiaan hyväksy siihen päälle salilla käymistä monta kertaa viikossa iltaisin! Sanoin, että käy aamulla (aloittaa työt klo 10) tai myöhään illalla kun vauva nukkuu, mutta ei kuulemma jaksa.
2
:) Mä luulin että ap:n ongelma oli se, että hän ei itse saa valita herkkuja vaan mies aina valitsee...
[quote author="Vierailija" time="15.11.2014 klo 10:52"]
Tämä on niin kamalaa :'( Mies haluaa vain herkutella ja lihoo, eikä välitä terveydestäänkään enää. Mahanympärys on reilusti yli metrin, mikä vaikuttaa tietysti monin tavoin seksielämäämmekin. Mikään ei tunnu auttavan, herkuttelu vie aina voiton. Mitä helvettiä voin tehdä? Ajattelin pitää vielä yhden puhuttelun asiasta. Tilannehan on se, että vaikutus myös mun elämään on niin suuri että katson oikeudekseni puhua suuni puhtaaksi. Miksei se voi edes välittää mun mielipiteestä sen verran, että tekisi jotain??!
[/quote]
jos mies lähestyisi naista samanlaisella ulinalla ja valituksella niin täällä kauhisteltaisiin että minkälainen sika kun ei kelpaa sellaisena kuin on...
mieti miten miehen pitäisi lähestyä naista noin herkässä aiheessa...
minäkin vetelin herkkuja liikaa, mutta kun mikään ruoka ei maistunut hyvälle ja oli nälkä... tai oikeammin verensokerit heitteli kun veti liikaa hiilareita. hiilareiden vähennys ja opettele oikea maustaminen niin tavallinen ruoka alkaa maistumaan herkulliselle.
Sama juttu täällä, mies lähestyy obeesin lihavuuden rajaa mutta mättää vaan herkkuja eikä liiku. Kuitenkin uikuttaa mulle jatkuvasti, että haluaa laihtua (oli tavatessamme lähes alipainoinen). Tässä välissä olen itse laihduttanut 20 kg ihan liikunnalla ja terveellisellä ruoalla, joten vituttaa kuunnella tuota kitinää, kun mitään ei tapahdu.