Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Salitreenin aloittaminen ja painonnousu?

Vierailija
26.09.2021 |

Olen nyt aloittanut salitreenin 3 vk sitten ja käynyt 2x/vko salilla. Pidän tarkkaa kirjaa jokaisesta suupalasta MyFitnessPal kautta, ja kalorit on joka päivä ollut siinä 2100-2300 välissä. Olen 168cm ja ennen salin aloittamista painoni oli 150kg (juu lihava, sitä tuolla salilla oon korjaamassa) ja nyt paino on 155! Olen ottanut 4-5 päivän välein aamupainon ja se nousee vaan joka kerta. Salin lisäksi kävelen joka päivä n. 6km (koiralenkit) ja käyn kävellen kaupassa.

Eikai lihakset kasva 3 viikossa noin merkittävästi että se menisi muun laihtumisen ohi? Rasvaa kuitenkin tässä ruhossa on mitä polttaa. Tiedän että lihas painaa enemmän kun rasva jne, mutta ei tän näin päin pitänyt mennä.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lihas ei paina enemmän kuin rasva. Se vain mahtuu pienempään tilaan. Hetkellinen painonnousu voi johtua nyt esimerkiksi kropan nesteisyydestä kuten jo mainittiinkin. Osalle salitreeni tekee alkuun sitä. Jos paino ei pitkään aikaan silti laske, kannattaa tarkistaa että laskee kalorit ja kulutuksen oikein. Kalorivaje onkin ehkä pienempi kuin arvioi. 

Suuremman painon määritelmä on, että sama paino mahtuu pienempään tilaan. Lihas painaa paljon enemmän kuin rasva, ihan kuin rauta painaa enemmän kuin pumpuli.

Ei. Kilo rautaa painaa kilon. Kilo pumpulia painaa kilon. Sitä pumpulia tarvitaan vain hemmetisti enemmän siihen kiloon.

Sinä puhut nyt tilavuuspainosta. Siten ei ihmisen elopainoa normaalitilanteessa mitata. Paitsi kuin alkaa tämä ikuinen höpötysmantra lihas painaa enemmän kuin läski.

Kehonkoostumusmittauksessa sitten saa enemmän suuntaviivoja sille, mistä paino koostuu. Ja suurimmalla osalla tulee aina yllätyksenä, miten se paino ei ihan lihaksista tullutkaan. 

Vierailija
22/23 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittajahan on käynyt salilla kokonaista 6 kertaa.

Kaksi kertaa viikossa salilla nyt ei aiheuta yhtään mitään ellet ole ammattilaistasoa, treenaa valtavilla painoilla ja tiedä tismalleen mitä teet. Aloittajan painonnousu varsinkaan noilla kiloilla ei ihan varmasti johdu salitreenistä.

Ei aloittaja niin väittänytkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten 168cm 150kg painava pystyy kävelemään 6km koiralenkin? Kuulostaa epäuskottavalta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme neljä