Olen vakavasti masentunut, mutta nyt kun taistelen...
..tunnen olevani elossa, ja minua jopa naurattaa. Olen siis oikeudessa uhrin asemassa eräässä asiassa, ja lisäksi olen ollut vajaakuntoisen ystäväni tukihenkilönä vääntämässä mm. tukipäätöksistä viranomaisten kanssa.
Arki on ollut vaikeaa ja pelkkää sumussa kulkemista, mutta nyt...minä oikeasti elän! Jaksan tehdä kotitöitäkin, jaksan olla läsnä, jaksan liikkua ja ennenkaikkea jaksan hoitaa omat asiani. Olisin kuvitellut että viimeistään oikeuteen meneminen vie voimavarani, mutta olen suorastaan puhjennut kukkaan viime viikkoina.
Mitä ihmettä minulle on tapahtunut?
Kommentit (11)
Ehkä siis sait merkityksellistä tekemistä (eli ikäänkuin tarkoitusta elämääsi) taisteluistasi?
Tai sosiaalista kontaktia.
Ehkä et vaan ymmärrä itse, mikä sinua masentaa, jos se onkin vaikka mielekkään tekemisen puute tai yksinäisyys.
3, minulla on toistuva krooninen masennus traumataustani vuoksi. Eli en ole "keksinyt" sitä. Tekemistä on kyllä ollut jokaiselle päivälle ja olen aiemminkin pitänyt kiinni päivärytmistä ym., mutta ei se ole tuntunut miltään.
Masennus "kehittynyt" kaksisuuntaiseksi? Koska on tullut virikkeitä ja impulsseja? Tai sitten keskittyminen ja tekeminen vain parantaa?
Ehkä jokin noista on ollut sinulle voimaannuttava kokemus?
2, en kärsi kaamosmasennuksesta enkä syö lääkkeitä tällä hetkellä. :)
5, en ole kaksisuuntainen.
6, voi ollakin. Koen saavani oikeutta, varmaan ensimmäisen kerran elämässäni, jossain asiassa?
Olet taistellut itsesi masennuksen yli. Sehän on sun päässä. Ja kun tappelet tarpeeksi vastaan etkä anna sille periksi elämä voittaa taas!
[quote author="Vierailija" time="15.11.2014 klo 00:03"]
5, en ole kaksisuuntainen.
6, voi ollakin. Koen saavani oikeutta, varmaan ensimmäisen kerran elämässäni, jossain asiassa?
[/quote]
Niin, oli mitä oli, niin tosi hienoa, olen niin onnellinen sulle tapahtuneesta asioiden kääntestä. You go girl!
6
Ehkäpä voitat masennuksen. Se voi olla asenteesta kiinni.
voimia sinulle.
Hienoa!
Kiitos teille tsempistä ja pähkäilystä!
Lääkitystä vaihdettu? Luulet vain olevasi vauvapalstalla, vaikka oikeasti olet lepositeissä niuvaniemessä? Älä liika ilakoi, kaamos masennus iskee kohta takaisin.