Kumpi astiasarja parempi? Teema vai Arctica?
Meillä kotona kahvimukeina muumimukeja.
Mietin että kumman sarjan lautaset ostaisin, Teeman vai Arctican?
Kommentit (28)
[quote author="Vierailija" time="15.11.2014 klo 00:27"]
[quote author="Vierailija" time="15.11.2014 klo 00:19"]
[quote author="Vierailija" time="15.11.2014 klo 00:05"]
Teema parempi, koska Arctican kahvikupit surkean pienet.
[/quote]
Mutta onko Teemaan kahvikuppeja lautasilla lainkaan?
[/quote]
Myydään erikseen. Olen myyjä eräässä isossa kaupassa ja voin suositella sinulle teemasta vain valkoista. Arcticaa ei nuoret osta kovinkaan paljoa, vaikka laatu on parempi.
[/quote]Miksi vain valkoista? Ovatko värilliset jotenkin heikompia?
[/quote]
[/quote]
On. Jos on Teeman normimukeja, kahvikupit ovat aivan turhat. Kaikki muu Teemassa on hyvää, mutta jos asetin kanssa kattaa ne pienet Teeman kahvikupit, eikä laita lautasliinaa, kattaus ei ole oikein minkään näköinen. Arctica on taas todella nätti kahvikuppikattaukseen.
Meillä on Teemaa ja pikkukupit eivät ole olleet pöydässä pitkiin aikoihin, korvaamme kahvikupit muumimukeilla. Joskus olisi kuitenkin nättiä, kun saisi tuoreiden leivonnaisten kanssa sellaisen asetillisen kahvipöytäkattauksen, mutta ei ole Arcticaa tai muutakaan sitä vastaavaa. Silloin, kun on nähnyt oikeasti vaivaa piirakkaan, bostonkakkuun, kekseihin tai vastaavaan, olisi kiva saada vaivannäkö viimeisteltyä tosinätillä kattauksella.
[quote author="Vierailija" time="15.11.2014 klo 00:32"]
[quote author="Vierailija" time="15.11.2014 klo 00:27"]
[/quote]
[/quote]
Myydään erikseen. Olen myyjä eräässä isossa kaupassa ja voin suositella sinulle teemasta vain valkoista. Arcticaa ei nuoret osta kovinkaan paljoa, vaikka laatu on parempi.
[/quote]Miksi vain valkoista? Ovatko värilliset jotenkin heikompia?
[/quote]
Tummissa näkyy naarmuja selvästi. Sävyeroja löytyy turkoosissa, sinisessä ja punaisessa. Celedonin vihreä ja helmenharmaa ihan ok laatua, mutta valkoinen on ollut virheettömin. Myös mukit ovat eri korkuisia. Laatu huononi kun valmistus siirtyi thaimaaseen.
Kiitos 25. Ei osaisi itse ajatella tuollaista. Aika "jännä" et korkeuserojakin..
Huomasin tuon korkeuseron, kun yritin pinota muumimukeista pyramidia :)
"Ei niitä tarvitse edes kerätä. Teemat on niin halpoja, että ne pystyy ostamaan kerralla." - Minusta Teema on ollut kerätä opiskelujen kuluessa pikkuhiljaa. -Ainoa asia, mikä hieman jännittää on, että mitä jos juuri se väri, mitä itse kerään päätetään lopettaa. Tai, että Teeman tuotanto loppuu kokonaan. Olen iloinen siitä, että Teemaa on jo nyt valmistettu pitkään, niin että käytettyjäkin riittänee myynnissä vielä pitkään. Ja muotolun puolesta sen kanssa on verraten helppo yhdistää, myös muita astioita. Kuullostimpa mainokselta
Iittalan sivuilla kerrotaan kyllä hyvissä ajoin etukäteen, milloin joku on poistumassa tuotannosta. Senkin jälkeen niitä varaston häntiä on vielä jonkin aikaa kaupoista saatavilla. Tästä näkee vuoden 2014 lopussa tuotannosta poistuvat:
https://www.iittala.com/medias/sys_master/h0e/h8f/8808030470174.pdf
Eikös ne astiat tule sinulle/perheellesi? Miksi täältä kyselet? Suosittelen kyllä Faenzaa.