Rakkaus ja parisuhteet ovat suurimmaksi osaksi nöyryyttäviä kokemuksia
Kuinka moni onkaan joskus rakastunut niin, että tuntee itsensä hölmöksi, kun toinen ei huomaa tai välitä tms. ja sellainen olo on ikävä ja nöyryyttävä. Ei kyllä tee mieli rakastaa enää ketään.
Kommentit (13)
Aki Sirkesalon tai Speden. Elviksen tai Irwinin.
Mutta, kun oikea osuu kohdalle, niin se on sen kaiken nöyryytyksen tunteen arvoista :) Ja tutkimukset osoittavat, että pariskunnilla kuherruskuukauden pituus vaihtelee huomattavasti. Siinä missä miehellä se on 3kk, niin naisella se voi olla jopa vuoden. Ja juuri tämä saattaa aiheuttaa konflikteja parisuhteessa. Itse koen, ettei miehen rakkaus ole sen vähäisempää, vaikka hän onkin jo aikaisemmin riisunut ne vaaleanpunaiset lasit päästään.
[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 23:08"]
Mitä nöyryyttävää siinä oikeestaan on?
sellasta se on. Harvoin on samat tunteet molemmilla. Onneks.
ja sitten se joku kerta nappaa molemmilla.
kai noi jutut on harjoittelua.
nauti tunteista ja nauti ihastumisesta. Ne on kivoja juttuja. Ne kaikki tunteet.
[/quote]
No en nauti. Se on pelkkää minun nöyryyttämistäni ja siihen tähtää. Eikä tässä enää mitään harjoitella, oon parisuhteessa, mutta en rakasta miestäni ja oon 40+. Mutta rakkaus, sitä en saa. Kun rakastuin aiemmin ennen mieheni kanssa yhteenmenoa toiseen ja nyt se ihminen palasi kummittelemaan elämääni ja eiköhän ollut taas sekin niin kokemus rakkaudesta minun kohdallani niin nöyryyttävä, että vittu hajoan. Toisilla se vaan menee niin.
Ap
Se, että olet o +40 ei tarkoita sitä, ettetkö kaipaisi harjoittelua. Anteeksi vain, mutta mun mielestä sä kaipaat sitä ja PALJON!
Mut toi keski-ikäsissä ämmissä on vikana, et ne kuvittelee jo parasta ennen -päiväyksen menneen umpeen...
[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 23:04"]
Kuinka moni onkaan joskus rakastunut niin, että tuntee itsensä hölmöksi, kun toinen ei huomaa tai välitä tms. ja sellainen olo on ikävä ja nöyryyttävä. Ei kyllä tee mieli rakastaa enää ketään.
[/quote]
Yksipuolinen rakkaus on sellaista. Ja jos ei ole munaa käydä kertomassa tunteistaan, niin itseäänhän siinä saa syyttää eikä rakkautta tai sen kohdetta.
[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 23:41"]
[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 23:04"]
[/quote]
Yksipuolinen rakkaus on sellaista. Ja jos ei ole munaa käydä kertomassa tunteistaan, niin itseäänhän siinä saa syyttää eikä rakkautta tai sen kohdetta.
[/quote]
Oon kertonut kyllä, mutta tässä tapauksessa toinen ei välitä. Ja on täällä paljon sellaisiakin, joiden kiinnostus on huomattu, ilman, että pitää mennä siitä toiselle kertomaan tai joita iskee kiinnostavat tyypit, jolloin taaskaan ei tarvitse mennä kertomaan. En ole pimittänyt jos oon ollut kiinnostunut.
Ap
[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 23:34"]
Se, että olet o +40 ei tarkoita sitä, ettetkö kaipaisi harjoittelua. Anteeksi vain, mutta mun mielestä sä kaipaat sitä ja PALJON!
Mut toi keski-ikäsissä ämmissä on vikana, et ne kuvittelee jo parasta ennen -päiväyksen menneen umpeen...
[/quote]
Meillä on lapsiakin. Tuli sitouduttua mieheen kun luulin, etten edes enää ikinä haluaisi rakastaa. Sitten tuli se rakastuminen ihan puskista ja vanha kesken jäänyt ihmissuhde, joka taas osoittautui nöyryytykseksi mulle. Jos se oliskin ollut sitä mitä haluan olisin ollut vaikean valinnan edessä. Mutta nyt, en mä vain mihinkään baanalle lähde, kun tää yksi mies jo on. Muistelen vain, kuinka olen saanut kokea rakkauden niin, että nöyryytys tulee lopulta aina. Kaurismäki voit tulla ohjaamaan elämästäni leffan.
Ap
Heh, mun kirjoittamaa....... Elämä on :) Terveisiä sinne sulle... Tai no, en mä niinkää nöyryytyksenä ottanut tuota toista ukkoo, mut kyllä se harmitti, ettei sitä kiinnosta. Tajusin sen vihdoin viimein ja heivasin sivuun. En mä jaksa sellasta et mua kiinnostaa mut en ota mitään tolkkua mitä toinen haluaa vai haluaako mitään. Kaikkiin kysymyksiin siis ihan aina kiertelevä vastaus ni joo ei kiitos. Terveisiä sinnekki, luet kuitenki tätä ku tiiät mun palstailevan :D
Mulla on sama kokemus rakkaudesta kuin sulla ap.
[quote author="Vierailija" time="15.11.2014 klo 00:55"]
Mulla on sama kokemus rakkaudesta kuin sulla ap.
[/quote]
Se on surullista kuulla, mutta kivaa kuulla, etten oo yksin.
Ap
[quote author="Vierailija" time="15.11.2014 klo 00:50"]
Heh, mun kirjoittamaa....... Elämä on :) Terveisiä sinne sulle... Tai no, en mä niinkää nöyryytyksenä ottanut tuota toista ukkoo, mut kyllä se harmitti, ettei sitä kiinnosta. Tajusin sen vihdoin viimein ja heivasin sivuun. En mä jaksa sellasta et mua kiinnostaa mut en ota mitään tolkkua mitä toinen haluaa vai haluaako mitään. Kaikkiin kysymyksiin siis ihan aina kiertelevä vastaus ni joo ei kiitos. Terveisiä sinnekki, luet kuitenki tätä ku tiiät mun palstailevan :D
[/quote]
Mä oon vielä tuossa ei ota tolkkua -vaiheessa. Yleensä oon heivannut sellaiset heti, mutta kun tämä pahus pääsi ihon alle ja pahasti. Pahasti. Siinä se rakkaus näkyykin, että en heivaa heti. Niin sit kärsin. Ihanaa. Not
Ap
Olen sua parikymmentä vuotta nuorempi ja sen verran saanut nöyryytystä sun muuta etten enää pysty ihmissuhteisiin vaikka sisäinen halu olisi kova. En vaan koskaan löytänyt miestä, joka olisi musta välittänyt samalla tavalla mitä mä siitä. Ei kaikki voita rakkaudessa.
Mitä nöyryyttävää siinä oikeestaan on?
sellasta se on. Harvoin on samat tunteet molemmilla. Onneks.
ja sitten se joku kerta nappaa molemmilla.
kai noi jutut on harjoittelua.
nauti tunteista ja nauti ihastumisesta. Ne on kivoja juttuja. Ne kaikki tunteet.