Ideoita?
Olen 17 vuotias tyttö ja minulla on ongelmia äitini kanssa. Nyt siis en tarkoita mitään teini draamaa ja ovien paiskomista vaan, että minulla on ollut melkein lapsesta asti hieman epänormaali äiti-tytär suhde. Olen käytännössä yksityisen lapsenhoitajan kasvattama ja äiti on aina ollut vähän "etäinen" minulle ja emme tule toimeen juuri ollenkaan. Olen itsenäinen ja hoidan omat asiani laskuista ja ruoka ostoksista alkaen, kun käyn lukion ohella töissä. Eli olen käytännössä täysin riippumaton äidistäni, silti hän ei halua päästää minua omilleni asumaan vaikka olemme kotona aina todella vaivautuneissa tunnelmissa, kun ei tiedä miten päin olisi.
Onko samanlaisia ongelmia? Tai olisiko muuttaminen kuitenkin huono idea? Ja miten näitä välejä voisi parantaa, kun kaikkesta olen yrittänyt puhua, mutta kun vaan ei tilanne asetu.
Äidilläsi on oman äitinsä kanssa olleesta välttelevästä tai turvattomasta kiintymyssuhteesta johtuvia ongelmia ilmaista ja käsitellä tunteitaan. Teidän välillänne luultavasti samanlainen ollut. Silti hän ei haluaisi päästää sinua menemään, koska olet hänen lapsensa, ja hän välittää sinusta, mutta tunteet ovat ristiriitaisia.