Oletko koskaan ollut ns. tropy wife? En tiedä tuolle mitään selittävää suomennosta, palkintopysti?
Siis sellainen jota halutaan esitellä kyllä maailmalle mutta kotona saisi olla vain jossain hyllyllä eikä siihen käytetä mitään energiaa? Olen ollut siis kerran, tai no silloinen kumppani yritti tätä mutta en suostunut jatkamaan suhdetta kun huomasin mihin suuntaan se oli menossa.
Kommentit (22)
En. Olen ollut useamman duunarin muija.
Vierailija kirjoitti:
Kiertopalkinto
Ei, tämä on eri asia kuin trophy wife. Olisit lukenut muutakin kuin otsikon mitä kirjoitin
Kyseistä ilmiötä ei juurikaan kohtaa Pohjoismaissa.
Edustusvaimo ei ihan sama asia, mutta osittain.
Kyllä tuo edustusvaimo ajaa asian, se on toki kunnioittavammin sanottu.
Naisella ulkonäkö 9-10, niin tuohon tilanteeseen voi helposti joutua koulutuksesta, työstä tai muista ominaisuuksista huolimatta.
Vierailija kirjoitti:
Juu, naimisissa narsistin kanssa.
Siis tuosta exästä tuli juurikin niin suuret narsistifibat ettei suhdetta voinut kerta kaikkiaan jatkaa kun itsellä oli kuitenkin sen verran itsekunnioitusta. Mutta yritti hän lannistaa, useamman kerran. Ja sitten tuli tosiaan se fiilis että kotona voidaan nostaa kaapin perälle kun ketään ei ole näkemässä miten kohdellaan.
Vierailija kirjoitti:
Edustusvaimo
Uskoisin että edustusvaimoa kohdellaan paremmin kuin trophyä. Kun ei kukaan itseään kunnoittava nainen tropyksi jää mutta edustusvaimoksi miksei. Onhan näitä Mettejä ym. maailman sivu täynnä.
Yksi existä taisi pitää minua sellaisena. Hän oli toisaalta kolmesta exästäni ainoa, joka piti minua oikeasti kauniinakin ja oli minusta ylpeä hyvälläkin tavalla. Kahden kesken oli sitten vaikeampaa. Asuimme ulkomailla. Enää en usko päätyväni sellaiseen tilanteeseen koskaan, sillä ikäni myötä juna meni jo.
Jenkeissä näkee noita. Rikas mies jolla kaunis isorintainen vaimo.
Minua kovasti kiinnostaa miten trophy wife eroaa edustusvaimosta? Mielestäni aivan yhtä halventava nimitys.
Vierailija kirjoitti:
Minua kovasti kiinnostaa miten trophy wife eroaa edustusvaimosta? Mielestäni aivan yhtä halventava nimitys.
No minusta edustusvaimo on esim. urheilijan tai diplomaatin puoliso joka hoitaa lapset ja kodin ja mies tekee uraa. Kun taas trophyn on itselleen hankkinut joku autopajan Rane jolla ei riitä elintaso elättämään saati edustamaan.
Kiertopalkinto on ihan hyvä suomennos. Esittelyvaimo joutuu kierrätykseen, kun repsahtaa nelikymppisenä ja tilalle tulee uusi tissibimbo.
Vierailija kirjoitti:
Kiertopalkinto on ihan hyvä suomennos. Esittelyvaimo joutuu kierrätykseen, kun repsahtaa nelikymppisenä ja tilalle tulee uusi tissibimbo.
Tuo kiertopalkinto-termi antaa ymmärtää että nainen kiertää mieheltä toiselle vaikka tässähän se mies ottaa aina uuden ja exät todennäköisesti jäävät itsekseen kun viimein pääsevät kyseisestä hunsvontista eroon.
kiertopalkinto on ihan eri asia, eri käytössä oleva termi
Ja tietenkin siis tropHy wife