Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Verenpaine aamulla 138/89 p. 99, illalla melkein pyörryin ja paineet 113/62 p. 88. Nornaalia?

Vierailija
25.09.2021 |

Aika korkee paineet aamulla. Olen terve nuori nainen.
Illalla alkoi heikottaan yhtäkkiä todella paljon, hikoilin ja lähes pyörryin. Kesti tuo kohtaus minuutin pari ja uusitui myöhemmin.
Paineet olivat laskeneet merkillisesti aamusta.

Onko normaalia?

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En siis mittaa kuin hyvin harvoin.

Eilen olin ystäväni kanssa, jolla korkea verenpaine ja mittasi painettaan. Siispä minäkin aamulla huvikseni hänen jälkeensä.

En ole hysteerikko terveydestäni mutta eilinen kuitenkin kyllä ihmetytti. Siispä mittasin verenpaineen uudelleen ja ajattelin, että olisko vaikka syynä tuo, että on aika paljon alhaisemmat kuin aamulla vaikka hyvät arvot ovatkin molemmat vielä.

Eli eilen siis illalla otimme hieman alkoholia ystäväni kanssa, kävin saunassa ja söin hyvin. Sitten tuli outo olo. Tuntui, että voimat loppuvat kehossa, silmissä sumeni, sydän hakkasi lujaa ja olin aivan pyörtymäisiläni. Menin makuuasentoon ja tuntui etten saa happea kunnolla mutta todella nopeasti tuo meni ohi. Tapahtui vielä toisen kerran lievemmin ja huomasin olotilan aaltoilevan mutta hiljalleen oli jo normaali olo koko ajan.

On minulla stressiä mutta en oikein välitä siitä. En edes ajattele vaan suljen asioilta silmäni ja menen eteenpäin, muuten sekoaisin tai ahdistuisin liikaa enkä saisi velvollisuuksiani hoidetuksi. Itseasiassa tuo huono olo tuli kun ystävä kysyi jos muutettais yhteen. En minä siitä tiedostaen ainakaan stressaa mutta voi olla että tuo oli liikaa eiliselle sitten.

Ap

Veikkaan saunaa, alkoholikin saattoi vaikuttaa.

Olen kerran itse uimahallin saunasta tullessa meinannut pyörtyä. Saunominen on kivaa mutta jos se pintaverenkierto kovasti vilkastuu niin se on sitten muualta pois.

Toinen veikkaus olis paniikkikohtaus. Mulla on ollut sellaisia yksi, ei ollut mikään kiva fiilis se.

Toki kolmas selvitettävä on että onko pumppu kunnossa: kannattais ennemmin lääkäriltä kuin täällä kysellä.

Vierailija
22/27 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pulssi liian korkea.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpönpöpön. Nyt se mittari pois käsistä kun et osaa edes Googlea käyttää. Ja jos et usko niin soita se lanssi niin joku kyllästynyt lanssari pistää sit ojennukseen.

Tässä av-palstalla kiteytyy ihmisen rajaton tyhmyys.

Vierailija
24/27 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo paineet on ihan normaalit. Syke hiukan koholla. 90 on vielä normaali syke.

Vierailija
25/27 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yläpainekin saa olla lähellä sataa,ei vaaraa.

Tarkoitat varmaan alapainetta. Lopettakaa se puoskarointi!

Vierailija
26/27 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yläpainekin saa olla lähellä sataa,ei vaaraa.

Tarkoitat varmaan alapainetta. Lopettakaa se puoskarointi!

mulla vp oli 107/74 ja on lääkitys verenpainetautiin. Lääkäri sanoi että nyt on huiput paineet. Yläpaine ei saa mennä alle sadan. Ennen lääkitystä oli niin kovat että olin sairaalassa osastolla.

Vierailija
27/27 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hitto kun minä tässä pähkäilen aloitanko verenpainelääkityksen vai en. Yläpaine on aina hyvä, mutta alapaine pyörii 83-90 väliä. Yleensä 88. Ei viitsisi turhaan aloittaa lääkitystä kun kauheita sivuoireita voi tulla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme neljä