Minkälainen jekku pesu-aine varkaalle?
Siinäpä se!
Käyn siivoamassa muutamaa kerrostaloa ja nyt oon huomannut, että yhdessä talossa käydään varastamassa pesuainetta. Kaikki tarvikkeet on lukkojen takana, eikä kenelläkään pitäisi sinne avaimia olla.
Keksikää joku källi varkaan varalle!
Kommentit (22)
mutta jos kellään ei pitäisi olla avaimia siivouskomeroon niin kuka kumma niitä vie? ellei yleisavain käy ko. koppiin pääsyn sinne pitäisi vain olla teillä siivoojilla ja asia pitäisi ottaa puheeksi esimiehen kanssa..?
Piirrä kanisterin kylkeen permanent-tussilla viiva ja päiväys siihen kohtaan, missä aineen pinta on jäljiltäsi.
Laita pulloihin/kanistereihin vaihtokorkit ja sotke ne sitten jollain tahmealla tökötillä (vaseliini, hunaja, siirappi tmv.) joka sitten mukavasti tarttuu varkaan näppeihin.
Itse suosisin kaapin sisällä lappua, jossa muistuttaisin varkaudesta sekä kameravalvonnasta.
Viemarinavausrakeita, niin syöpyy pestävät vaatteet selluksi.
Usen taloyhtiön hallituksen puheenjohtajalla on avain, samoin talotoimikunnan luottohenkilöllä. Vanhemmissa yhtiöissä avaimia on yhdellä sun toisella. Ja ennemmin tai myöhemmin jokaisessa yhtiössä ilmenee varkauksia. Säälittävää, mutta totta.
Jos jauhetta, laita vehnäjauhoa sekaan.
Jotkut vastaa luettuaan vain otsikon?! Tampiot!
[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 14:59"]mutta jos kellään ei pitäisi olla avaimia siivouskomeroon niin kuka kumma niitä vie? ellei yleisavain käy ko. koppiin pääsyn sinne pitäisi vain olla teillä siivoojilla ja asia pitäisi ottaa puheeksi esimiehen kanssa..?
[/quote]
Niin, ei mitään tietoa kuka vie...
Mulla on avaimet, kenelläkään muulla ei pitäisi olla. No, isännöitsijällä tietysti ja mun pomolla. Oon töissä pienessä kiinteistöhuoltofirmassa.
Talo on vanha ja luulen että jollekin on aikojen saatossa jääny avaimet. Taloyhtiössä on muutama tyyppi, joilla on omasta mielestään vaikka kuinka paljon erityisvapauksia
Älä sotke nestemäisiin aineisiin valkaisuainetta tai muuta. Voi tulla isojakin reaktioita pidemmän päälle. :D Siinähän selittelet, miksi purkki posahti kaapissa. Suosittelen lappua tai jäynää oveen.
[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 15:37"][quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 14:59"]mutta jos kellään ei pitäisi olla avaimia siivouskomeroon niin kuka kumma niitä vie? ellei yleisavain käy ko. koppiin pääsyn sinne pitäisi vain olla teillä siivoojilla ja asia pitäisi ottaa puheeksi esimiehen kanssa..?
[/quote]
Niin, ei mitään tietoa kuka vie...
Mulla on avaimet, kenelläkään muulla ei pitäisi olla. No, isännöitsijällä tietysti ja mun pomolla. Oon töissä pienessä kiinteistöhuoltofirmassa.
Talo on vanha ja luulen että jollekin on aikojen saatossa jääny avaimet. Taloyhtiössä on muutama tyyppi, joilla on omasta mielestään vaikka kuinka paljon erityisvapauksia
[/quote]
Voi, karkas teksti!
Siis taloyhtiössä on muutama tyyppi, joilla on kaikenmaailman erityisvapauksia. Jos veikata pitäis, niin epäilisin jompaa kumpaa näistä.
Ap
Jotain väriainetta tai jotain ihoa ärsyttävää tms sinne jauheen sekaan?
Nää on siis ihan nestemäisiä pesuaineita. Yleispesua ja saniteettitilojen pesuaineita yms.
Itekin ajattelin jotain ihoa ärsyttävää mutta mitä se vois olla?
Laitat vaan lapun "Tiedän kyllä kuka olet, ja kenellä kaikilla täällä on avaimet. Ole hyvä ja lopeta varastaminen tai..." teet jonkun lappusen, niin säikähtää.. Ja lopettaa.. :D
pastaväriä nesteen joukkoon, keltaista tai sinistä, että näyttää oikealta.
Osta apteekista elintarvikeväriä. Ei tule henkilövahinkoja, mutta varkaalle hommaa.
Jos ne ovat pulloja, niin jätä korkki löysälle. Varas kun kaataa omaan astiaansa, niin saa samalla vähän enemmän. Sitten voit tietysti laittaa näkyvälle paikalla jonkun pissapurkin tai sotkea jauheen sekaan jauhoja, suolaa, sokeria tms. Tällöin tosin koko purkki on myös sun käytössä pilalla.
Varaston oveen voi myös virittää jonkun pikkuansan, tosin et voi mitään vaarallista tehdä. Laita vaikka purkkeja kaatumaan tai hanki joku halpa varashälytin, joka laukeaa oven avaamiseen. Jos oikein haluat panostaa, niin valvonta- tai riistakamera, mutta pienessä varastossa niitä voi olla vaikea virittää näkymättömiin.
Laita väriainette joka varmasti tarttuu. Punainen elintarvikeväri ei meinaa lähteä millään pois.
Tännehän oli tullu vaikka kuinka paljon hyviä ideoita!
Tuota valkaisuainetta mietin itekkin, mutta ajattelin sen paljastuvan hajun takia..?
Ja tuota lappua mietin myös aiemmin... Tyyliin "Varkaus on rikos!!" kissan kokosin kirjaimin lapulla seinään.
Saattas toimia.. Ainakin ite säikähtäisin jos oisin menossa varkaisiin ja huomaisin tommosen lapun seinällä :)
En ollu hoksannu tuota väriainetta ollenkaan!! Mulla ois kotona elintarvikevärejä jo valmiina!! Vois lähteä sillä liikkeelle :)
Kiitos teille kaikille!