Pk yhteistyö painajainen
Kaksosistani toista kiusataan tarhassa, lapsi oireilee alakuloisuudella. Asia otettu puheeksi henkilökunnalle joka kiistää sen että lapsiryhmä syrjinyt kiusaten. Molemmat identtisistä kaksosista kertoo kuitenkin kiusaamista tapahtuneen ja kiusattu vaisu. Tarha keksinyt että vika vain lapsessa joka ujompi ja lähettämässä terapiaan. Tein selväksi että kiusaaminen asia johon 0-toleranssi ja puututtava sekä olen valmis tulemaan katsomaan päivän kulkua jota vastustivat. Lapsi pyytää olla lyhyempiä aikoja tarhassa ja hurraa vapaapäivistä. Yhteistyö ei suju päiväkodin kanssa ja vaikka koitan olla henkilökunnan kanssa neuvotteluväleissä he ovat alkaneet vältellä minua ja viime viikot lähettäneet rinnakkaisryhmän henkilökunnan hakukeskusteluihin vältellen minua ja ovat säikyn näköisiä kun saavun koska eivät halua puhua. Ovat ryhmässä erottaneet kaksoset toisistaan vasten heidän halua. Laittaneet kiusaajan ja kiusatun kahden kesken puoleksi päiväksi ajatellen sen korjaavan kaiken. Miten tästä edetä tarhan kanssa?
Kommentit (10)
Voit yrittää taistella asiasta, mutta todennäköisesti lapsesi tulee kohtaamaan kiusaamista vielä peruskoulussa, amiksessa/lukiossa, ja kenties vielä tulevalla työpaikallakin. Asialle ei voi tehdä mitään, koska opettajilla ja sun muilla tarhatädeillä ei ole auktoriteettia, ja vielä harvemmin kiinnostusta ratkaista asiaa. Suomi on kiusaajien maa, parempi vain oppia sietämään sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vaihda hoitopaikkaa jos et ole tyytyväinen
Tätä mietin kovasti. Eri asia saako alueelta tarhapaikkaa molemmille lapsille sanasta sijainnista jos tyytymätön nykyiseen
-ap
Onko mitään ylempää instanssia, johon ottaa yhteyttä, esim. kaupungin jokin virasto tai vastaava? Entä jokin Mannerheimin lastenusuojeluliitto? Löytyisikö heiltä yleisiä ohjeita tällaiseen. Älä luovuta .Ja mielestäni kaksosten erottaminen toisistaan on sairasta ja kuulostaa tässä tapauksessa rangaistusluontoiselta simputukselta, jolla kostetaan se, että kiusaamisesta on valitettu. Todella, todella sairasta.
Vierailija kirjoitti:
Onko mitään ylempää instanssia, johon ottaa yhteyttä, esim. kaupungin jokin virasto tai vastaava? Entä jokin Mannerheimin lastenusuojeluliitto? Löytyisikö heiltä yleisiä ohjeita tällaiseen. Älä luovuta .Ja mielestäni kaksosten erottaminen toisistaan on sairasta ja kuulostaa tässä tapauksessa rangaistusluontoiselta simputukselta, jolla kostetaan se, että kiusaamisesta on valitettu. Todella, todella sairasta.
Näin itsekin koen tilanteen
-ap
Ota lapsesi heti pois tarhasta ja vie päiväkotiin..
Vierailija kirjoitti:
Ota lapsesi heti pois tarhasta ja vie päiväkotiin..
Päiväkotia olen tarkoittanut vaikka käyttämäni termi ei parhain
-ap
Sulla on oikeus mennä sinne seuraamaan päivän kulkua. Minä menisin ja kävisin niin kauan, että henkilökunnalla alkaisi löytyä motivaatiota puuttua tilanteeseen.
Jo se, että laittavat toisen ryhmän aikuisen keskustelemaan lapsesi asioista on rikos. He rikkovat salassapitovelvollisuutta. Ennen kaikkea lapsen itsemääräämisoikeutta rikotaan. Lapsella on oikeus yksityisyyteen. Nämä pätee silloin, kun on oman ryhmän aikuinen saatavilla. Johtajaan yhteys viipymättä, mikäli ei auta niin kunnanjohtajaan yhteys.
Vaihda hoitopaikkaa jos et ole tyytyväinen