Teinkö väärin? (mies ei halunnut)
Seksielämämme on melko kuollut. Minä teen aina aloitteet, noin 2/3 kerrasta tulen torjutuksi. Olemme seurustelleet hieman yli kolme vuotta, joista kaksi asuttu yhdessä.
No, nyt mies itse erään torjumisen jälkeen sanoi, että harrastetaan huomenna illalla seksiä. Ilta tuli ja odotin, mutta mitään ei tapahtunut. Menin tympääntyneenä nukkumaan enkä ole tehnyt aloitteita sen jälkeen ollenkaan, eli seksiä ei ole ollut noin kahteen viikkoon.
Otin nyt asian puheeksi mieheni kanssa ja hän vain tiuskaisi, että miksen itse sinä iltana muistuttanut, että meidän piti harrastaa seksiä. Siis voi luoja, ensin minut torjutaan ja sitten pitäisi vielä itse muistuttaa (kun toinen itse ehdottaa), että niin harrastettiinhan sitä seksiä tänään kun eilen ei käynyt?
Teinkö siis väärin, olisiko minun pitänyt vielä muistuttaa asiasta? Motivaatio itsellä aloitteiden tekemiseen on tällä hetkellä täysi nolla, ennen sentään jaksoin yrittää. Olen vasta hieman alle 25-v enkä todellakaan aio elää loppuelämääni ilman seksiä.
Kohtalotovereita? Muilla, joilla mies ei halua seksiä, mutta itse sitä kaipaa? Miesnäkökulmaa asiaan?
Kommentit (50)
Meillä se on nainen, joka harrastaa tuota "ei nyt, illalla/huomenna/ensi viikolla"-kieltäytymistä. En ole pitkään aikaan kuvitellut, että niillä lupailuilla mitään virkaa olisi, tosin se kyllä otti päähän kun synttärilahjaksi lupaili ihan oma-alotteisesti jotain spessua mutta unohti sen sitten.
Haluttomuus ollut vaivana jo pidempään, seksiä nykyisin muutaman kuukauden välein, ja ilmeisesti ainoa tapa ratkaista ongelma on leikkiä ettei mitään ongelmaa ole ja odottaa että joku päivä herätessä halut ovatkin yhtäkkiä palanneet. Todella turhauttavaa.
Itse olen tulkinnut niin, että nuo lupailut ovat lähinnä osa sitä ongelman kieltämistä, ongelmaa ei ole koska onhan kuitenkin valmis harrastamaan seksiä myöhemmin, vaikkei juuri nyt olekaan.
[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 12:59"]
Meillä se on nainen, joka harrastaa tuota "ei nyt, illalla/huomenna/ensi viikolla"-kieltäytymistä. En ole pitkään aikaan kuvitellut, että niillä lupailuilla mitään virkaa olisi, tosin se kyllä otti päähän kun synttärilahjaksi lupaili ihan oma-alotteisesti jotain spessua mutta unohti sen sitten.
Haluttomuus ollut vaivana jo pidempään, seksiä nykyisin muutaman kuukauden välein, ja ilmeisesti ainoa tapa ratkaista ongelma on leikkiä ettei mitään ongelmaa ole ja odottaa että joku päivä herätessä halut ovatkin yhtäkkiä palanneet. Todella turhauttavaa.
Itse olen tulkinnut niin, että nuo lupailut ovat lähinnä osa sitä ongelman kieltämistä, ongelmaa ei ole koska onhan kuitenkin valmis harrastamaan seksiä myöhemmin, vaikkei juuri nyt olekaan.
[/quote]
Toihan on aika näppärää. Manjana, manjana...
[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 12:59"]
[/quote]
Niin tuttu tunne. En itsekään (enää) kuvittele, että lupauksilla olisi pohjaa. Tosin, aina toiveet nousee hieman ylös, vaikkei pitäisi.
Koen myös, että ainoa tapa ratkaista asia on olla hiljaa ja esittää, että kaikki on hyvin. Tällöin seksiä on edes satunnaisesti. Jos tuon tämän ns. ongelman esille, seksiä ei varmasti ole pitkään aikaan.
Ja aika hyvä tulkinta, ei ole tullut itselleni mieleen.... voi olla, että miehenikin ajattelee, että kaikki on ok, koska voi harrastaa seksiä "myöhemmin".
t. AP
[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 09:55"]
[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 09:33"][quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 09:19"] Hän ei kuitenkaan edes sitä voi tehdä, että sormettaisi joskus! No, tähän vastauksena on, että "nokun et sä koskaan saa orkkua, niin miks mä sormettaisin sua?". AARGH?! On totta, että en koskaan saa orgasmia ilman, että itse hieron klitorista samalla kuin mies touhuaa, [/quote] Tässä se syy on, miehestä ei seksi kanssasi tunnu hyvältä koska ei 'pysty tyydyttämään' sinua. Se on aika tuskaista nussia naista joka on siinä nussiessa ihan omissa maailmoissaan ja keskittyy vain omaan nautintoonsa hieroen itseään samalla. Siitä ei tule kiva olo miehelle. Se on vähän kuin jotain pumpattavaa nukkea nussis. Tuossa on se asia jonka parantamiseen teidän pitää satsata. Itsellä on ollut useita naisia jotka eivät ole aiemmin saaneet orgasmia yhdynnässä, osa on oppinut ja osa ei. Niitten kanssa jotka ei ole oppineet/halunneet oppia seksi on muuttunut minullekin vastenmieliseksi, henkinen yhteys jää puuttumaan täysin. Miehellä on tärkeää että nainen saa orgasmin hänen kanssaan. Siitä energiasta joka naisesta silloin purkautuu tulee miehelle hyvä olo. Ja toisaalta jos sitä ei tapahdu miehelle jää ennen pitkää huono fiilis. Mies 44v. [/quote] höpöhöpö. Tunnen niin monia naisia, jotka eivät saa orgasmia seksin aikana, itseni mukaanlukien. Ei meillä mieheni kanssa ainakaan ole mitään ongelmaa sen kanssa etten saa seksiä yhdynnässä. Yleensä mies hoitelee minut joko ennen tai jälkeen yhdynnän. Ja ainakin oma mieheni kiihottuu vielä enemmän jos koskettelen itseäni seksin aikana.
[/quote]
No onhan siinä eroa, saako mies edes jollain konstilla tyydytettyä naisensa vai ei. MIettikää nyt itsekin, jos mies ei koskaan tulisi ilman omia käsiään. Kyllä siinä naisellinen itsetunto murenee hyvin äkkiä.
Meillä myös miehellä heikko libido. Alussa seksiä oli säännöllisesti, vuosien varrella tasaisesti vähentynyt. Aloitteen tekeminen itselle koko ajan vaikeampaa, mikä vie sitten jo omiakin haluja.
Nyt on taas parisuhde hyvällä tolalla. Syyttämällä ja enmäjosetsäkään asenne ei varmasti auta.
Olisit tehnyt aloitteen, jos kerran naida haluat. Saattehan te nyt hyvän syyn taas vihata toisianne pitkän aikaa. Jotain vikaahan on, jos seksielämä on noin tyssähtänyt. Ottaakaa yhdessä selvää syyttelemättä. Nauttikaa toisistanne. Arjen pikku koskettelutkin on tärkeitä seksin kannalta. Nöyrtykää kumpikin.
[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 13:21"]
Nyt on taas parisuhde hyvällä tolalla. Syyttämällä ja enmäjosetsäkään asenne ei varmasti auta. Olisit tehnyt aloitteen, jos kerran naida haluat. Saattehan te nyt hyvän syyn taas vihata toisianne pitkän aikaa. Jotain vikaahan on, jos seksielämä on noin tyssähtänyt. Ottaakaa yhdessä selvää syyttelemättä. Nauttikaa toisistanne. Arjen pikku koskettelutkin on tärkeitä seksin kannalta. Nöyrtykää kumpikin.
[/quote]
Olen yrittänyt, toiminut ja keskustellut. En halua olla ainoa osapuoli, joka joustaa.
t. AP
Mulla oli sama ongelma alle kaksvitosena. Mies oli ihana muuten mutta ei vaan halunnut seksiä. Erosin enkä kadu tätä yhtään! Löysin miehen jonka vaimo oli myös ollut pihtari, saatiin purkaa vuosien patoumat toisiimme, aaah!!! Exäni löysi itselleen ison vaalean vätysnaisen jolle seksi on vastenmielistä, ovat siis täydelliset toisilleen ja kovin onnellisia, ihan oikeasti. Se jos toinen vonkaa tuhoaa suhteen, älkää jääkö siihen.
[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 13:05"]
Koen myös, että ainoa tapa ratkaista asia on olla hiljaa ja esittää, että kaikki on hyvin. Tällöin seksiä on edes satunnaisesti. Jos tuon tämän ns. ongelman esille, seksiä ei varmasti ole pitkään aikaan.
[/quote]
Tuossa on se riski, että jos kumppani ei koe haluttomuuttaan ongelmana niin se helposti saattaa kuvitella että kaikki on ihan hyvin, koska itse on seksielämäänsä tyytyväinen.
Samaan umpisolmuun jumittuneena en oikein osaa mitään hyviä neuvoja antaa, tuntuu että tarjolla on vain huonoja vaihtoehtoja. Jos olet itse aktiivinen, niin se koetaan painostuksena ja jos et ole, niin toinen on ihan tyytyväinen kun ei sitä seksiä kerran osaa kaivata.
[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 11:43"]
[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 10:18"]
Ymmärrän kyllä mies 44v:n pointin, vaikka se kuulostaakin vähän pahalta noin sanottuna. Oikeasti miehelle voi olla todella kova paikka se, ettei nainen saa orgasmia. Silloin miehestä tuntuu, ettei hän ole tarpeeksi hyvä sängyssä. Eihän se toki naisen vika ole, mutta minkäs mieskään tunteilleen voi? Ainakin omalle miehelleni kaikista tärkeintä on se, että minä saan. Hän on kertonut eksästään, joka ei saanut koskaan, ja miten mies tunsi olevansa ihan paska sängyssä sen takia ja että se vaikutti negatiivisesti hänenkin haluihinsa. Vaikka oikeasti mies on todella taitava ja minä saan aina, joskus montakin kertaa.
Tuossa voi ehkä siis olla osasyy, mutta en kyllä osaa sanoa miten tilannetta voisi lähteä korjaamaan. Oletteko keskustelleet perusteellisesti tuosta "saamattomuudestasi" ja siitä, miltä se miehestä tuntuu?
[/quote]
Olemme keskustelleet, mutta ne eivät ole johtaneet mihinkään. :/
En ala ottaa paineita siitä, etten saa orgasmia ilman omia sormiani. En ole kenenkään kumppanin kanssa saanut, enkä mahda sille mitään. Ehkä joku päivä saan, ehkä en. Luulisi, että miestäkin kuitenkin kiihottaisi se, että yhdynnän aikana nainen koskettelee itseään. Saan siis kyllä joka kerta orgasmin, mutta autan hieman itse.
t. AP
[/quote]
En tiedä auttaisiko miestäsi se, että kun teillä on yhteistä seksiä, luovutat hänelle kontrollivallan siihen, koska ja mistä koskettelet itseäsi. Itse teen niin eli vain ja ainoastaan miehen aloitteesta omat kosketukset. Silloin se on hänestä kiihottavaa eikä syö hänen miehisyyttään. Ja yritä antaa vahvoja signaaleja siitä, että sinusta tuntuu erittäin hyvältä ja nautinnolliselta hänen tekemänsä jutut.