Kokemuksianne Tupperware myyjänä?
Olen miettinyt lisäansioita Tupper-myyjänä. Minulla ei kuitenkaan ole mitään kokemusta verkostomarkkinoinnista. Eli jos joku viitsisi valistaa olisin ikionnellinen kokemuksistanne,
Kannattaako se todella? Mitä myyjä saa? Pitääkö ansiosta maksaa veroa?
Miten käytännössä toimii? Siis on jotain " piirimyyjiä" joiden alaisuudessa toimitaan, vaiko? Pitääkö itse heiltä hakea aina myydyt tuotteet, vai miten? Entä pitääkö olla joku oma itse kustannettu esittelyvarasto, vai saako sen lainaksi?
Koulutustakin ilemisesti On?
Tietääkö joku kuka on yhteyshlö Uudellamaalla?
Kuten huomaatte, mulla ei ole hajuakaan, mutta haluaisin tietää ennen kuin alan vaahdota asiasta?
Kiitos josjoku viitsii vastata.
Kommentit (4)
Itse olen nyt myynyt pari kuukautta FitLine ravintolisätuotteita ja se on todella kivaa. Tuotteet ovat aivan loistavia ja kysyntää on, koska ihmiset haluavat huolehtia terveydestään ja hyvinvoinnistaan. Tässä voit tienata 20-40% tuotteiden hinnasta. Mahdollisuuksia on suoramyynti, nettimyynti, verkostomarkkinointi sekä kotikutsujen pitäminen. Koulutuksia on useita viikoittain pääkaupunkiseudulla. Toimintaa myös Turussa ja Oulussa. Kerron mielelläni lisää, jos kiinnostaa:-) Minulle voi kirjoittaa osoitteeseen AadaOskari@sci.fi
Plus päälle tulee vielä bonukset ja muut provikat verkostomyynnistä:-)
Tupperwarella on Tukkumyyjät Helsingissä ja Rajamäellä. Tukkumyyjillä on sitten parikymmentä tiiminjohtajaa, joilla erimääriä konsulentteja (nykyinen nimitys myyjille/esittelijöille). Tyypillisesti uusia esittelijöitä rekrytoidaan kutsuilla.
Uusi konsulentti saa esittelykassin ja paperi ym materiaalia ja opastuksen. Kassin tavaroineen saa omakseen, kun on myynyt n. 400 ¿ edestä. Tämän jälkeen konsulentti saa tuotteet halvemmalla tukusta (josta aina tilataan viikon tilaukset). Seuraavia tuotteita uusi konsulentti saa myynnin avulla ensimmäisinä kuukausina. Erilaisia koulutuksia on jonkin verran.
Tupperwarella on emännille kampanjoita ja konsulenteille samoin. Ideana sama, myy paljon ja saa itsellesi jokin kiva tuote. Ensisijaisesti tupperin omia tuotteita ja kuukauden myyntikmpanjoilla kerätään myyntiä johonkin tuotteeseen (ihmiset ovat aikoinaan saaneet pitkillä kampanjoilla pöytäryhmistä astiastoihin). Tupperware ei maksa palkkaa vaan tuotelahjoja. Konsulentille jää myynnistä noin 20%, mutta lisäksi hän ostaa tukulta esitteet, kuvastot , kiitoskukkaset( n. 3-4¿ kpl) ym. Tämä tulo on veronalaista, mutta samalla tehdään myös vähennykset matkakuluista jne. Jos myy vähän myyjälle jää kähinnä voittoa matkakuluista :). Jos saa luotua hyvän emäntäverkoston, voi tällä tienatakin. Suurin osa on mukana vuoden verran, mutta on niitä 10 vuotta mukana olleitakin. Osaa kiinnostaa matkat, joita aktiivisella myynnillä voi saada.