Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lastenhoitotyössä, miten pukeudutte?

Vierailija
13.11.2014 |

Minkälaisia vaatteita käytätte lastenhoitajat, lastentarhanopet, ryhmishoitajat, perhepäivähoitajat tai vaikka suurperheiden kotiäidit..? Työvaatteiden kriteerit on ainakin mulla edullinen hinta, helppo pesu, joustavuus ja mukavuus että pystyy kyykkimään ja nostamaan hihoja, kapealinjaisuus että mahtuu hyvin ulkovaatteiden alle vaikka lisää kerroksia päälle. Vaatteisiin tuppaa aina tulemaan rasvatahroja yms, joten ei voi olla kovin kallista päällä.

Mitä merkkejä suositte? Oletteko farkut+paita-linjalla, tunika+legginssit-linjalla vai suositteko jotain muuta? Mitä?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mekkoja ja hameita, Gudrun Sjödenia tykkään käyttää (ja lapsetkin tykkää niistä :)) Pph

Vierailija
2/12 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 20:44"]

Mekkoja ja hameita, Gudrun Sjödenia tykkään käyttää (ja lapsetkin tykkää niistä :)) Pph

[/quote]

Ne on aika hintavia, ilmeisesti pystyt varjelemaan vaatteitasi työpäivän aikana? ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Legginssejä ja farkku leggareita ja tunikoita tai muita pidempiä paitoja enimmäkseen. Ne on mukavimmat päällä ja niissä on helpoin kyykkiä ja kumarrella. Tuollaiset vaatteet myös menevät hyvin ulkovaatteiden alle ja lisään sitten pakkasella tarvittaessa kerroksia.

T.pph

Vierailija
4/12 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pukeutuminen tulee olla niin että se on mukavaa ja siinä on hyvä liikkua. Sekä sään mukaan.

Vierailija
5/12 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

leggingsejä, farkkuleggareita, joskus kolitsit, joskus paksut sukkahousut ja joku mekko, tai pitkä toppi, huppari, neule.. en käytä hienoimpia ja uusimpia vaatteitani tietenkään vaan vähän jo käytetympiä yms missä ei haittaa vaikka osuisi lasten räkää, sylkeä yms. joskus ostan vartavasten housuja tms töihin.

Vierailija
6/12 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 20:45"]

[quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 20:44"]

[/quote]

Ne on aika hintavia, ilmeisesti pystyt varjelemaan vaatteitasi työpäivän aikana? ap

[/quote]En mut en välitä. Jos nyt kuivunut tahra on muutaman päivän työvaatteissa ei haittaa kun lisää tulee kuitenkin. Sit pesuun ja toiset tilalle. Mun mielialaan vaikuttaa vaatteet (vain omat, aivan sama mitä muut yllään pitävät) niin paljon etten voisi housuja tai mitään tuulipukuja pitää.

Vierailija
7/12 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosin hameita sukkisten kanssa tai farkkuja/collegehousuja. Kesällä shortsit, hame tai mekko. Palelen herkästi, joten lähes aina on neule päällä. Ulkovaatteet on reilua kokoa jotta ne on helppo pukea päälle eikä "ahista". Vaatteet vaihdan joka päivä, ja pesen 60 asteessa joten ei niissä tahrat haittaa, suojahanskoja käytän ja 25 vuodessa olen oppinut sellaiset työtavat ja asennot, että harvoin likaannun. Tarvittaessa mulla on työpaikalla essu jos pienten ryhmässä puen sylissä kovin kuraisia vaatteita pienen päälle.

Vierailija
8/12 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Farkkulegginsejä, kesällä muitakin legginsejä ja tunikoita. Tunikoissa on ehdottomasti oltava taskut. Taskuihin mahtuu pieniä opetusvälineitä, nenäliinoja, työpuhelin yms.

t: varhaiskasvattaja

Vierailija
9/12 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käytän yleensä tunikoita ja leggareita/paksuja sukkahousuja ja villasukkia. Mulla on varmaan kymmeniä erilaisia ja erivärisiä sukkahousuja :). Joskus hame, polvipituinen ja sellainen jossa voi kykkiä ja pyllistellä. Jos ei em. setti niin sitten jotkut kangashousut ja joku yläosa, villatakkeja yms olen jättänyt duuniin saataville. Joskus harvoin farkut.

Vierailija
10/12 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 20:56"]Mä käytän yleensä tunikoita ja leggareita/paksuja sukkahousuja ja villasukkia. Mulla on varmaan kymmeniä erilaisia ja erivärisiä sukkahousuja :). Joskus hame, polvipituinen ja sellainen jossa voi kykkiä ja pyllistellä. Jos ei em. setti niin sitten jotkut kangashousut ja joku yläosa, villatakkeja yms olen jättänyt duuniin saataville. Joskus harvoin farkut.
[/quote] Joo hyvä pointti, taskut pitää olla! Jos ei ole taskuja niin sitten mulla on joskus sellainen pieni kankainen pussukka mukana

Vierailija
11/12 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

monesti on college-pöksyt ja trikoopaita. Menee jokapäivän jälkeen pesuun. Koska pesukin kuluttaa niitä vaatteita, nin näillä palkoilla en viitsi tuhlata enempää kuin Tarjoustalon rytkyihin.

Vierailija
12/12 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lto olen, ja itse käytän mieluiten trikoomekkoja. Niitten kanssa taipuu hankaliinkin työasentoihin mukavasti, ilman vilautteluvaaraa.

Kirjavakuosisessa vaatteessa tahrat eivät näy helposti, toki yksivärisiä löytyy myös. Asustan mekkoja erivärisillä sukkiksilla/ legginseillä, huiveilla ja neuletakeilla. Pitkä neule tai paita farkkulegginsien kanssa on toinen helppo työasu, jossa on helppo touhuta ilman, että joutuu kesken korjailemaan vaatteitaan.

Merkeistä Marimekolla on ainakin laadukkaita trikoita, jotka kestävät hyvin käytössä. Myös esim. Indiskasta olen löytänyt edullisia, mutta toistuvia pesuja hyvin sietäviä mekkoja ja tunikoita. Itse pidän yleensä max. 2 päivää samoja työvaatteita, vaikka niissä ei näkyviä tahroja olisikaan.