Sinä, joka olet marinoinut punasipulia
Kommentit (17)
En käytä punaviinietikkaa muuten mihinkään niin en ole kokeillut. Hyvää tulee valkoviinietikalla, vaikka resepteissä tavallisempi taitaa olla punaviinietikka.
Vierailija kirjoitti:
Tuleeko tuohon marinointiin alkoholia esim konjakkia?
Ei, mutta kokki voi ottaa lasillisen.
Okei no sanokaa mitä etikkaa ostaisin kaupasta? Mikä noista on monikäyttöisin? Valko- vai omenaviinietikka?
Vierailija kirjoitti:
Okei no sanokaa mitä etikkaa ostaisin kaupasta? Mikä noista on monikäyttöisin? Valko- vai omenaviinietikka?
Valkoviinietikkaa tarvitaan ehkä enemmän, ainakin minun keittiössäni.
Vierailija kirjoitti:
Etikkaa menee kerralla desi, eli ei sellaisesta pikkupullosta kovin montaa satsia tule. Valkoviinietikkaa käytän salaatinkastikkeissa ym. Se on ”raikkaampaa” ja sopii tiettyihin käyttötarkoituksiin sitruunan tilalle hapokkuutta tuomaan juuri kastikkeissa ja marinadeissa.
Vierailija kirjoitti:
Tuleeko tuohon marinointiin alkoholia esim konjakkia?
Ei tavallisesti. Varmasti ideana ihan toimiva silti. Pieni loraus konjakkia voi toimia mausteena liemessä. Kyllä minä uskaltaisin ideaa kokeilla. Toimii konjakki ainakin sinapissa antaen tosi kivan maun.
Monikäyttöisin on omenaviinietikka.
Sitä voi käyttää sisäisesti ja kauneudenhoitoon.
Varmasti käy monikin etikka. Itse olen käyttänyt punaviinietikkaa ja lisännyt siihen hieman suolaa ja sokeria.
Siihen voi käyttää myös väkiviinaetikkaa, sitä väkevää. Pitää vain lantata vedellä ja kiehauttaa sipulit etikka-sokeri-suolaliemessä. Marinoituu nopeammin eikä maussa ole eroa.
Ei väliä. Itse käytän punaista tosin.