Tiesittekö että diabeetikot saa verorahoilla melkein kahden tonnin kengät?
Anoppi juuri esitteli omiaan. Uskomatonta, ensin pilataan itse valituilla elintavoilla terveys ja sitten saadaan vielä kalliita mittatilauskenkiä ilmaiseksi.
Kommentit (31)
Ei diabetes ole aina oma valinta. Ja sitäpaitsi erikoisjalkineilla voidaan estää paljon suuremmat kustannukset yhteiskunnalle. Tosin ihmettelen, että mitkä erikoisjalkineet on tuon hintaisia?!
Oho, en mä ole saanut. Kelpaisi paljon halvemmatkin.
kyllä muutkin saa kuin diabeetikot mittatilauskenkiä, lääkärintodistus riittää
katso www.kela.fi
Tiesittekö, että kaikki diabeetikot eivät moisia kenkiä saa?
Myös kaikenmaailman kompurajalkaisille lapsille on tukipohjallista ja -kenkää tarjolla ja hinnat hipoo taivaita...
Nii ja esim. kehitysvammaiset lapset, joista ei sinun mittapuun mukaan ole mitään hyötyä ihmiskunnalle, saaavat myös mittatilaustyönä tehtyjä tukikenkiä, nekin maksaa suurin piirtein tuon verran.
on se niin väärin. Sinun verorahoilla. Yhy-yhy-yy.
Voi ei! Jumala, anna minullekin diabetes niin saisin kengät! Ymmärrätkö pahvi, että toimelma ehkäistään mm jalkojen haavoja, neuropatioita ja kuolioita, joiden hoitoon menee aika reippaasti enemmän kuin 2000. T ei dm sairastava, mutta empatiakykyinen ja kaukonäköinen ihminen
Diabetesta takana 35 vuotta, enkä yksiäkään kenkiä ole ilmaiseksi saanut. Onneksi, sillä se tarkoittaa, että jalkani ovat olleet kunnossa. Jos joku saa 2000 euron kengät, niin ole ollenkaan kateellinen, sillä se tarkoittaa, että ko. henkilöllä on jo vakavia ongelmia jaloissa.
Ja paljonkohan maksaa huonojen kenkien ja diabeteksen yhteisesti aiheuttama kuolio joka johtaa sitten amputaatioon? Veikkaanpa, että reippaasti kalliimaksi tulee kuin uudet kengät riittävän usein. Eikä ne kulut rajaudu leikkaukseen. Tarvitaan myös sairaalassa jatkohoitoa leikkauksen jälkeen, proteesi raajan tilalle, sitäkin pitää uusia säännöllisesti koska kuluu käytössä, tynkä ei välttämättä kestä ja vaatii lisähoitoa+leikkauksia amputaation jälkeen jne.
Että mikähän tulisi sitten halvemmaksi. Diabetes ei aina ole itsestään kiinni. Minulla on hyvin korkea riski sairastua diabetekseen koska suvussani on se sen verran monella. Tietty pidän itseni kunnossa mutta geenejään ei valitettavasti voi vaihtaa.
Mä en kadehdi amputoituja varpaita, pitkiä sairaalajaksoja, kivuliaita haavoja, jotka eivät parane... Yhdet kengät siinä paljoa lohduta.
Ajatteleppa kun mun veli sairastaa reumaa ja nivelpsoriasista niin Kela kustansi sille ihan uuden erikoisvarustellun auton! Ihan sun verorahoilla....
Mikä ihme niissä kengissä sitten niin tolkuttoman paljon maksaa? Kullastako ne tehdään?
Niin, ja sitten ne saa ilmaisen verensokerimittarin ja lansetteja ja liuskoja ja pääsee halvalla silmänpohjakuvaukseen ja ja ja
missähän mun kahden tonnin kengät on vaikka 1 tyypin diabetes ollut jo 10 vuotta? :D
Niin ja jotkut liikuntavammaiset saa kaikenlaista pyörätuolia ja nostolaitetta ja suihkutuolia ja sähkösäätöistä sänkyä ja hengityskonetta ja ja ja... hemmetti vieköön!
johan on hirveätä, nuokin rahat pitäisi ohjata yritystukiin, sinne minne köyhien lapsilisätkin kuuluisivat
Jes, mullakin on diabetes, pitänee laittaa Kelalle hakemus yksistä Louboutineista... :3
[quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 16:39"]
Anoppi juuri esitteli omiaan. Uskomatonta, ensin pilataan itse valituilla elintavoilla terveys ja sitten saadaan vielä kalliita mittatilauskenkiä ilmaiseksi.
[/quote]
No tuohan onkin hyvä keino vaurastua. Imbesilli
En tiennyt, eikä alkanut yhtään käydä kateeksi.
Kaikki eivät ole pyytäneet diapetseta vaan se on tullut syntymälahjana.
Tiesitkö, ettei diabetes välttämättä ole mikään itse valituilla elintavoilla aiheutettu?