Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaverin mökki tyhjillään, ei anna silti meille lainaan

Vierailija
25.09.2021 |

Tiedetään, että sillä on mökki tyhjillään järven rannalla. Haluttaisiin perheelle vaihtelua arkeen, seinät tulee päälle. Soitanpa siis tuolle kaverille. Kuitenkin. Hän alkaa keksiä kaikenlaista, on käyttöä itselle sillä, remonttia ja muita sukulaisia. Kaikki täyttä palturia. Eräs tuttumme on käynyt ulkona mökkiä useaan otteeseen katsomassa: ei ketään paikalla. Miksi kaverini on tuollainen alhainen liero?

Kommentit (79)

Vierailija
61/79 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin on näitä "tuttuja" jotka aina vähän väliä haluaisi käyttää toista asuntoani. Minä kun en vain viitsisi jokaisen jäljiltä siivota ja vaihtaa vuodevaatteita sun muuta ja uskokaa pois sitä se on lainaamisen jälkeen. Aikaisemmin vuokrasian asuntoa espanjassa, mutta ei ne vuokravoitot läheskään korvaa sitä mielipahaa mitä asukkaat pahimmillan saavat aikaan.

Vierailija
62/79 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mökkien omistajat ovat sellaisia. Samoin talon omistajat. Tiedän perheen, joka lähti lomalle muutamaksi viikoksi. Silti en saanut mennä asumaan heidän taloonsa siksi aikaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
63/79 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta oma. En minäkään mökkiäni lainaisi.

Vierailija
64/79 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Annettaisiin toki korvaus.

AP

Vietäis keppanaa ja kossua joka juotais ennen lähtöä ja tuikattais mökki tuleen.

Vierailija
65/79 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle riittää jo se, että anoppi vaan käy vierailulla samaan aikaan kun itse paikalla. Hyvä ettei pala mökki, rantasauna tai tapahdu muuta vakavaa. Lapsia piti vahtia kerran sisällä hetken niin takaisin palatessa lapset oli rannalla yksin ja anoppi talon takana marjapensaissa syömässä. Sanoi kerran, että voi auttaa ruoan teossa ja pyysin pesemään perunat niin hinkkasi kattilallista (pientä) perunoita kaksi tuntia itku silmässä. Pesi astiat käsin ja ne jäi likaisiksi. Närppi ruokaa omilla välineillään, jotka jo käyneet suussa. Kirputti korvaa, kaivoi nenää tms. ja sitten kaivoi samalla kädellä ruokaa kuiva-ainekaapista. Vessa p.skassa. Kulutti kaiket lämpimät vedet ja rikkoi muutaman laitteen, koska väkisin yritti vääntää toimimaan. Nukkui patteri päällä huoneessa, mutta toki ovi auki -oli muuten sähkölasku hirmuinen. Oli kuulemma liian kuuma. Täystuho. Hän, tai kukaan muukaan, ei tule mökillemme. Jos vahdittava jo samaan aikaan niin saatikka kun itse on poissa. 

Niin ja hän tykkää olla alasti yksin ollessaan, joten se vanha p...u istuu pitkin sohvia ja muita tuoleja.

Vierailija
66/79 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ha ha ha! Ja sulle pitäisi vielä mökin omistajan keksiä sinulle kelpaava syy miksi et voisi oleskella hänen mökissään?

Minä annoin mökkini ystävän käyttöön,kun en itse ollut paikalla. Hyvin nopeasti tilanne alkoi kääntyä niin,että kaveri ilmoitti olevansa esim. Joulun mökillä ym. Oli pakko lopettaa mökin lainaaminen.

Lopputulos: Puita viety omaan käyttöön autokärrillä useampi motti. Kelolautaa ja heinäseipäitä oman kodin ja pihan somistukseen( kyllä,kävin kylässä ja kysyin ovatko minun mökiltä)ja vittuilut päälle miten rikkaalta joutaakin ottaa.

Että jos lainaatte, jättäkää,jos mahdollista, siistimpään kuntoon lähtiessänne. Ja irtaimisto, vaikka olisi teidän mielestä arvotonta, paikoilleen.

Vierailija
67/79 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään lainaa. Mökin ylläpito ja kaikki se työ mitä sen ylläpitäminen on, on todella haastavaa ja rankkaa. Oma asunto on minulle hyvin henkilökohtaista (tunne side on niin vahva).  Ymmärrän kyllä kaverin päätöksen täysin.

Ei mökin pitäminenkään ole ilmaista. 

Jos mökki on ns. vuokrattava mökki eli juuri ole omassa käytössä, niin sitten voisi olla toinen juttu. Minunkin kaverilla on mökki pohjoisessa ja se on julkisesti vuokrattava.

Jos haluaa mökille mennä, niin siitä vaan, mutta vuokra siitä on maksettava. 

Eräällä tuttava pariskunnalla on asunto Espanjassa. Aina kun heillä siellä käyn tai asun, maksan siitä heille. Ilmaiseksi en kenenkään luonna asu. Tämä vain sillä ehdolla, että se heille sopii. Kun ollaan menty isommassa porukassa, tuttava pariskunta on järjestänyt meille oman asunnon ja kiitos siitä heille. Vuokran maksamme siitä heille mielellämme. Ei se asunnon pitäminen heille sielläkään ole ilmaista.

Vierailija
68/79 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5. Mutta tällaisia tilanteita varmaan on. Itse voisin antaa mökin kaverin käyttöön. Tietysti pitäisi tuntea sen verran hyvin, että tietäisin, että kaikki sujuu hyvin. Mutta periaatteessa ei ole ongelma. Elämä on kivaa, kun voi tarjota asioita muillekin.

Vierailija
69/79 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tyhjillään olo sitä tarkoita että haluaisi sinne jonkun ulkopuolisen mahdollisesti sotkemaan. Minullakin on mökki tyhjillään 9 kk vuodesta. En silti vuokraa sitä tuttaville saati lainaa.

Luuketkos olevasi meitä parempi?

AP

On hän. 

T: AV raati

Vierailija
70/79 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehtaatko kitistä kun et saa hyväksi käyttää ystäväsi mökkiä?

Mikähän saa naisen kuvittelemaan että muut ovat hommanneet omaisuutta häntä varten ja kun siittä ei kuitenkaan suostuta edes maksamaan

Vierailija
71/79 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kehtaatko kitistä kun et saa hyväksi käyttää ystäväsi mökkiä?

Mikähän saa naisen kuvittelemaan että muut ovat hommanneet omaisuutta häntä varten ja kun siittä ei kuitenkaan suostuta edes maksamaan

Missä sanottiin apn sukupuoli? Eiköhän lokkeiluun taipuvaisia ole sekä miehissä että naisissa!

Vierailija
72/79 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koti,ja miksei mökkikin kuuluu Henk.koht.asioihin.En tykkäsi siitä jos joku vieras itsekseen siellä.Ei ketään päästä hklökoht.reviirille.

Vierailija
73/79 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riittää oikeasti kerjäläisiä matkailu-autollekkin.

Vierailija
74/79 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kaverin pitäisi antaa mökki vaikka on tyhjillään? Jokaisen oma asia. Ei mitään ihmeellisempää pitäisi olla.

Vierailija
75/79 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin otin naapurinisännän. Ihan oli unohdettu käyttämättömänä tuonne roskakatoksen liepeille. Sain siitä vähän hupia ja vaihtelua elämääni.

Kyllä hyvä käyttämätön tavara pitää saada kiertoon.

Vierailija
76/79 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tyhjillään olo sitä tarkoita että haluaisi sinne jonkun ulkopuolisen mahdollisesti sotkemaan. Minullakin on mökki tyhjillään 9 kk vuodesta. En silti vuokraa sitä tuttaville saati lainaa.

Tätä mä en ole koskaan mökin omistamisessa ymmärtänyt. En tarkoita, että se pitäisi antaa lainaan muille.. mutta omistaa jotain, jota käyttää niin pienen osan vuodesta/elämästään. Järjetöntä.

Vierailija
77/79 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järjetöntä on tämän keskustelun aloitus.

Vierailija
78/79 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi saan alanuolia???

AP

Koska provosi on huono.

Vierailija
79/79 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Se mikä on sun, on vähän niinku munkin'?

Mökki on kakkoskotini.

En vuokraa kotiani enkä mökkiäni. Enkä itse tunke toisten koteihin, jos joskus käyn kaupunkilomalla. Hotellit on sitä varten.

Vuokratkaa, ketkä mökkiä tarvitsee.