Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi tamponi vuotaa ohi vaikka ei ole edes täynnä?

ihmettelen
25.09.2021 |

Käytän runsaalle vuodolle olevia, yleensä punaisessa paketissa myytäviä tamponeja. Tamponi ehtii olla muutaman tunnin, kun pyyhkiessäni huomaan sen vuotaneen eli paperiin tulee verta. Kun otan tamponin pois, siinä on verta yhdellä puolella, eli veri on vuotanut siitä urasta, joka kulkee tamponin päästä päähän. Muu osa tamponista on aivan puhdas. Tämä sama ongelma toistuu kaikilla merkeillä, eli ei ole merkistä kiinni. Mikä tuon oikein aiheuttaa? Onko tamponi väärän kokoinen? Menkat ovat yleensä lyhyet mutta runsaat, siksi käytän noita isoja, kovalle vuodolle olevia.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jakopään tiiviste pitää uusia säännöllisesti ettei se ala vuotamaan. Onhan se yleisesti tiedossa.

Vierailija
22/26 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noin käy helposti jos vuoto tulee isoina hulahduksina (näin käy jos kohtu kramppaa oikein kovasti, jolloin yleensä kivut on myös kovat) ja tamponin urat on suorat. Ob on parempi, koska sen urat on kierteiset: vuoto ei niin nopeasti vaan valu suoraa uraa alas ja ehtii yleensä imeytyä tamponiin siinä matkalla kierteissä pyöriessään.

Joo noi hulahdukset on tuttuja. Useasti käynyt niinkin, että kun olen vaihtanut uuden tamponin ja ennen kuin olen pöntöltä ylös päässyt, on tamponista tullut läpi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla toimii vaan ob, muista saattaa liristä ohi.

Vierailija
24/26 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla toimii o.b ja vuokkoset. Ei valu eikä vuoda ohi.

Tampax ja libresse falskaa aina.

Vierailija
25/26 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva, että on muitakin joilla päästää ohi. Tapauksessani "reikä" ei voi olla liian iso, en ole edes synnyttänyt. 

Joku kysyi mitä teen vaihdon yhteydessä. Huuhtaisen ja kuivaan paperilla.

Ehkä on mahdollista, että tamponi on jotenkin huonosti, yritän sen kyllä asettaa syvälle. Tamponi ei tunnu mitenkään, niin ajattelen sen silloin olevan hyvin. 

Nyt ostin sinisiä normaalin vuodon OB-tamponeja.  Saa nähdä auttaako. Jätän tästälähin libresset ja nuo halvemmat superit hyllylle.

-ap

Vierailija
26/26 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siirry kuukuppiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kaksi