Leikkaus ja lähiomainen
Olen menossa leikkaukseen. Kenet nimeään lähiomaiseksi? Olen leski, lapset asuvat kaukana, samoin iäkkäät vanhemmat ja sisarukset. Miesystäväni asuu käytännössä luonani mutta meillä ei ole mitään virallista esim yhteistä osoitetta. Kenet kannattaa nimetä sairaalan lomakkeeseen lähiomaiseksi?
Kommentit (14)
Vierailija kirjoitti:
ei suomessa kysytä sellasta
Liikaa leffoja?
Kyllä kysytään.
Lapsi on hyvä nimetä lähiomaiseksi, vaikka asuisikin kaukana.
Jos haluat, että miesystäväsi voi kysyä sairaalasta vointiasi, ilmoita hänet. Muussa tapauksessa hänelle ei anneta mitään tietoa sinusta.
Hyvin perusteltu miesystävän puolesta, kiitos. Miksi ennemmin lapsi? -ap
Vierailija kirjoitti:
Hyvin perusteltu miesystävän puolesta, kiitos. Miksi ennemmin lapsi? -ap
Eikö sun lapset ole kiinnostuneita voinnistasi?
Kenelle haluat, että kerrottaisiin pahimmat uutiset? Jos ne ilmoitetaan miesystävälle niin ilmoittaako hän lapsille?
Jos et itsekään tiedä, mistä ihmeestä me voisimme tietää?
Lapset on lähimmät. Jos kovin nuoria, parikymppisiä, laita vanhempasi.
Voivat joutuu tekemään suuria ratkaisuja.
Totta kai lapset ovat kiinnostuneita. Mutta mietin sitä, millaisia käytännön seurauksia valinnalla on, kun en käytännöistä tiedä. -ap
Jep, anna tuo oikeus sellaiselle, joka ei panttaa tietoa vaan kertoo sen eteenpäin. Vain lähiomaiselle annetaan tietoa, jollet itse pysty.
Jos vanhempasi ovat hyvässä henkisessä kunnossa, laita heidät.
He osaavat tehdä sinua koskevia päätöksiä paremman rlämänkökemuksen turvin kuin lapsesi. Toki asia on toisin, jos vanhempasi ovat yli ysikymppisiä ja lapsesi ovat jo nelikymppisiä.
Vierailija kirjoitti:
Totta kai lapset ovat kiinnostuneita. Mutta mietin sitä, millaisia käytännön seurauksia valinnalla on, kun en käytännöistä tiedä. -ap
Muistisairas äitini oli menossa aivoleikkaukseen ja minulle, hänen tyttärelleen, soitettiin sairaalasta. Äiti halusi lähteä kotiin ja pyysin, että henkilökunta antaa hänelle rauhoittavaa.
Kamalalta tuntuva päätös.
Puheeseen ja liikkeeseen vaikuttavan kasvaimen sijaan äidiltä löytyi aivosyöpä, johon hän menehtyi muutamassa kuukaudessa.
Nimittäisin lapsen, mutta pyytäisin lisäämään miehen niihin ihmisiin, joille saa kertoa tilanteestasi, mikäli mahdollista.
Kiitos kommenteista. Lapset vähän yli 20. Vanhemmat 80 ja en todellakaan halua asiaa heille. Pitää miettiä. -ap
Olen äitini lähiomaisena ja äitini minun. Molemmat osaamme miettiä mitä toisen terveystiedoista voi kertoa muille läheisille ja mitä jätetään kertomatta, eli ei lähdetä juoruamaan mutta osataan kuitenkin infota niitä joille asia kuuluu. Miesystävääni en halunnut laittaa, koska hän ei ole juurikaan sukuni kanssa tekemisissä ja toki haluaisin myös sukulaisilleni tiedon jos minulle jotain sattuisi. Siihen taas luotan, että äitini sosiaalisena ja enemmän järkeä kuin tunnetta käyttävän- ihmisenä osaisi soittaa miesystävälle, miehelle taas tuskin tulisi minun sukuni mieleen ensimmäisenä jos sairaalasta hänelle soitettaisiin. Hän vain kiitäisi paniikissa paikalle ja kaikki muu unohtuisi.
ei suomessa kysytä sellasta
Liikaa leffoja?