Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi nuoret suomalaiset naiset ei kehtaa kalastaa, marjastaa tai sienestää?

Vierailija
25.09.2021 |

Pullamössösukupolvi?

Kommentit (81)

Vierailija
21/81 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miks just nuoret naiset?

..ttu näitä kysymyksiä..

Siksi kun vanhemmat naiset tekee enempi näitä juttuja.

Minun 75 v äiti on innokas sienestäjä, marjastaja ja ja kalastaja. Lapsena piti ryynätä metsissä mukana kun ei ollut ketään hoitajaa jolle olisi voinut lapset siksi aikaa jättää. Itse ostan luonnontuotteet mieluummin valmiiksi kerättynä. Ei kiinnosta könytä luonnossa. Eikä minulla ole siihen aikaakaan. Tytär olisi kiinnostunut sienestämään ja marjastamaan, muttei tunne sieniä eikä ole tottunut metsissä liikkumaan. Oma ikä 55 v ja tytär 20 v.

Vierailija
22/81 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehtaa? Minulla on varaa ostaa muiden poimimia marjoja ja tottunut poimija joka tietää hyvät paikat kerää kuitenkin paljon tehokkaammin. Miksi minä siis tuhraisin aikaa moiseen kun ei tarvitse. Sama kalastuksessa. Eikö siihen tarvitse jotain lupia ja välineetkin pitää ensin ostaa. Aktiviteetteina nuo on lähinnä ärsyttäviä, kumppareissa kumartelua metsiköissä ja ongen päässä istuskelua. Mieluummin käyn metsässä hölkkäämässä polkuja tai mukavalla kävelyllä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/81 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältä kaupungista on hankala lähteä sieneen tai marjaan ilman omaa autoa. Kaikki kävely- ja pyörämatkan päässä olevat paikat on jo koluttu aikoja sitten. Tai sitten ovat niin lähellä tietä että ei uskalla poimia.

Vierailija
24/81 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se varmaan kehtaamisesta ole kiinni.

Tässä iskee eri murteet.

Kehtaa=viitsi

Kehtaa=ilkiä

Vierailija
25/81 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoret naiset haluaa tehdä avocado-chiasmoothieta kun se on trendikästä. Samaan aikaan mustikat ja puolukat mätänee metsään.

Vierailija
26/81 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvemminpa marjastamssa ja sienestämässä nuoria miehiäkään näkyy. Oikeastaan vielä harvemmin kuin naisia.

Vierailija
27/81 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei huvita, kun kaupasta saa helpommin. N21

Vierailija
28/81 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoruuteen kuuluvaa. Ajatellaan nyt vaikka 50-luvun kaupunkilaispimuja/kundeja, ei heitä kyseiset toimet kiinnostaneet, ei ehkä maaseudulla asuvia ikätovereitakaan, parinmuodostus ensisijainen toimi kuten kuuluukin. Ei se puoliso mettistä löydy.

Ja toimeentulokin löytyy muualta kuin mettistä, siis ammatti ja työ.

Ei tää mikään nykyajan ilmiö ole?

Vierailija
29/81 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka moni nuori mies käy marjastamassa tai sienestämässä? Tai edes kalastamassa?

Vierailija
30/81 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä tuo yleistyy iän mukana sukupolvilla nyt kun elintason nousun myötä luonnosta ruoan keruu ei ole taloudellinen pakko vaan virkistystä. Nuoret naiset ja miehet ovat jo innostuneet kotitarveviljelystä, kaupunkipalstoja viljelevät nykyään eläkeläiset ja nuoret opiskelijat. Ehkä marjojen ja sienten keruu, kalastus ja metsästys tulossa seuraavaksi muotiin. Ekologista lähiruokaa.

Vierailija
31/81 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua kalastaa, inhottavaa hommaa.

Asun Helsingissä ja ei ajokorttia taikka autoa, joten en oikein tiedä, minne menisin julkisilla marjastamaan. Kaupan pakkasesta saa suomalaisia marjoja.

Sienestää en osaa, eikä kiinnosta opetella.

N29

Vierailija
32/81 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä hämmennyin. Mikä siis on nuori?

26-vuotias ei ole enää nuori, nuori ei ole se jonka hedelmällisyys on alkanut laskea…

Mutta Tinderissä pitäisi lukea kalastus ja sienestys.

Puhutaanko siis jotain 18-22-vuotiaista naisista? Sen ikäiset yleensä opiskelevat, eikä yleensä ole sitä omaa autoakaan.

Sitä paitsi, onko palstalla edes niin nuoria ihmisiä vastaamassa? Toivottavasti ei.

Vierailija
33/81 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harvemminpa marjastamssa ja sienestämässä nuoria miehiäkään näkyy. Oikeastaan vielä harvemmin kuin naisia.

Miehet sentään metsästää ja kalastaa mutta naiset ei tee niitäkään.

Vierailija
34/81 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en tee mitään noista, olen jo 50v. Mun puolesta nuortenkaan ei tarvitse. Ruokaa saa kaupasta.

Vierailija
35/81 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka moni nuori mies käy marjastamassa tai sienestämässä? Tai edes kalastamassa?

Menisin poikien kanssa kalaan, mutta vaimo ei päästä.

Vierailija
36/81 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottakai naisetkin metsästää ja kalastaa.

Vierailija
37/81 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ootko tosissasi? 😂

Pk-seudulla nuoret miehet esim. pelaa pelejä tai padelia, käy kuntosalilla ja kokkaa vegaaniruokaa.

Vierailija
38/81 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein näitä asioita nuorempana. Nykyään ostan torilta/kaupasta.

Vierailija
39/81 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä hämmennyin. Mikä siis on nuori?

26-vuotias ei ole enää nuori, nuori ei ole se jonka hedelmällisyys on alkanut laskea…

Mutta Tinderissä pitäisi lukea kalastus ja sienestys.

Puhutaanko siis jotain 18-22-vuotiaista naisista? Sen ikäiset yleensä opiskelevat, eikä yleensä ole sitä omaa autoakaan.

Sitä paitsi, onko palstalla edes niin nuoria ihmisiä vastaamassa? Toivottavasti ei.

Miten niin toivottavasti ei ole nuoria vastaamassa?

Vierailija
40/81 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun 3000 asukkaan maalaispitäjässä ja täällä kyllä lähes jokainen nuori (sanotaanko alle 22v.) vähintään sienestää ja marjastaa.