Uusi keskeytynyt keskenmeno pelottaa :(
Ensin kaksi onnistunutta raskautta ja kaksi lasta. Sitten kkm alkio rv 7, todettiin 9+1. Ei vuotoja eikä mitään oireita.
Olen nyt raskaana uudestaan raskaana yli puolen vuoden jälkeen rv 7+4. Arvatkaan miltä tuntuu.. Pelottaa kamalasti. Olen ihan varma että käy samoin. 1,5 viikon päästä neuvola. Aika matelee ja ahdistaa, jos taas onkin sama homma.
Tällä kertaa minulla on toki ollut enemmän oireita. Täysin uutena on tullut pahoinvointi. Väsy on helpottanut.
Kommentit (10)
[quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 10:43"][quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 10:41"]
Ensin kaksi onnistunutta raskautta ja kaksi lasta. Sitten kkm alkio rv 7, todettiin 9+1. Ei vuotoja eikä mitään oireita. Olen nyt raskaana uudestaan raskaana yli puolen vuoden jälkeen rv 7+4. Arvatkaan miltä tuntuu.. Pelottaa kamalasti. Olen ihan varma että käy samoin. 1,5 viikon päästä neuvola. Aika matelee ja ahdistaa, jos taas onkin sama homma. Tällä kertaa minulla on toki ollut enemmän oireita. Täysin uutena on tullut pahoinvointi. Väsy on helpottanut.
[/quote]
Ymmärrän pelkosi. Mulla on ollut kolme keskeytynyttä keskenmenoa. Yksi lapsi toisen ja kolmannen km:n välissä.
[/quote]
Osasitko odottaa keskenmenoja vai tuliko ne ihan puskista?
[quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 10:58"]
[quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 10:43"][quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 10:41"] Ensin kaksi onnistunutta raskautta ja kaksi lasta. Sitten kkm alkio rv 7, todettiin 9+1. Ei vuotoja eikä mitään oireita. Olen nyt raskaana uudestaan raskaana yli puolen vuoden jälkeen rv 7+4. Arvatkaan miltä tuntuu.. Pelottaa kamalasti. Olen ihan varma että käy samoin. 1,5 viikon päästä neuvola. Aika matelee ja ahdistaa, jos taas onkin sama homma. Tällä kertaa minulla on toki ollut enemmän oireita. Täysin uutena on tullut pahoinvointi. Väsy on helpottanut. [/quote] Ymmärrän pelkosi. Mulla on ollut kolme keskeytynyttä keskenmenoa. Yksi lapsi toisen ja kolmannen km:n välissä. [/quote] Osasitko odottaa keskenmenoja vai tuliko ne ihan puskista?
[/quote]
Mitenköhän niitä "osaisi odottaa"??
[quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 11:04"][quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 10:58"]
[quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 10:43"][quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 10:41"] Ensin kaksi onnistunutta raskautta ja kaksi lasta. Sitten kkm alkio rv 7, todettiin 9+1. Ei vuotoja eikä mitään oireita. Olen nyt raskaana uudestaan raskaana yli puolen vuoden jälkeen rv 7+4. Arvatkaan miltä tuntuu.. Pelottaa kamalasti. Olen ihan varma että käy samoin. 1,5 viikon päästä neuvola. Aika matelee ja ahdistaa, jos taas onkin sama homma. Tällä kertaa minulla on toki ollut enemmän oireita. Täysin uutena on tullut pahoinvointi. Väsy on helpottanut. [/quote] Ymmärrän pelkosi. Mulla on ollut kolme keskeytynyttä keskenmenoa. Yksi lapsi toisen ja kolmannen km:n välissä. [/quote] Osasitko odottaa keskenmenoja vai tuliko ne ihan puskista?
[/quote]
Mitenköhän niitä "osaisi odottaa"??
[/quote]
Oireet loppui/oli sellainen tunne?
[quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 11:05"]
[quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 11:04"][quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 10:58"] [quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 10:43"][quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 10:41"] Ensin kaksi onnistunutta raskautta ja kaksi lasta. Sitten kkm alkio rv 7, todettiin 9+1. Ei vuotoja eikä mitään oireita. Olen nyt raskaana uudestaan raskaana yli puolen vuoden jälkeen rv 7+4. Arvatkaan miltä tuntuu.. Pelottaa kamalasti. Olen ihan varma että käy samoin. 1,5 viikon päästä neuvola. Aika matelee ja ahdistaa, jos taas onkin sama homma. Tällä kertaa minulla on toki ollut enemmän oireita. Täysin uutena on tullut pahoinvointi. Väsy on helpottanut. [/quote] Ymmärrän pelkosi. Mulla on ollut kolme keskeytynyttä keskenmenoa. Yksi lapsi toisen ja kolmannen km:n välissä. [/quote] Osasitko odottaa keskenmenoja vai tuliko ne ihan puskista? [/quote] Mitenköhän niitä "osaisi odottaa"?? [/quote] Oireet loppui/oli sellainen tunne?
[/quote]
Ei ollut mitään "tunnetta". Eikä mulla ole ollut minkään raskauden alussa muita raskausoireita kuin kuukautisten poisjäänti, mukaanlukien siis myös jatkunut/onnistunut raskaus.
Asiasta kukkaruukkuun... Mitä noin käytännössä tarkoittaa keskeytynyt keskenmeno? Kun keskenmenohan on tämä http://fi.wikipedia.org/wiki/Keskenmeno , http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00138
T: Tietämätön
Tiedän tunteen, muttei siihen oikein voi itse vaikuttaa. Itsellä ensiraskaus päättyi keskeytyneeseen keskenmenoon rv19, eikä syytä löytynyt. Nyt toinen yritys, jo rv24, mutta koko ajan on sellainen olo että tämäkin lapsi kuolee käsiin. Vainoharhaiseksihan se tekee, mutta yritän olla stressaamatta kun ei sekään ole hyväksi vauvalle.
Been there...4 keskenmenoa, joista 3 keskeytynyttä, mutta myös 3 lasta :) Kaikkien lasteni raskauksissa olen ollut sisäisesti lähes hysteerinen ekat 15-18 viikkoa. Tuntuu joskus hassulta ajatella, että on ollut (ainakin) 7 kertaa raskaana :O
Tiedän tunteen. Itsellä kans kolme kkm. Nyt odotan kolmatta lasta, että on onneksi ollut pari onnistumistakin välissä. Kuudes raskaus siis menossa.
Mutta hulluksihan siinä alkuraskaudessa meinaa tulla. Aika matelee ja mitään muuta et voi ajatella... Itse ainakin jo 4 viimeisintä raskautta olen suhtautunut hyvin skeptisesti koko raskauteen, onnellisuus on ollut kaukana siitä mielentilasta. Ja puolet niistä onkin päättynyt huonoihin uutisiin. Se on rankkaa kun tosiaan mistään et voi tietää, ei ole merkkejä mistä erottaisi että onko se tällä kertaa onnistunut vai kkm... :(
Tsemppiä.
[quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 11:25"]Asiasta kukkaruukkuun... Mitä noin käytännössä tarkoittaa keskeytynyt keskenmeno? Kun keskenmenohan on tämä http://fi.wikipedia.org/wiki/Keskenmeno , http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00138
T: Tietämätön
[/quote]
Keskeytynyt keskenmeno on tila jossa sikiö kuolee, mutta raskaus jatkuu eli keho ei ymmärrä synnyttää kuollutta yksilöä ulos (= ei oireita, esim. ei tule verta, ja siksi havaitaan usein vasta ultrassa).
[quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 10:41"]
Ensin kaksi onnistunutta raskautta ja kaksi lasta. Sitten kkm alkio rv 7, todettiin 9+1. Ei vuotoja eikä mitään oireita. Olen nyt raskaana uudestaan raskaana yli puolen vuoden jälkeen rv 7+4. Arvatkaan miltä tuntuu.. Pelottaa kamalasti. Olen ihan varma että käy samoin. 1,5 viikon päästä neuvola. Aika matelee ja ahdistaa, jos taas onkin sama homma. Tällä kertaa minulla on toki ollut enemmän oireita. Täysin uutena on tullut pahoinvointi. Väsy on helpottanut.
[/quote]
Ymmärrän pelkosi. Mulla on ollut kolme keskeytynyttä keskenmenoa. Yksi lapsi toisen ja kolmannen km:n välissä.