Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kumpi oikein perinnönjaossa?

Vierailija
25.09.2021 |

Kumpi vaihtoehto on muiden mielestä oikein ja reilua?

Kuvitellaan tilanne, että minulla on kaksi lasta, joista toisella on kaksi lasta ja toisella neljä lasta. Jos haluan antaa tasapuolisesti ennakkoperintöä lastenlapsille, niin kumpi on oikein?

A Jaan lahjoitussumman mielessäni tasan lapsilleni ja sitten kummankin lapsen osuuden heidän lapsilleen. Esim. 10000 e/2 =5000 e, joista toisille lapsenlapsille 5000 e/2 ja toisille 5000 e/4.

B Jaan lahjoitussummann tasan lastenlapsille. Esim. 10000 e/ 6.

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee testamentti.

Vierailija
42/47 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosta käteisenä ja anna rahaa suoraan lapaan. Tai ainakin niin minä olen saanut joskus aikoinaan rakkaalta mummovainaalta ennakkoperintöä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nosta käteisenä ja anna rahaa suoraan lapaan. Tai ainakin niin minä olen saanut joskus aikoinaan rakkaalta mummovainaalta ennakkoperintöä.

Käteinen raha on kauhean hankalaa. Ei sillä voi mitään laskujaan maksaa. Eikä nykyään voi tallettaa tililleenkään tonneja ilman selitystä lähteestä.

Vierailija
44/47 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on lahja ja annat kaikille täsmälleen saman summan. Vieläkin muistan kuinka ärsyttävää oli, että isoäitini antoi serkulleni x euroa (serkkuni oli ainoa lapsi perheessään) ja minun sekä veljeni piti vielä jakaa puoliksi tuo samainen summa x. Ei tuntunut reilulta!

Vierailija
45/47 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina tulee riitaa kun rahaa jaetaan. Eläissään saa lahjoittaa rahaa ja tavaraa kenelle vain.

Vierailija
46/47 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitäpä ap jos kysyisit siltä kahden lapsen vanhemmalta että kokeeko tämä vääräksi jos annat kaikille lapsenlapsille saman verran rahaa? Sitten on saanut ainakin mahdollisuuden vaikuttaa asiaan tarvittaessa.

Vierailija
47/47 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap; millaista summaa olet jakamassa?

Se n. 5000 e per lapsenlapsi jokusen vuoden välein varmaan sitten on se mikä tässä kannattaa antaa.

Ap

Laita se 138€/kk menemään jokaiselle lapsenlapselle. Helppo lopettaa puolin ja toisin jos tilanne muuttuu. Ja ensisijaisesti turvaa oma arkesi sitten joskus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi yksi