On kyllä järkytys miten Suomesta tuli hetkessä tylsä paikka kun kesä loppui
Ei mitään tekemistä. Ei ihme, että kaikki täällä on kännissä aina, miten muuten tätä maata kestää. Nyt pitäisi tätä pimeyttä ja kylmyyttä kestää ensi kesään saakka.
Koitin katsoa netistä onko Helsingissä mitään tekemistä viikonloppuna. En löytänyt mitään. Onko näin, että koko talvi on katsottava telkkaa ja notkuttava somessa?
Kommentit (71)
Mä opiskelen kieliä ja koodausta kansalaisopistossa ja avoimessa yliopistossa, teen käsitöitä, vapaaehtoistyötä eläinten parissa, käyn kävelyillä eri paikoissa, jumppaan kotona nettiohjauksen tahtiin...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://www.myhelsinki.fi/fi/näe-ja-koe/tapahtumat
https://www.hs.fi/menokone/
https://www.stadissa.fi/Sieltä vaan etsimään. Vastaavia luetteloita on monessa kaupungissa.
Tänä viikonloppuna on esim. teosvälitys 2021, monipuolista taidetta nähtävillä, sekä Rakkautta ja anarkiaa -elokuvafestivaali. Ja Helsinki biennaali jatkuu vielä tämän viikonlopun.On olemassa ihmisiä joita ei kyldyyri kiinnosta 💩 vertaa.
No se on ihan oma valinta jässähtää siihen junttimaisuuteen ja olla antamatta millekään uudelle edes mahdollisuutta elämässään.
Tai sitten voi olla avoin ja lähteä uteliaasti käymään erilaisissa tapahtumissa. Sanan 'kulttuuri' alle kun mahtuu ehkä miljoona ihan erilaista asiaa joista valita.
Mutta onhan se paljon helpompaa tietysti vain todeta että ei kiinnosta ja vetää ne lärvit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://www.myhelsinki.fi/fi/näe-ja-koe/tapahtumat
https://www.hs.fi/menokone/
https://www.stadissa.fi/Sieltä vaan etsimään. Vastaavia luetteloita on monessa kaupungissa.
Tänä viikonloppuna on esim. teosvälitys 2021, monipuolista taidetta nähtävillä, sekä Rakkautta ja anarkiaa -elokuvafestivaali. Ja Helsinki biennaali jatkuu vielä tämän viikonlopun.On olemassa ihmisiä joita ei kyldyyri kiinnosta 💩 vertaa.
No se on ihan oma valinta jässähtää siihen junttimaisuuteen ja olla antamatta millekään uudelle edes mahdollisuutta elämässään.
Tai sitten voi olla avoin ja lähteä uteliaasti käymään erilaisissa tapahtumissa. Sanan 'kulttuuri' alle kun mahtuu ehkä miljoona ihan erilaista asiaa joista valita.
Mutta onhan se paljon helpompaa tietysti vain todeta että ei kiinnosta ja vetää ne lärvit.
Voisinpa itsekin vetää lärvit. Mutta oon siitä onnellisessa asemassa, että ei mulla ole rahaa siihen. 20€ rahaa ja sillä pitäisi elää pari viikkoa. Ei muuta kuin nokka kohti metsää. Se on sentään vielä ilmaista.
Ne jotka ei ole käyneet, tai asuneet jossain kehitysmaissa, valittaa ja etsii vikoja suomesta.
Kannattaisi käydä katsomassa intian slummit ja afrikan puolella useampi maa, jos sieltä vaikka löytyisi se tekemisen meininki.
Aloittajalle pitää kaikki paketoida valmiiksi? Käytä mielikuvitusta ja kokeile kerrankin siedätkö yksin olemista viikon tai pari ilman, että tarvitsee paeta itseään ihmisjoukkoihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No nythän juuri voi tehdä toisin kun kesällä helvetillisessä paahteessa. sillon ei ollu mitään tekemistä. 4 seinän sillä 24/7 viileessä
Voi tehdä mitä?
Sitä minäkin ihmettelen mitä voi tehdä? Vettä sataa ja on kylmää ja ankeaa. Silloin kesähelteessä oli aivan mahtavaa olla ulkona.
Vain tylsillä ihmisillä on tylsää ;)
Vierailija kirjoitti:
Jyväskylä on nähty puolessa tunnissa kerran kymmenessä vuodessa tehdyn vierailun aikana.
Puolessa tunnissa nähty? Onko kiva tekeminen sinusta siis jotain rakennusten tuijottelua? Ja sekin pitäisi tapahtua helteessä auringon porottaessa kirkkaalta taivaalta?
Itse käyn kaikenmaailman kursseilla, luonnossa liikkumassa, tapahtumissa, ravintoloissa, keikoilla jne. Ja tietysti kavereiden kanssa järkkäillään illanistujaisia, leffailtoja yms. Ei ole tullut tylsää vaikka 36 vuotta olen täällä asunut.
Mitä nyt, ap? Etkö saakkaan talvesta energiaa?
Kaiken kaikkiaan koko avaus on kuin viisivuotiaan ”mitä mä tekisin?”- tyylinen vuodatus.
Vierailija kirjoitti:
Ne jotka ei ole käyneet, tai asuneet jossain kehitysmaissa, valittaa ja etsii vikoja suomesta.
Kannattaisi käydä katsomassa intian slummit ja afrikan puolella useampi maa, jos sieltä vaikka löytyisi se tekemisen meininki.
En ole käynyt eli en voi tietää millaista siellä on asua tai millaiselt elämä paikallisista tuntuu. Mutta se millaisen kuvan olen saanut.. eli siitä huolimatta että ihmiset elävät suuressa köyhyydessä alkeellisissa oloissa niin he nauttivat toistensa seurasta, puuhailevat ulkona iloisena kaikkea, on erilaisia tapahtumia, naiset istuvat ringissä tekemässä käsitöitä myyntiin ja elämä vaikuttaa jotenkin huolettomalta, vaikkei se sitä varmasti ole. Täällä Suomessa taas ulkona oleilu kelit on mennyttä, ulos menet sen verran että kävelet jonkun tunnin lenkin ja sitten kotiin istumaan telkun/kirjan/neulomuksen ääreen ja odottelemaan saunan lämpiämistä. Sitten sinne 8-16 työhön, joka ei ehkä niin kiinnosta mutta käytävä on, jotta saat rahaa välttämättömyyksiin. Näin menee monia kuukausia toukokuuta odotellen, jolloin pääsee taas ulos ja auringon säteet alkaa lämmittää.
Turha sanoa että pääsee sinne ulos talvella ja syksylläkin, pukeutumiskysymys, ei se ole sama asia.
Suomessa syksyn värit on komeat. Metsästä löytyy sieniä ja puolukoita. Joo, ymmärrän että kaikkia ei kiinnosta. Itse lähden syyslomalle italiaan.
Tervetuloa Turkuun. Täällä on tänä viikonloppuna Kansainväliset Suurmarkkinat Aurajoen rannalla. Aurinko paistaa vielä huomennakin, lämmintä +14 astetta. Ravintoloiden terassit täynnä ihmisiä, ihania herkkuja ja muita tavaroita myynnissä yli 100 kauppiaalla 25 eri maasta.
Suomalainen luonto ja ilmasto näkyvät ihmisissä. Juroahan täällä on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jyväskylä on nähty puolessa tunnissa kerran kymmenessä vuodessa tehdyn vierailun aikana.
Puolessa tunnissa nähty? Onko kiva tekeminen sinusta siis jotain rakennusten tuijottelua? Ja sekin pitäisi tapahtua helteessä auringon porottaessa kirkkaalta taivaalta?
Itse käyn kaikenmaailman kursseilla, luonnossa liikkumassa, tapahtumissa, ravintoloissa, keikoilla jne. Ja tietysti kavereiden kanssa järkkäillään illanistujaisia, leffailtoja yms. Ei ole tullut tylsää vaikka 36 vuotta olen täällä asunut.
Jyväskylä on kiva!
Kaveri asuu Keski-Euroopassa. Täys kesä siellä, yli 20 astetta reippaasti.
Valtaosa kansalaista masentuu syksyn tultua ja sinnittelee talven yli. Elämä alkaa uudestaan taas keväällä.
Ap on varmasti niitä ihmisiä, joille ei mikään kuitenkaan kelpaa, vaikka ehdottaisi mitä. Kaikkeen on joku tekosyy.
Mua vituttaa se, että ulos lähteminen on aina oma operaationsa lasten kanssa (varsinkin kun pienemmän kanssa siirtymiset on kauheaa tappelua tällä hetkellä). Kesä on parasta kun voi vaan astua ovesta ulos ja ruveta touhuamaan. Tästä syystä meidän perheessä ainakin ulkoilun määrä laskee kuin lehmän häntä kun tulee huonot ja viileät sekä sateiset kelit.
No nythän saa ja voi taas matkustaa etelään. Varaa reissu jonnekin aurinkoisempaan ja lämpöisempään kohteeseen, jos täällä muka on noin kamalaa ja tylsää.
Ihan samoja asioita ne ihmiset tekevät sielläkin. Eli käyvät ulkona syömässä, tapahtumissa, kauppakeskuksissa, leffassa, kävelyllä jne. Kaikkia noita voi harrastaa myös Suomessa, vuodenajasta riippumatta.
Tai vaihda kaveripiiriä jos "kaikki ovat aina kännissä kun eivät kestä pimeyttä ja kylmyyttä". Kuulostaa tekosyyltä juomiselle...