Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lähihoitajaopiskelijat ja napakoru

Vierailija
12.11.2014 |

Olen lähihoitajaopiskelija ja menossa on hohu 2 jakso teoriaa. Opettaja kertoi tänään hoidon tunnilla, että napakoru on vakava infektioriski varsinkin siellä harjoittelussa sitten. No aloin sitten ajattelemaan, että olisiko mun syytä ottaa se pois. En todellakaan halua vaarantaa omaa terveyttäni napakorun takia. Hohu harjoittelu alkaa tammikuussa, ehtiikö se napakorun iho parantumaan siihen mennessä? Onko muita, jotka on ottaneet napakorun pois harjoitteluun/työelämään mennessä? Ja miten mun tulisi hoitaa sitä napakorun ihoa nyt sitten tässä parantelu vaiheessa?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehtii paranemaan jos siinä joku infektio on. En tiedä miten se vaatteiden alta voisi haitata harjoittelua, ethän sinä siellä paidatta ole. Tietysti voi takertua johonkin jos on esillä jotenkin.
Sh

Vierailija
2/8 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettajan mielestä bakteerit kulkeutuu mun omissa käsissä sit töistä kotiin ja illalla suihkussa pestessä tarttuisi sitten napaan. Olin itekin aluksi sitä mieltä, että ei se sieltä paidan alta mitenkään kontaminoidu. En nyt tiedä mitä pitäisi tehdä. Kiitos vastauksestasi Sh.

AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos koru ei ole vasta laitettu ja lävistyshaava tuore, niin se lävistysreiän sisäpuolihan on ihan tavallista ihoa. Ei siitä mitkään pöpöt pääse yhtään helpommin minnekään kuin muualtakaan ihon läpi.

Napakoruhan laitetaan vatsan ihoon, navan yläpuolelle - ei siitä navan "pallukasta" läpi. Kun lävistyskohta on parantunut, ihossa on vähän kuin tosi lyhyt "tunneli", jonka sisäpuolikin on ihan tavallista ihoa. Eihän korviksien lävistyskohdatkaan ole avoimia haavoja ja omilla sairaanhoitajakavereillani on korviksetkin.

T. Napakorun omistaja

Vierailija
4/8 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata mennä sos. alalle, jos on lävistyksiä..

Vierailija
5/8 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

höpöhöpö! hyvin voit sitä pitää. käsissä olevat korut on kielletty. sekä ainakin psykiatrialla roikkuvat korvakorut, kaulakorut ym. mihin potilaat voi sekavuuspäissään tarttua ja repiä.

Vierailija
6/8 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 21:00"]Opettajan mielestä bakteerit kulkeutuu mun omissa käsissä sit töistä kotiin ja illalla suihkussa pestessä tarttuisi sitten napaan. Olin itekin aluksi sitä mieltä, että ei se sieltä paidan alta mitenkään kontaminoidu. En nyt tiedä mitä pitäisi tehdä. Kiitos vastauksestasi Sh.

AP
[/quote]
Kannattaa toki tehdä koulun ohjeiden mukaan mutta saahan hoitajalla olla korvakorutkin. Jos napa on ärtynyt varmaan suihkuttelu vedellä riittää ja bepanthen.
T. Sh

Vierailija
7/8 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 21:09"]Ei kannata mennä sos. alalle, jos on lävistyksiä..
[/quote]
Entä hoitoalalle?

Vierailija
8/8 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 21:00"]

Opettajan mielestä bakteerit kulkeutuu mun omissa käsissä sit töistä kotiin ja illalla suihkussa pestessä tarttuisi sitten napaan. Olin itekin aluksi sitä mieltä, että ei se sieltä paidan alta mitenkään kontaminoidu. En nyt tiedä mitä pitäisi tehdä. Kiitos vastauksestasi Sh. AP

[/quote]

ja sitten mennään niin huuhaa-linjalle, että. Oliko opettaja eläkeikäinen? Mieti itsekin, montako kertaa desinfioit kätesi työpäivän aikana, tottakai peset kotiin tullessa. Aika megapöpö saa olla mikä napaan hyppää, varsinkin jos se on tervehtynyt eli ihan vaan ihossa kiinni oleva koru eikä infektioporttia ole. Suurempi infektioriski on paperihaava siinä sormessa.... Napakoru hoitoalalla on tarttumariski, menee samaan kategoriaan roikkuvien korvakorujen kanssa. Korvakoruissa on vielä sekin, että niitä saattaa huomaamatta työpäivän aikaan räplätä, toivottavasti kukaan ei kahvipöydässä napaansa kaivele.

onnea harjoitteluun ja pidä tästä lähin näkymättömissä olevat asiat omana tietonasi :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kolme