Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saunalahti ja outo lasku???????

Vierailija
12.11.2014 |

Jaahas... Saunalahti lähetti minulle tekstiviestillä 5 euron laskun, MUTTA MISTÄ? Vanha laajakaistaliittymä suljettiin heinäkuussa muuton takia ja kun kysyin myyjältä "onko tämä tällä selvä", hän vastasi juu kyllä vaan.

Miksi ihmeessä vanha asiakasnumero sitten näkyy yhä netissä? Uudessa kodissa oli ilmainen saunalahden laajakaista, mutta sitä varten piti kuitenkin avata uusi liittymä. Nyt netissä minulla näkyy olevan kaksi asiakasnumeroa (??). 

Jos edellinen liittymä on suljettu kuukausia sitten ja nykyinen on 0 e/kk, niin mistä hitosta tuo 5 e on repäisty? Oma Saunalahti -sivustolla avoimet laskut -sivulla ei näy mitään. Kuvittelevatko oikeasti, että maksan yhtään mitään, jos en saa mistään tietoa, mistä pitää maksaa?

Ottaa kyllä niin paljon pannuun ruveta selvittelemään tällaisia asioita :( Huomennakin kiireinen työpäivä, eikä mulla ole aikaa säätää tällaisen suhteen! Viimeksi jonottelin saunalahden asiakaspalveluun 50 minuuttia hissimusiikkia kuunnellen ja lopulta, kun pääsin langan päähän, minulle yritettiin kauppailla vaikka mitä - vaikka halusin vain sulkea liittymän (juu en halua tässä sattumalta vaihtaa puhelinliittymääni ja juu ei - en myöskään halua maksullista laajakaistaliittymää, kun on mahdollisuus maksuttomaankin).

'Vastedes pysyn kaukana Elisasta ja Saunalahdesta.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 20:47"]

[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 20:02"]

[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 19:57"]

[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 19:53"]

A) katso laskun erittely

B) soita asiakaspalveluun

c) älä kysy av:lta ratkaisua asiaan

 

tasan 5€ lasku viittaisi maksumuistutukseen. Ota myös huomioon, että monilla yrityksillä on minimilaskutus 20€. Mikäli tuo summa ei tule täyteen tietyssä ajassa, lähtee avoinna oleva summa. Tämä väli on monesti 3 tai 6kk

[/quote]

Jos luit viestin, niin AP:lle ei pitäisi tulla missään kuussa euroakaan laskua ja hän ei asian vuoksi halua jonotella hissimusiikkia kuunnellen aspaan melkein tuntia, kuten joskus aiemmalla kerralla kun hän oli asiaansa yrittänyt hoitaa. Ei ole asiakkaan asia edes yrittää hoitaa sellaista asiaa, johon on itse syytön, saatika jonotella maksulliseen puhelimeen. Vittuako lähettävät perusteettomia laskuja.

[/quote]

 

Luin ja yritän miettiä mistä lasku saattaisi olla peräisin. Kyseessähän voi olla lasku ajalta ennen heinäkuuta.

[/quote]

Miksei sitä näy OmaSaunalahti -palvelussa laskujen tiedoissa? Miksi se on lähetetty vasta nyt jos heinäkuussa lopetetusta liittymästä joku loppumaksu olisi tullutkin, uusi osoitehan heillä on ollut tiedossa koko ajan. Lasku haiskahtaa ihan tuulesta temmatulta, sitä paitsi juuri tuollaisten aiheettomien laskujen vuoksihan operaattorit ovat ainakin pari kertaa vuodessa uutisissa :)

[/quote]

 

En lähde ottamaan kantaa yksittäiseen laskuun, mutta operaattorilla työskennelleenä voi asiakkaat jakaa kahteen  ryhmään.

Niihin, jotka ymmärtävät että operaattorilla on miljoonia laskuja lähetettävänä joka kuukausi ja laskutusketjussa monia muuttujia. Nämä asiakkaat lukevat laskunsa erittelyt ja tulevat tarvittaessa liikkeeseen ja kysyvät neuvoa. Nämä asiakkaat ymmärtävät etteivät operaattorit lähetä laskuja ilkeyttään ja että esimerkiksi myyjän inhimillinen virhe voi olla syy virheelliseen laskuun - ei operaattorin ilkeä salajuoni. He myös ymmärtävät, että asiakaspalvelukohtaaminen on kuin mikä tahansa tapaaminen. Kun olet ystävällinen, on asiakaspalvelija sitä myös sinulle ja selvittää asian.

toinen ryhmä on hyvin pitkälti ensimmäisen vastakohta. Heille operaattori on lähtökohtaisesti paha. Jos mitään epäkohtia ilmenee, ei hän suinkaan kysy neuvoa, vaan hautoo asiaa sisällään aikansa ja antaa sitten operaattorin kuulla kunniansa. Hän odottaa opetaattorilta 24/7 palvelua ilmaiseksi, ilmaisia puhelimia tai vähintään suojia laitteisiinsa. Asiakaspalvelijat ja myyjät ovat heille roskasakkia,eikä näitä tarvitse kohdella kuin ihmistä. Vika ei koskaan ole heissä, vaan vika on aina operaattorissa.

 

Ymmärrän toki, että huono asiakaspalvelukokemus jättää huonon maun, mutta en siltikään lähtisi koko yritystä vetämään lokaan tämän takia.

Vierailija
2/18 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 21:28"][quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 20:47"]

[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 20:02"]

[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 19:57"]

[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 19:53"]

A) katso laskun erittely

B) soita asiakaspalveluun

c) älä kysy av:lta ratkaisua asiaan

 

tasan 5€ lasku viittaisi maksumuistutukseen. Ota myös huomioon, että monilla yrityksillä on minimilaskutus 20€. Mikäli tuo summa ei tule täyteen tietyssä ajassa, lähtee avoinna oleva summa. Tämä väli on monesti 3 tai 6kk

[/quote]

Jos luit viestin, niin AP:lle ei pitäisi tulla missään kuussa euroakaan laskua ja hän ei asian vuoksi halua jonotella hissimusiikkia kuunnellen aspaan melkein tuntia, kuten joskus aiemmalla kerralla kun hän oli asiaansa yrittänyt hoitaa. Ei ole asiakkaan asia edes yrittää hoitaa sellaista asiaa, johon on itse syytön, saatika jonotella maksulliseen puhelimeen. Vittuako lähettävät perusteettomia laskuja.

[/quote]

 

Luin ja yritän miettiä mistä lasku saattaisi olla peräisin. Kyseessähän voi olla lasku ajalta ennen heinäkuuta.

[/quote]

Miksei sitä näy OmaSaunalahti -palvelussa laskujen tiedoissa? Miksi se on lähetetty vasta nyt jos heinäkuussa lopetetusta liittymästä joku loppumaksu olisi tullutkin, uusi osoitehan heillä on ollut tiedossa koko ajan. Lasku haiskahtaa ihan tuulesta temmatulta, sitä paitsi juuri tuollaisten aiheettomien laskujen vuoksihan operaattorit ovat ainakin pari kertaa vuodessa uutisissa :)

[/quote]

 

En lähde ottamaan kantaa yksittäiseen laskuun, mutta operaattorilla työskennelleenä voi asiakkaat jakaa kahteen  ryhmään.

Niihin, jotka ymmärtävät että operaattorilla on miljoonia laskuja lähetettävänä joka kuukausi ja laskutusketjussa monia muuttujia. Nämä asiakkaat lukevat laskunsa erittelyt ja tulevat tarvittaessa liikkeeseen ja kysyvät neuvoa. Nämä asiakkaat ymmärtävät etteivät operaattorit lähetä laskuja ilkeyttään ja että esimerkiksi myyjän inhimillinen virhe voi olla syy virheelliseen laskuun - ei operaattorin ilkeä salajuoni. He myös ymmärtävät, että asiakaspalvelukohtaaminen on kuin mikä tahansa tapaaminen. Kun olet ystävällinen, on asiakaspalvelija sitä myös sinulle ja selvittää asian.

toinen ryhmä on hyvin pitkälti ensimmäisen vastakohta. Heille operaattori on lähtökohtaisesti paha. Jos mitään epäkohtia ilmenee, ei hän suinkaan kysy neuvoa, vaan hautoo asiaa sisällään aikansa ja antaa sitten operaattorin kuulla kunniansa. Hän odottaa opetaattorilta 24/7 palvelua ilmaiseksi, ilmaisia puhelimia tai vähintään suojia laitteisiinsa. Asiakaspalvelijat ja myyjät ovat heille roskasakkia,eikä näitä tarvitse kohdella kuin ihmistä. Vika ei koskaan ole heissä, vaan vika on aina operaattorissa.

 

Ymmärrän toki, että huono asiakaspalvelukokemus jättää huonon maun, mutta en siltikään lähtisi koko yritystä vetämään lokaan tämän takia.
[/quote]

Kiteytit kyllä asiakkaiden syvimmän olemuksen todella hyvin! T. Kollega

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee mieleen eräs herrasmies, joka tuli raivoa uhkuten asioimaan myymälään. Löi nettitikun pöytään ja raivosi, kun netti on hidas ja laskuja ei tule. Tässä vaiheessa hän oli jo vaihtanut toiselle operaattorille muut palvelunsa.

 

Selviteltiin asiaa ja tuli kaksi asiaa ilmi: asiakas oli tehnyt E-lasku -sopimuksen pankin kanssa, joten laskut tulivat suoraan hänelle verkkopankkiin ja nettitikku oli pakotettu käyttämään 2G -verkkoa. Kumpikin asia sellaisia, joita operaattori ei pysty tekemään. Silti asiakkaan mukaan syy oli nimenomaan operaattorissa, ei hänessä. 

 

Lopputulema: asiakas kirosi, kääntyi kannoillaan ja vannoi ettei enää koskaan vilkaisekkaan meidän suuntaan.

 

nimim. Asiakas on aina oikeassa?

Vierailija
4/18 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sauniksen piste näyttää olevan jokaisessa kauppakeskuksessa ja oranssipaitaiset miehet juoksevat perässäsi melkein WC-paperihyllyllekin. Hoida asia siellä, älä puhelimessa. Sanot että selvittäkääpäs tämä asia siinä joutessanne kun ei teillä muutakaan järkevää tekemistä taida olla.

Vierailija
5/18 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähetä sähköpostia, vastaavat heti.

Vierailija
6/18 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miks et soita/laita viestiä asiakaspalveluun?

En sulle Soneraakaan suosittele! 

Nimim. Sonerasta juuri onneksi eroon päässyt!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/18 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihje: myymälöissä ei kannata yrittää hoitaa mitään laskutukseen liittyvää. Myyjillä ei ole siihen koulutusta. Kun soitat asiakaspalveluun, pääset keskustelemaan nimenomaan laskutuksessa työskentelevän henkilön kanssa.

Vierailija
8/18 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niissä laskuissa se kerrotaan. Jos on sähköpostilasku, tieto löytyy liitteenä olevasta laskusta, vaikka muuten maksutiedot on viestissä. Minulle tuli elisalta 5€ lasku vähän aikaa sitten. Se oli myöhästymismaksu heinäkuun laskusta, kun lasku oli mennyt vanhaan osoitteeseen ja ehti tulla muistutus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/18 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita sieltä oma.saunalahden kautta postia, niin vastaavat kun ehtivät. Ei tarvitse jonotella mihinkään.

Vierailija
10/18 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 19:36"]

Vihje: myymälöissä ei kannata yrittää hoitaa mitään laskutukseen liittyvää. Myyjillä ei ole siihen koulutusta. Kun soitat asiakaspalveluun, pääset keskustelemaan nimenomaan laskutuksessa työskentelevän henkilön kanssa.

[/quote]

No mihin niillä on sitten koulutus XD Minä olen kyllä hoitanut yhden laskuasiani siellä, kyse oli juurikin tuollaisesta täysin perusteettomasta laskusta, jos eivät osaa, soittakoot itse jollekin joka osaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/18 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 19:34"]No miks et soita/laita viestiä asiakaspalveluun?

En sulle Soneraakaan suosittele! 

Nimim. Sonerasta juuri onneksi eroon päässyt!
[/quote]
Soitinkohan mä sulle tässä yks päivä, ainakin reaktio oli puhelimessa samanlainen.. :D
T. Soneran pm

Vierailija
12/18 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

A) katso laskun erittely

B) soita asiakaspalveluun

c) älä kysy av:lta ratkaisua asiaan

 

tasan 5€ lasku viittaisi maksumuistutukseen. Ota myös huomioon, että monilla yrityksillä on minimilaskutus 20€. Mikäli tuo summa ei tule täyteen tietyssä ajassa, lähtee avoinna oleva summa. Tämä väli on monesti 3 tai 6kk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/18 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 19:53"]

A) katso laskun erittely

B) soita asiakaspalveluun

c) älä kysy av:lta ratkaisua asiaan

 

tasan 5€ lasku viittaisi maksumuistutukseen. Ota myös huomioon, että monilla yrityksillä on minimilaskutus 20€. Mikäli tuo summa ei tule täyteen tietyssä ajassa, lähtee avoinna oleva summa. Tämä väli on monesti 3 tai 6kk

[/quote]

Jos luit viestin, niin AP:lle ei pitäisi tulla missään kuussa euroakaan laskua ja hän ei asian vuoksi halua jonotella hissimusiikkia kuunnellen aspaan melkein tuntia, kuten joskus aiemmalla kerralla kun hän oli asiaansa yrittänyt hoitaa. Ei ole asiakkaan asia edes yrittää hoitaa sellaista asiaa, johon on itse syytön, saatika jonotella maksulliseen puhelimeen. Vittuako lähettävät perusteettomia laskuja.

Vierailija
14/18 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 19:36"]

Vihje: myymälöissä ei kannata yrittää hoitaa mitään laskutukseen liittyvää. Myyjillä ei ole siihen koulutusta. Kun soitat asiakaspalveluun, pääset keskustelemaan nimenomaan laskutuksessa työskentelevän henkilön kanssa.

[/quote]

sisäpiirivinkki: myymälöissä nimenomaan kannattaa pyytää selvitystä, sillä myymälöistä saa aina suoran yhteyden aspaan. yksityiskokemuksen mukaan itse aspaan soittaminen on yhtä tyhjän kanssa, jos nyt edes läpi pääsee. myymälän jampat hommiin vaan, kyllä se siitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/18 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 19:59"]

[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 19:36"]

Vihje: myymälöissä ei kannata yrittää hoitaa mitään laskutukseen liittyvää. Myyjillä ei ole siihen koulutusta. Kun soitat asiakaspalveluun, pääset keskustelemaan nimenomaan laskutuksessa työskentelevän henkilön kanssa.

[/quote]

sisäpiirivinkki: myymälöissä nimenomaan kannattaa pyytää selvitystä, sillä myymälöistä saa aina suoran yhteyden aspaan. yksityiskokemuksen mukaan itse aspaan soittaminen on yhtä tyhjän kanssa, jos nyt edes läpi pääsee. myymälän jampat hommiin vaan, kyllä se siitä.

[/quote]

niin siis myymälöistä kun soitetaan aspaan, he pääsee suoraan jonon ohi na. kauppiastukeen, ja aina jollekin enemmän tietävälle ja paremmin valtuutetulle tiiminvetäjälle tai ryhmänohjaajalle tms.

Vierailija
16/18 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 19:57"]

[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 19:53"]

A) katso laskun erittely

B) soita asiakaspalveluun

c) älä kysy av:lta ratkaisua asiaan

 

tasan 5€ lasku viittaisi maksumuistutukseen. Ota myös huomioon, että monilla yrityksillä on minimilaskutus 20€. Mikäli tuo summa ei tule täyteen tietyssä ajassa, lähtee avoinna oleva summa. Tämä väli on monesti 3 tai 6kk

[/quote]

Jos luit viestin, niin AP:lle ei pitäisi tulla missään kuussa euroakaan laskua ja hän ei asian vuoksi halua jonotella hissimusiikkia kuunnellen aspaan melkein tuntia, kuten joskus aiemmalla kerralla kun hän oli asiaansa yrittänyt hoitaa. Ei ole asiakkaan asia edes yrittää hoitaa sellaista asiaa, johon on itse syytön, saatika jonotella maksulliseen puhelimeen. Vittuako lähettävät perusteettomia laskuja.

[/quote]

 

Luin ja yritän miettiä mistä lasku saattaisi olla peräisin. Kyseessähän voi olla lasku ajalta ennen heinäkuuta.

Vierailija
17/18 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 20:02"]

[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 19:57"]

[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 19:53"]

A) katso laskun erittely

B) soita asiakaspalveluun

c) älä kysy av:lta ratkaisua asiaan

 

tasan 5€ lasku viittaisi maksumuistutukseen. Ota myös huomioon, että monilla yrityksillä on minimilaskutus 20€. Mikäli tuo summa ei tule täyteen tietyssä ajassa, lähtee avoinna oleva summa. Tämä väli on monesti 3 tai 6kk

[/quote]

Jos luit viestin, niin AP:lle ei pitäisi tulla missään kuussa euroakaan laskua ja hän ei asian vuoksi halua jonotella hissimusiikkia kuunnellen aspaan melkein tuntia, kuten joskus aiemmalla kerralla kun hän oli asiaansa yrittänyt hoitaa. Ei ole asiakkaan asia edes yrittää hoitaa sellaista asiaa, johon on itse syytön, saatika jonotella maksulliseen puhelimeen. Vittuako lähettävät perusteettomia laskuja.

[/quote]

 

Luin ja yritän miettiä mistä lasku saattaisi olla peräisin. Kyseessähän voi olla lasku ajalta ennen heinäkuuta.

[/quote]

Miksei sitä näy OmaSaunalahti -palvelussa laskujen tiedoissa? Miksi se on lähetetty vasta nyt jos heinäkuussa lopetetusta liittymästä joku loppumaksu olisi tullutkin, uusi osoitehan heillä on ollut tiedossa koko ajan. Lasku haiskahtaa ihan tuulesta temmatulta, sitä paitsi juuri tuollaisten aiheettomien laskujen vuoksihan operaattorit ovat ainakin pari kertaa vuodessa uutisissa :)

Vierailija
18/18 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

stuin lopulta hirveän säätämisen jälkeen vaihtamaan pois saunalahdelta/elisalta kun olivat juoksuttaneet minua ensin ympäri suomea, joku aika tämän jälkeen sain viimeisen laskun jälkeen about 5e laskun ilman mitään selitystä. Menin käymään heidän toimipisteessään ja kysyin syytä laskuun ja käskin mitätöidä sen. Työntekijällä ei aavistustakaan mikä lasku tämä on, soitteli moneen eri paikkaan ja puhelu siirrettiin aina eteenpäin eikä kellään ollut aavistustakaan mikä lasku tämä on eikä siitä löytynyt mitään tietoa mistään. Lopulta vaan työntekijä veti hatusta jonkun selityksen ja käski maksaa. Etsin netistä jotain palaute numeroa, en löytänyt, lopulta löysin jonkun aluepäällikkön sähköpostin ja laitoin ilkeää viestiä, ei kukaan sieltä vastannut. Käytän puhelinta tosi vähän mutta ovat saunalahdelta onnistuneet aina huijaamaan minulle sellaisen liittymän mikä maksaa 50e kuussa, lisäksi heidän netti tikku ei toiminut kaupungin keskustassa. Kannattaa vaihtaa pois kaikkien tältä huijari yritykseltä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi yhdeksän