Vastaatteko rehellisesti terveyskyselyjen alkokohtaan?
Kannattaako vastata rehellisesti, vai sanoa nolla annosta viikossa tai yksi annos viikossa? Jos todellisuus on 4-6 annosta viiniä tms?
Kommentit (12)
Ei, koska terveydenhuollon ammattilaiset osaavat kertoa ilmoitetun määrän kolmella, jolloin ollaan ehkä lähellä totuutta.
Vastaa kummin vaan, eipä sillä nyt mitään merkitystä oikeastaan ole kun määrät on noin pieniä.
Itse olen valehdellut kun olen suurkuluttaja enkä ole halunnut apua juomiseeni.
Tietysti vastaan. En käytä alkoholia ollenkaan.
Omaan työterveystarkastukseen kuuluu maksakoe. En käytä alkoholia, ja sen näkee tuloksestakin.
En vastaa rehellisesti mihinkään kyselyihin. Se on vastoin periaatteitani.
Vastaan. Silloin kun käytin, vastasin rehellisesti, että kyllä jos juomaan kunnolla lähtee, niin saattaahan se mennä 20 annosta vrk aikana. Lääkäri katsoi mua silmät pyöreinä, että juotko sä 40 annosta päivän aikana? Hämmennyin itsekin niin hänen tuplauksestaan, etten osannut korjata.
Myöhemmin kun olin jo raitistunut, hoitaja kysyi miten se alkoholin käyttö. Sanoin, etten käytä ollenkaan, niin tuumasi, että sehän nähdään ja määräsi mut verikokeisiin, jotka kertoo alkoholin käytöstä. Eivät ole näköjään tottunut rehellisyyteen näissä asioissa.
Tietenkin vastaan. En käytä päihteitä, joten ei mitään syytä salailla ja koska päihteet ei ole minulle ongelma, ei ole mitään syytä myöskään huijata vastauksissa.
Vierailija kirjoitti:
Omaan työterveystarkastukseen kuuluu maksakoe. En käytä alkoholia, ja sen näkee tuloksestakin.
Mä käytän ja mun maksa-arvot on aina hyvät. Ei kerro yhtään mitään, ennenkuin on jo jotain vialla, eikä se välttämättä liity alkoholiin.
Kannattaa vaan vastata nolla annosta viikossa, jos määrät noin pieniä.
En. Olen joskus vastannut (muutama känni vuodessa eli 2-4 krt). Sain mukaani AA:n esitteen.
Riippuu kuka kysyy. Neuvolassa lappuun laitetaan ettei ikinä yhtään ja jos otetaan niin max pari kertaa vuodessa. Työterveyteen laitan rehellisemmin sen muutaman saunaoluen mikä viikossa menee.
Vastaan. Ei siitä ole koskaan ollut mitään haittaa. Parempi että heidän päätöksensä perustuvat oikeaan tietoon.