Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olisitko hoksannut hakea lapset päikystä tässä tilanteessa?

Vierailija
12.11.2014 |

Meidän perheessä mies tekee pitkää työpäivää. Tulee kotiin usein n. klo 18-19 ja työmatkojakin on silloin tällöin. Minä haen aina lapset päiväkodista, jos ei muuta sovita.

Kun työpaikkani pikkujoulupäivä selkisi, kysyin onko aika miehelle ok. Mies sanoi, että ei ole mitään työmatkaa tms., joten ok, hän on illan lasten kanssa. Kerroin että menemme eka ravintolaan syömään klo 17 ja sitten teatteriin klo 19.30.

Nyt sitten ne pikkujoulut ovat tulossa niin mies oli yllättynyt että oletin hänen hakevan lapset päiväkodista. Hän oletti, että haen lapset töiden jälkeen ja sitten painelen tukka putkella autolla takaisin naapurikaupunkiin. Olin itse ajatellut jääväni suoraan töistä pikkujouluihin. Työaika loppuu klo 16, matkaan menee n. 30 min suuntaansa.

Selvä kommunikaatiokatkoshan tässä on, mutta olisitko sinä tajunnut että myös lasten haku kuuluu sopimukseen. Aikataulut olivat miehellä tiedossa.

Täytyy tietenkin jatkossa olla selvempisanainen. Mm. sanoa että anna niille lapsille illalla ruokaa, hoida iltapesut ja nukkumaanlaitot.

Niin, ja ongelma on siis se, että päikky menee kiinni klo 17 ja miehellä on palaveri sovittuna klo 16-17.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tämä ole mikään ongelma, eli mies voi olla osallistumatta palaveriin tai voi hoitaa sen etänä. 

Minua vaan kummastutti tuo miehen suuri yllätys. Hän ei koskaan ole mennyt pikkujouluihin autolla, nyt piti itsestäänselvänä että minä menen. Onneksi asia tuli puheeksi, muuten lapset olisivat jääneet hakematta.

ap

Vierailija
22/33 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 15:42"]

Ei tämä ole mikään ongelma, eli mies voi olla osallistumatta palaveriin tai voi hoitaa sen etänä. 

Minua vaan kummastutti tuo miehen suuri yllätys. Hän ei koskaan ole mennyt pikkujouluihin autolla, nyt piti itsestäänselvänä että minä menen. Onneksi asia tuli puheeksi, muuten lapset olisivat jääneet hakematta.

ap

[/quote]

No jos sinä aina haet lapset päikystä, on mielestäni ihan normaalia, että mies oletti niin nytkin, kun ei siitä ollut erikseen puhetta. Mutta joo, noin luovan alan perjantaipalaverit...:D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 14:59"]

Me oltais automaattisesti sovittu tuo asia. Ohis, palaveri perjantaina tuohon aikaan?

[/quote]

Ohis: minun miehelläni saattaa olla palavereita vielä yhdeksän aikaan illallakin. Perjantainakin. Kaikki eivät tee toimistotunteja.

Vierailija
24/33 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen tajuaa, mies ei. Jos asioit miehen kansssa, ole selväsanainen, älä oleta ja kertaa aikataulu ja tapahtumat.

Vierailija
25/33 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 15:55"]

Me oltais automaattisesti sovittu tuo asia. Ohis, palaveri perjantaina tuohon aikaan?

[/quote]

Ohis: minun miehelläni saattaa olla palavereita vielä yhdeksän aikaan illallakin. Perjantainakin. Kaikki eivät tee toimistotunteja.

[/quote]

Mullakin saattaa olla... tai aamulla aikaisin. Mutta pääsääntöisesti perjantai-illat ja viikonloput pyritään pitäämään ihan oikeaa vapaata. Näin on ollut useammassakin eri firmassa joista tiedän/tuttuja töissä tms.

Vierailija
26/33 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kans vähän kallistun sille kannalle, että jos sinä aina haet lapset ja miehellä aina tuolloin palaveri, niin en ihmettele, että hän oletti homman menevän samoin nytkin, kun asiasta ei erikseen sovittu.

mitta hyvä, ettei asiasta tullut riitaa ja että se selvisi ajoissa :-)

Vierailija
27/33 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 16:01"]

Nainen tajuaa, mies ei. Jos asioit miehen kansssa, ole selväsanainen, älä oleta ja kertaa aikataulu ja tapahtumat.

[/quote]

Näin juuri! Kerro suorasanaisesti, mitä kaikkea pikkujouluihin meno tarkoittaa

- lasten haku, myös vaatteiden yms muistaminen, mahdollisesit kuravaatteet viikonloppupesuun ym.

- iltaruoat, iltatoimet

- seuraavana aamuna lasten kanssa herääminen, että rouva saa nukkua vähän pidempään jne.

Vierailija
28/33 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 15:55"]

[/quote]

[/quote]Joskus aiemminkin on täällä tullut puheeksi, että miehelläni on usein palavereja iltaisin.  Aina se hetättää huvittumista tai epäuskoisuutta muissa.  Koska tiedän että mies menee töihin usein vasta klo 9-10, niin en yhtään ihmettele että palavereja on pakkokin olla iltaisin (varsinkin kun moni menee töihin vielä myöhemmin). Mies hoitaa palavereja usein myös etänä kotona ja tällöin kuulen, että työasioita siinä selvästi puhutaan, vaikka en vieressä kuuntelisikaan. Mies tekee usein töitä iltaisin ja jopa öisin koneella kotona ja nähtävästi iso osa kavereista samoin, kun chatissa juttelevat niistä työjutuista.

ap 

Vierailija
29/33 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 14:57"]

Palaveri perjantaina 16-17 ja juuri samana päivänä kuin sinun pikkujoulut.... pistä lotto vetämään saat vielä lisänumeronkin oikein tuolla tuurilla.

[/quote]

Kaikki ei työskentele virastoissa kasista neljään. Itselleni on ihan normaalia, että pitää palaveerata tai soitella ihmisille viikonloppuisinkin ja ulkomaille vaikka keskellä yötäkin.

Vierailija
30/33 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä helvetistä se mies tietää mitä olet ajatellut, jos et kerro sitä hänelle?

Vierailija
31/33 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistui mieleen tapaus yli 10v takaa:

Olin lähdössä yli 100 km päähän yöksi erääseen harrastukseeni liittyen. Olin pitkään puhunut, että lähden lauantaina puoli kahdeksalta ja palaan sunnuntaina iltapäivällä. Lähtöä edeltävänä perjantai-iltana sitten mies sanoi, että nukkuu seuraavana aamuna pitkään, koska sunnuntaina joutuu heräämään lasten kanssa. Totesin, että jouduthan huomennakin heräämään, koska lähden puoli kahdeksalta. Vasta silloin miehelle selvisi, että tarkoitan AAMULLA puoli kahdeksalta. Hän ei voinut käsittää, että joku olisi la-aamuna klo 7.30 menossa johonkin. Minä puolestani kyselin, että mitä järkeä olisi lähteä yli 100km päähän la-iltana 19.30, kun aikoo lähteä sieltä jo su puolen päivän aikaan pois. Miehille pitää kaikki sanoa SELVÄSTI.

Vierailija
32/33 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luovalla alalla palaveri perjantaisin klo 16-17 tarkoittaa yhdessä drinksujen kiskomista.

nimim. luovalla alalla

Vierailija
33/33 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 15:08"]

Ajatuskatko molemmin puolin. Sinä et hoksannut sanoa, että olet menossa töistä suoraan ja että miehen pitäisi myös hakea lapset ja mies ei hoksannut laskea, ettet millään ehdi neljän ja viiden välissä töistä päiväkodin kautta kotiin ja sieltä pikkujouluihin ja että hän ei ehdi ennen lähtöäsi kotiin.

[/quote]

mies on voinut ajatella että nainen lähtee aiemmin töistä. 

nainen sanoi että tietää miehellä olevan lähes joka perjantai palaveri tuohon aikaan.