Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mitä tehdä kun opintotukikuukaudet loppuvat

tuleva yhteiskunnan loinen koska kela, saatana
24.09.2021 |

minulla on maisteri jolla ei työllisty. Olen harkinnut mennä opiskelemaan toisen maisterin esimerkiksi tietojenkäsittelyä. Arvosanani ovat hyvät, voisin kävellä sisään. Ongelmana on se että opintotukikuukaudet loppuvat kesken.

Onko siis niin että minun on joko lahottava työmarkkinatuella tai myytävä kaikki säästöni opiskellessani jotta voisin elää kunnes lopulta päädyn toimeentulotuelle?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töihin ja opiskele samalla. Niin me muutkin tekevät.

Vierailija
2/15 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä menetä toivorikkauttasi! Kyllä tulevaisuudessakin tarvitaan vessojen siivoojia!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten opintotukikuukaudet määräytyvät, miten ne voi loppua? Kyselee tyhmä.

Vierailija
4/15 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommentti #1 sanoi sen minkä pitäisi olla ihan itsestään selvää mutta näköjään ei ap sinulle ole. Mistä pullamaasta olet tänne tupsahtanut?

Vierailija
5/15 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Montakos tutkintoa yhteiskunnan pitäisi sinulle maksaa? 

Ja jos et saa opintotukea ja laina on nostettu, saat toimeentulotukea. Mahdollisesti voit myös saada työmarkkinatukea, jos opiskelu on työllistymisen kannalta merkittävää.

Vierailija
6/15 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mee pahsska röihin

Vierailija
7/15 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei Kela voi tukea useaan ammattiin opiskelua. Kysy työkkärista, voiko mitään saada, jos et kerran nykyisessä ammatissa työllisty.

Vierailija
8/15 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko työnteosta koskaan kuullut & älä avaa monta ketjua.

Vierailija
9/15 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit hakea lisäkuukausia.

Vierailija
10/15 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos opintotuki on nostettu, mutta ei ole ottanut lainaa? Jos ei voi saada enää opintotukea niin ei kai voi saada enää lainaakaan? Ja jos ei ole nostanut lainaa, niin ei saa toimeentulotukea, eli eikö oikeasti saa mistään pennin latia?

Miten hyvinvointiyhteiskunta voi jättää ihmisen noin heitteille, joka haluaa kehittää itseään ja työllistyä eikä jäädä loppuiäksi työttömäksi väärän tutkinnon takia?

Vierailija
11/15 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloita DEFA heti, niin selviät parin vuoden maisteriopinnoilla. Gradun voit tehdä töiden ohessa, eli reilu vuosi opiskelua riittää.

Vierailija
12/15 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amikseen. Toisella asteella ei ole tukikuukausia.

Mene vaikka johokin pilipalikouluun merkonomilinjalle, ja opiskelet siellä jossain etälinjalla. Nostat siihen merkonomitutkintoon tuet ja opiskelet samalla yliopistossa uuden tutkinnon.

13/15 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen pahasti sairas ja tällä hetkellä sairaslomalla. pelkkä opiskeluun pystyminen on toiveikasta, mutta anteeksi nyt vain että haluan elätellä toivoa tulevaisuudesta.

viimeksi kun olin opiskelemassa tein niin paljon töitä etten jossain vaiheessa enää pystynyt kävelemään.

mutta oijoi, olet oikeassa, olen hirveä laiska pullamössöihminen

Vierailija
14/15 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menet töihin.

Opiskelet iltaisin/viikonloppuisin.

Minä tein yhden väikkärin sillä tavalla.

Vierailija
15/15 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömyystuella voi opiskella, mutta siinä on se catch, että kaikkea opiskelua TE-toimisto ei puolla. Pitää selvästi osoittaa, että opiskelu parantaa työllistymismahdollisuuksia. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan viisi