Miksi ihmiselle ei riitä eläimen liha vaan pitää ahnehtia ja syödä myös sisäelimiä?
Miksi jotkut haluaa syödä sydäntä, kieltä.. Maksaa jne ? 🤢
Kommentit (41)
Mitä se sydän on muuta kuin lihaa?
Musta tää kysymys on älyttömän tyhmä. Eikö ole hyvä että eläin hyödynnetään kokonaan?
Ap:n mielestä elukoita pitää kiduttaa, tappaa ja heittää kaatopaikalle muu paitsi sisäfile.
Lähitulevaisuudessa ap saa olla iloinen, jos rahansa riittää edes sorkkaan tai nahkaan.
Se siitä ja väitteestä, että lihansyönti olisi älykkyyden avaintekijä.
Mitä ahnehtimista se on? Jos eläinparka on joutunut heittämään henkensä, on eettisesti oikein, että kaikki tulee käytettyä.
Kun mun ei-vegevieraat ovat yövyttyään jättäneet jääkaappiin maitoa ja juustoa, annan ne naapurille, ”ettei lehmää ois turhaan tissistä vedetty”.
Sehän se ois elävän olennon halveksuntaa, jos siitä suurin osa joutuisi jätteeksi.
Siksi niitä syödään, että kaikissa osissa on ravintoa, jota ei haluta heittää hukkaan. Ja onhan monissa sisäelimissä kuten maksassa ravintosisältö jopa erinomainen. Tavallaan kaiken käyttäminen on myös sen kunnioittamista, että kun elämä on otettu, ei pidä kevytmielisesti viskata tunkiolle mitään. Jos noita sisäelimiä ei käytettäisi, joku söisi sitten toisen yksilön lihaa tilalla.
Kieli on mielettömän hyvää. Voin ihan hyvin olla syömättä muuta lihaa, sydäntä, maksaa jne., kunhan saan silloin tällöin kieltä.
Jotta mitään ei mene hukkaan. Eläintä pitää kunnioittaa ja kun se kerran tapetaan, täytyy se käyttää kaikkineen hyödyksi eikä haaskata .
Vierailija kirjoitti:
No sisäelin. Ei esim. hirven olkapäässä oleva lihapala ole sisäelin dorka :D
Kielen syöjille; entä jos eläin on nuollut p3rär3ikäänsä?
Minä en viitsi enää syödä maksaa ja munuaisia vaikka ne herkkua ovatkin. Ne ovat kuitenkin niitä suodattimia, jotka keräävät myrkyt itseensä. Verta en myöskään enää käytä vaikka veriletuista tykkään.
Lemmikkieläimille ne ovat ihan hyvää ruokaa, eivät ne hukkaan mene.
Kieltä ja sydäntä voin syödä. Niihin ei pitäisi myrkkyjä kertyä ja niistä saa hyvä risottoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sisäelin koostunut eri rakennusaineista kuin lihas?
Tämähän oli trolli. Joka tapauksessa muille: juurikin sisäelimiä ja niiden ympärillä olevaa rasvaa alettiin syödä aivan ensimmäiseksi. Liha on energiasisältöisempää, ja rasva eritoten. Rasva on myös "hyvää" rasvaa.
Vierailija kirjoitti:
Kieli nyljetään ennen käyttöä. Mutta naudat eivät nuole peräreikää, se on koirien ja kissojen puuhaa ja niitä en syö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sydän on lihas. Oletko pinnannut koulutunneilta vai etkö ymmärtänyt mitä sinulle opetettiin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kieli nyljetään ennen käyttöä. Mutta naudat eivät nuole peräreikää, se on koirien ja kissojen puuhaa ja niitä en syö.
Mistä sää tiedät jos nauta on yhtä notkea ku rita manninen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi kyllä näkemisen arvoisen notkea nauta, jos pyllään nuolisi.
Koska ihminen on sairas p a s k a. Minä en syö mitään lihaa ja olen ylpeä itsestäni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun tietääkseni se kyllä niin sanotusti nyljetään vasta keittämisen jälkeen .
Eli sun mielestä ne pitäisi vaan heittää pois ja jättää hyödyntämättä?